Nowe modele Hyundai i30 - Hyundai N i Hyundai Fastback (wideo)
Hyundai zaprezentował nowe modele samochodów z rodziny i30 - i30 N i i30 Fastback.
Hyundai i30 N jest pierwszym modelem Hyundaia oferowanym w ramach nowej linii N. Litera "N" nawiązuje do Namyang - globalnego centrum badawczo-rozwojowego Hyundaia w Korei, w którym zrodziła się idea stworzenia submarki, a także Nürburgring, gdzie znajduje się europejskie centrum testowe marki Hyundai.
Gdy kierowca wciska gaz i zmienia biegi, międzygaz – funkcja dopasowania obrotów – powoduje minimalizowanie strat energii, podczas gdy funkcja Overboost zwiększa moment obrotowy (+8%) i przyspieszenie (+6-7%). Wrażenia z jazdy są wzbogacane sportowym dźwiękiem z podwójnego tłumika z systemem zaworów. Kokpit pozwala odczytać kluczowe parametry jazdy za pośrednictwem zespolonej tablicy zegarów i 8-calowego ekranu, na którym można śledzić dane z miernika przeciążeń (G-Force).
Jeśli chodzi o design, i30 N charakteryzuje się kaskadową osłoną chłodnicy, agresywnymi zderzakami i nowym tylnym spojlerem. We wnętrzu umieszczono sportowe fotele z podparciem lędźwiowym. Niezależnie od wyboru wersji obicia siedzeń, na zagłówkach fotela znajduje się odciśnięte logo N.
Silnik o pojemności 2,0 l z turbodoładowaniem ma moc 275 KM i maksymalny moment obrotowy 353 Nm. Współpracuje z sześciobiegową, manualną skrzynią i zapewnia bezpośrednią reakcję na gaz oraz liniowy przyrost mocy, dzięki wczesnej reakcji turbosprężarki. Za przyczepność odpowiadają wyczynowe, 18-calowe opony Michelin lub 19-calowe opony Pirelli. Obniżone nadwozie jest sztywne, a w połączeniu z elektronicznie kontrolowanym zawieszeniem (ECS) pozwoliło zwiększyć prędkość w zakrętach, umożliwiając kierowcy regulowanie amortyzatorów – od komfortowego trybu do codziennego użytku po tryb sportowy.
Model i30 N ma poszerzone nadkola, kryjące koła z 18- lub 19-calowymi felgami, oznaczonymi logo N. i30 N z 18-calowymi kołami jest niższy o 4 mm, a z 19-calowymi kołami o 7 mm w porównaniu z wersją pięciodrzwiową. Sygnowane literą N są również charakterystyczne, czerwone zaciski hamulców.
Do dyspozycji jest pięć trybów jazdy, w tym ustawienia Eco, Normal, Sport, N i N Custom, które można wybrać za pomocą dwóch dedykowanych przycisków na kierownicy. Tryby te zmieniają charakter samochodu, dostosowując parametry pracy silnika, amortyzatorów, układu elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC), elektronicznie sterowanej szpery (E-LSD), dźwięk oraz sterowanie dopasowaniem obrotów. Dodatkowo, przyciskiem dopasowania obrotów w kierownicy można sprawić, że redukcje biegów będą odbywać się sportowo i płynnie, podczas gdy Launch Control pomaga jak najszybciej rozpędzić samochód, redukując zjawisko znoszenia pojazdu momentem obrotowym.
Model i30 N obsługuje zarówno Apple CarPlay, jak i Android Auto. Obydwa systemy umożliwiają użytkownikowi podłączanie swoich urządzeń w celu odtwarzania i zarządzania utworami muzycznymi, telefonem lub nawigacją za pomocą pokładowego, dotykowego ekranu.
Hyundai i30 N pojawi się w sprzedaży na rynkach europejskich do końca 2017 r. Samochód będzie produkowany w czeskiej fabryce Hyundai Motor Manufacturing w Nošovicach (HMMC). i30 N jako jedyny model będzie dostępny w niebieskim lakierze Performance Blue nawiązującym do kolorystyki rajdowych samochodów Hyundai Motorsport. Pozostałe dostępne kolory nadwozia to: Clean Slate, Polar White, Micron Gray oraz Phantom Black i Engine Red. Specjalne nakładki na progach, podkreślające sportowy charakter obniżonego nadwozia, są lakierowane na czarno, a obudowy lusterek pokrywane połyskującym, czarnym lakierem. Z kolei klamki są lakierowane w kolorze nadwozia.
Hyundai i30 Fastback to pięciodrzwiowe, kompaktowe coupé. Jego wyróżniającą cechą jest sportowa, wydłużona sylwetka. Niższy, poziomy wlot powietrza poniżej osłony chłodnicy, mocno zaznaczone krawędzie oraz zamontowany pod kątem przedni spojler, dodają temu modelowi sportowego charakteru. Efekt pogłębiają światła dzienne Full LED i reflektory w ciemnych oprawach.
Sylwetkę i30 Fastback uzupełnia wyprofilowany spojler zintegrowany z tylną klapą, sięgający do tylnych świateł. W porównaniu z pięciodrzwiową wersją, zawieszenie zostało obniżone o 5 mm, a jego sztywność zwiększono o 15 proc. W modelu obniżono także dach. Auto ma 1 425 mm wysokości i jest o 30 mm niższe niż wersja pięciodrzwiowa. Dzięki wydłużonej sylwetce samochód mierzy 4 455 mm i jest o 115 mm dłuższy od wersji pięciodrzwiowej.
W modelu dostępne są m.in. takie rozwiązania z zakresu komfortu i bezpieczeństwa jak system autonomicznego hamowania, system kontroli poziomu uwagi kierowcy, inteligentne światła drogowe czy system utrzymania pasa ruchu.
Hyundai i30 Fastback oferuje klientom opcjonalny, dotykowy ekran o przekątnej 8 cali, wyposażony w system nawigacji współpracujący z Apple CarPlay i Android Auto. Obydwa systemy umożliwiają pasażerom podłączenie ich urządzeń w celu sterowania odtwarzaniem muzyki, połączeniami telefonicznymi i nawigacją na ekranie. System nawigacji jest ponadto wyposażony w bezpłatną, 7-letnią subskrypcję usług Live, oferując aktualne informacje o pogodzie, ruchu drogowym, fotoradarach i wyszukiwanie interesujących miejsc w czasie rzeczywistym. Model i30 Fastback jest dostępny również z bezprzewodowym systemem ładowania smartfonów w standardzie Qi. Klienci będą mogli wybierać spośród różnych wersji systemów audio: standardowego radia z pięciocalowym, monochromatycznym ekranem i łącznością Bluetooth lub opcjonalnego z pięciocalowym, pojemnościowym ekranem dotykowym LCD i tylną kamerą parkowania.
Gama jednostek napędowych i30 Fastback składa się z dwóch, poddanych downsizingowi silników benzynowych z turbodoładowaniem. Klienci będą mogli wybierać między czterocylindrowym, turbodoładowanym 1.4 T-GDI o mocy 140 KM oraz trzycylindrowym, turbodoładowanym 1.0 T-GDI o mocy 120 KM (zakładane zużycie paliwa w l/100 km dla modelu Hyundai i30 Fastback: w cyklu mieszanym 5.5-5.0 l/100 km, zakładana emisja CO2 125-115 g/km). 1.4-litrowy silnik benzynowy T-GDI jest oferowany z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową, pracującą w trybie automatycznym z możliwością ręcznej zmiany przełożeń. Silnik 1.0 T-GDI jest oferowany z 6-biegową skrzynią manualną. Obie jednostki są standardowo wyposażone w zmniejszający zużycie paliwa, zintegrowany system stop&go (Integrated Stop and Go - ISG). Gama jednostek napędowych modelu i30 Fastback zostanie w przyszłości poszerzona o nowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra, dostępny w dwóch wersjach mocy: 110 i 136 KM. Obie wersje będą współpracować z 6-biegową skrzynią manualną oraz 7-biegową skrzynią DCT.
Hyundai i30 Fastback będzie dostępny w sprzedaży na początku 2018 r. Oferowany będzie w 12 kolorach nadwozia, w tym trzech perłowych (Stargazing Blue, Micron Grey i Phantom Black), siedmiu metalicznych (Clean Slate Blue, Intense Copper, Moon Rock, Fiery Red, Platinum Silver, Ara Blue i White Sand), a także dwóch podstawowych (Engine Red i Polar Whit)e. Jeśli chodzi o wnętrze, do wyboru będą trzy wersje kolorystyczne: Oceanids black, Slate Grey oraz nowy kolor Merlot Red.
Hyundai podaje, że od chwili wprowadzenia do sprzedaży w 2008 r. i30 pierwszej generacji, sprzedało się 800 tys. egzemplarzy tego modelu.
Dołącz do dyskusji: Nowe modele Hyundai i30 - Hyundai N i Hyundai Fastback (wideo)