5,7 mln widzów Mikołajkowego Bloku Reklamowego w Polsacie. 1,5 mln zł dla chorych dzieci
Średnio 5,67 mln widzów obejrzało 11. Mikołajkowy Blok Reklamowy, który został pokazany przez Polsat w sobotę 6 grudnia przed „Wydarzeniami”. Dzięki temu Fundacja Polsat na rzecz chorych dzieci zebrała ponad 1,5 mln zł.
Charytatywny blok nadany został o godz. 18.45, czyli tuż przed głównym wydaniem „Wydarzeń” i trwał 12 i pół minuty. Udział Polsatu w czasie jego emisji wyniósł 36,60 proc. Jeszcze lepiej było w grupie 16-49 - reklamy oglądało tam prawie 40,51 proc. osób zasiadających wtedy przed telewizorem. Blok można było zobaczyć też w internecie w serwisie ipla.
W 11. Mikołajkowym Bloku Reklamowym pojawiły się reklamy takich firm jak USP Zdrowie, Pepsi-Cola Bottlers Poland, Vivus Finance, Media Expert, Grupa Allegro, Volkswagen Group Polska, Alior Bank, Lindt, Zakłady Tłuszczowe Kruszwica, PGE Polska Grupa Energetyczna, P4, Plus Bank, Polkomtel, Procter&Gamble DS Polska, The Prudential Assurance Company Limited, Bank Zachodni WBK, Ford Polska, Cyfrowy Polsat, Coca Cola Services, Orange Polska i Jeronimo Martins Dystrybucja.
Cała zebrana od reklamodawców kwota ponad 1,5 mln zł zostanie przekazana na leczenie i rehabilitację dzieci.
Do oglądania tegorocznego Mikołajkowego Bloku Reklamowego zachęcały w tym roku spoty promocyjne, w których wystąpili Krzysztof Kowalewski oraz dziennikarze „Wydarzeń” i Polsat News: Jarosław Gugała, Dorota Gawryluk, Monika Zalewska, Ewa Gajewska, Bartosz Kurek, Jan Mikruta i Mariusz Abramowicz.
W ubiegłym roku średnia oglądalność Mikołajkowego Bloku Reklamowego była nieco niższa, bo wyniosła 5,62 mln zł. Wtedy na rzecz Fundacji Polsat udało się zebrać kwotę 1,49 mln zł (więcej na ten temat).
Łącznie 11 dotychczasowych edycji akcji przyniosło około 13,5 mln zł dochodu, który przeznaczono dla podopiecznych Fundacji Polsat. Do dziś organizacja objęła swoja pomocą 24 179 dzieci.
Mikołajkowy Blok Reklamowy |
Oglądalność (Nielsen) |
Wpływy (dane Polsatu) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 4+ |
||||
Data |
Start |
Koniec |
AMR |
SHR % |
PLN |
06-12-2004 |
20:00 |
20:05 |
4 557 021 |
26,39% |
554 430,34 zł |
06-12-2005 |
18:45 |
18:52 |
4 599 304 |
29,42% |
683 000,00 zł |
06-12-2006 |
18:45 |
18:51 |
4 348 263 |
29,04% |
530 000,00 zł |
06-12-2007 |
18:45 |
18:56 |
3 957 457 |
26,57% |
880 000,00 zł |
06-12-2008 |
18:45 |
18:54 |
3 731 612 |
26,34% |
800 704,00 zł |
06-12-2009 |
18:45 |
18:56 |
5 853 974 |
33,80% |
1 370 000,00 zł |
06-12-2010 |
18:45 |
18:57 |
6 227 465 |
39,43% |
1 599 781,64 zł |
06-12-2011 |
18:45 |
18:57 |
7 309 576 |
45,06% |
2 000 999,58 zł |
06-12-2012 |
18:45 |
18:57 |
7 546 989 |
45,93% |
2 071 098,68 zł |
06-12-2013 |
18:45 |
18:57 |
5 618 729 |
38,86% |
1 491 566,81 zł |
06-12-2014 |
18:45 |
18:57 |
5 669 413 |
36,60% |
ponad 1,5 mln zł |
Dołącz do dyskusji: 5,7 mln widzów Mikołajkowego Bloku Reklamowego w Polsacie. 1,5 mln zł dla chorych dzieci
A jak akurat mają tego dnia lecieć reklamy to ciesze się, że lecą w takim celu i duża piątka za pomysł i kontynuowanie cyklu rok w rok.
A do pierwszego komentarza. No cóż ludzie, na pewno mają co innego do roboty, ale niektórzy mają a tyle empatii, że nawet specjalnie przerwą swoje zajęcia, aby przełączyć na te parę minut, aby choć tak pomóc... I za to im chwała!