Ponad 3 mln widzów 19. Mikołajkowego Bloku Reklamowego w Polsacie, 1,77 mln widzów dla chorych dzieci
19. Mikołajkowy Blok Reklamowy pokazany w Polsacie we wtorek 6 grudnia oglądało średnio 3,06 mln widzów, a przynajmniej przez 1 minutę - ponad 4,2 mln osób. Wyraźnie wyższą widownię niż zazwyczaj miały pokazane tego dnia tuż po bloku „Wydarzenia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Dzięki emisji bloku Telewizja Polsat na pomoc chorym dzieciom - podopiecznym Fundacji Polsat - zebrała 1,77 mln zł.
Widzowie w jego ramach mogli oglądać spoty reklamowe następujących marek: Andreas Stihl, Apart, Asseco Poland,Cyfrowy Polsat, FHP Vileda, Grupa Maspex, Hasbro, Kujawski, Mcdonalds Polska, Media Expert, Natur Produkt Zdrovit, Nestle Polska, Netia, Nivea Polska, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy, Oponeo.pl, P4, Pepco Poland, PKN Orlen, PKO BP, Polkomtel, PZU, Sandoz Polska, Santander Bank Polska, Tarczyński, Zakłady Farmaceutyczne „Polpharma” i Żabka Polska.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Średnia widownia wszystkich spotów pokazanych w tym czasie wyniosła 3,06 mln osób, co przełożyło się na 22,78 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 24,30 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 22,94 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Jak informuje Telewizja Polsat, przynajmniej przez 1 minutę 19. Mikołajkowy Blok Reklamowy oglądało ponad 4,2 mln osób w 4+.
- W imieniu Telewizji Polsat i Biura Reklamy Polsat Media chciałbym podziękować widzom oraz wszystkim reklamodawcom za udział i zainteresowanie. Coroczny sukces Mikołajkowego Bloku Reklamowego to ich zasługa. Beneficjentami tej akcji są chore dzieci, które dzięki wyemitowanym reklamom otrzymają tak potrzebną im pomoc. W tym wyjątkowym roku dla naszej Telewizji, dzięki widzom po raz kolejny udało się zebrać wysoką kwotę na ten szczytny cel - komentuje Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat.
Polsat liderem rynku
Polsat podczas trwania 19. Mikołajkowego Bloku Reklamowego był liderem rynku telewizyjnego, a następnie plasowały się TVP1, TVP2 i TVN. Z danych widowni minuta po minucie wynika, że widownia spotów w niemal każdej minucie charakteryzowała się dynamiką rosnącą.
W pierwszych pięciu minutach nadawania bloku Polsat zajmował drugą lokatę za Jedynką. Następnie stacja wyszła na prowadzenie i w ostatnich minutach nadawania 19. Mikołajkowego Bloku Reklamowego miała około 2 mln widzów przewagi nad drugą TVP1.
1,77 mln zł na rzecz chorych dzieci
Dzięki transmisji 19. Mikołajkowego Bloku Reklamowego Telewizja Polsat na pomoc chorym dzieciom - podopiecznym Fundacji Polsat - zebrała 1 774 517,98 zł. W ciągu dotychczasowych wszystkich edycji kampanii kwota ta wyniosła około 25 mln zł. To o 145 tys. zł więcej niż rok temu.
- Dziękujemy za tak wielką pomoc widzów oraz wsparcie gwiazd, które zaangażowały się w akcję. W tym roku swoje 30-lecie świętuje Telewizja Polsat, bez której Fundacja Polsat nie mogłaby funkcjonować i pomagać potrzebującym dzieciom - naszym podopiecznym. Przed nami kolejne lata pracy i nowe wyzwania. Dzięki inicjatywom takim jak Mikołajkowy Blok Reklamowy możemy realizować nasze cele, oczywiście w myśl hasła - „Jesteśmy dla dzieci” - mówi Krystyna Aldridge-Holc, prezes Fundacji Polsat.
Dla porównania, średnia oglądalność nadanego rok temu 18. Mikołajkowego Bloku Reklamowego była o 1,19 mln osób wyższa - wyniosła 4,25 mln widzów. Wówczas na rzecz Fundacji Polsat udało się zebrać kwotę 1,62 mln zł.
W postać Świętego Mikołaja już po raz trzeci z rzędu wcielił się Piotr Gąsowski. W spotach promujących Mikołajkowy Blok Reklamowy udział wzięli także Dorota Gawryluk, dyrektor pionu informacji i publicystyki Telewizji Polsat oraz dziennikarze Jarosław Gugała i Jerzy Mielewski. W nagraniach wzięły udział również podopieczni Fundacji Polsat.
2,59 mln widzów „Wydarzeń” na głównej antenie
Dzięki emisji Mikołajkowego Bloku Reklamowego zdecydowanie wyższą widownię niż zazwyczaj zgromadziły „Wydarzenia” (serwis rozpoczął się ponad 8 minut później niż zwykle), które w samym Polsacie śledziło 2,59 mln widzów, co przełożyło się na 19,25 proc. udziału w 4+, 22,59 proc. w 16-49 i 21,40 proc. w 16-59 (serwis nadano także w Polsat News i Wydarzeniach24).
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2021 roku wyniósł 8,19 proc.
Dołącz do dyskusji: Ponad 3 mln widzów 19. Mikołajkowego Bloku Reklamowego w Polsacie, 1,77 mln widzów dla chorych dzieci