SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wszystkie miesięczniki podróżnicze na minusie, najwięcej stracił „Voyage”

W styczniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w styczniu 2016 roku wyniosła 30 020 egz. Była ona o 21,44 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on w liczbie 20 050 egz., po spadku w skali roku o 17,18 proc. Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,89 proc. i uplasował się na poziomie 8 312 egz.

Z kolei najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem o 31,10 proc. i wyniosła zaledwie 4 189 egz. Tytuł ten prawdopodobnie zniknie z rynku.

ZKDP

styczeń

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

National Geographic Polska

43 200

30 227

30 020

66 900

38 211

38 211

NG Traveler

31 000

20 050

20 050

35 800

24 209

24 209

Podróże

22 700

9 512

8 312

22 500

10 179

8 927

Voyage - Magazyn o Podróżach

13 987

5 339

4 189

24 000

9 836

6 080


W styczniu 2016 roku w porównaniu do grudnia 2015 roku wszystkie tytuły odnotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał magazyn „NG Traveler” - było to 21,66 proc.

ZKDP

miesiąc

Wirtualnemedia.pl

styczeń 2016

grudzień 2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

National Geographic Polska

43 200

30 227

30 020

43 000

29 732

29 697

NG Traveler

31 000

20 050

20 050

30 500

16 481

16 481

Podróże

22 700

9 512

8 312

23 000

9 123

7 883

Voyage - Magazyn o Podróżach

13 987

5 339

4 189

15 000

4 989

3 989

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Wszystkie miesięczniki podróżnicze na minusie, najwięcej stracił „Voyage”

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
eieo
Wstyd dla Martyny Wojciechowskiej i wydawcy. Zdegradowali NGM Polska do tak niskiego poziomu.
0 0
odpowiedź
User
xm
Niestety NG pod redakcją Wojciechowski to dno. Jakiś niby artykuł dla prenumeratorów dostępny w necie po zalogowaniu się. Kto to czyta? Kiedyś wszystko było w wydaniu i miały one większą objętość i ciekawszą treść niż obecnie. No i jeszcze te polskie "zapychacze" czyli artykuł krajowy zamiast z wydania amerykańskiego.
0 0
odpowiedź
User
fr
Dziwne, że najwięcej traci magazyn zamieszczający najciekawsze teksty. Ale takie czasy nędzne.
0 0
odpowiedź