SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polska spółka Warner Bros. wyszła na plus. Pomogli widzowie „Barbie”

Spółka Warner Bros. Entertainment Polska, zajmująca się głównie dystrybucją filmów i sprzedażą licencji do marek koncernu Warner Bros. Discovery w 2023 roku zwiększyła przychody o prawie jedną trzecią, a jej rentowność netto poszła w górę o ponad 10 mln zł.

Kadr z filmu „Barbie”, reż. Greta Gerwig Kadr z filmu „Barbie”, reż. Greta Gerwig

Wpływy Warner Bros. Entertainment Polska ze sprzedaży usług filmowych (przede wszystkim dystrybucji filmów wyprodukowanych przez Warner Bros.) poszły w górę rok do roku z 34,48 do 62,33 mln zł, zaś te z usług licencyjnych (czyli sprzedaży praw do gadżetów i innych produktów z markami koncernu Warner Bros.) zmalały z 46 do 42,22 mln zł.

Spółka zarobiła dużo więcej z dystrybucji filmów przede wszystkim dzięki „Barbie”, która okazała się największym hitem w polskich kinach w 2023 roku, gromadząc 2,8 mln widzów (nieco ponad milion więcej niż zajmujący drugą pozycję „Chłopi”). W czołowej dwudziestce naszego Box Office jest jeszcze kilka tytułów wyprodukowanych przez Warner Bros.: „Chłopi” (877 tys. widzów), „Zakonnica 3” (573,3 tys.) oraz „Mumie” (492,5 tys.).

Działalność operacyjna Warner Bros. Entertainment Polska kosztowała w ub.r. 99,6 mln zł, o 28,6 proc. więcej niż przed rokiem (77,45 mln zł). Wydatki na usługi obce poszły w górę z 71,18 do 93,23 mln zł, na amortyzację - z 1,37 do 1,64 mln zł, zaś w obszarze wynagrodzeń nastąpił spadek z 4,19 do 4,04 mln zł. Spółka tak jak rok wcześniej zatrudniała 14 osób na etacie.

Na wydatki wobec amerykańskiej firmy Warner Bros. Entertainment przeznaczyła w ub.r. 74,75 mln zł, wobec 56,41 mln zł przed rokiem.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Rentowność spółki poprawiły skok pozostałych wpływów operacyjnych z 54 tys. do 1,07 mln zł oraz skurczenie się kosztów finansowych (większość z nich stanowią odsetki) z 2,19 mln do 637,1 tys. zł.

Dzięki temu rentowność na poziomie operacyjnym poszła w górę z 3,28 mln zł straty do 5,37 mln zł zysku, a na poziomie netto - z 6,45 mln zł straty do 3,76 mln zł straty.

Na koniec ub.r. spóła miała na rachunkach 121,83 mln zł, wobec 51,03 mln zł rok wcześniej.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

Dołącz do dyskusji: Polska spółka Warner Bros. wyszła na plus. Pomogli widzowie „Barbie”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl