Walmart kupuje platformę Jet.com za 3,3 mld dolarów. „Zaczyna atakować Amazona”
Sieć handlowa Walmart zawarła umowę kupna platformy e-commerce Jet.com za 3,3 mld dolarów. - Zamiast bronić się przed Amazonem, ktoś go zaczyna atakować - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Tomasz Karwatka, CEO Divante.
W komunikacie podano, że kwota za jaką Walmart przejmie Jet.com to łącznie 3,3 mld dol. - 3 mld w gotówce, a pozostałe 300 mln w akcjach.
Po sfinalizowaniu transakcji Jet.com pozostanie oddzielną marką i internetową platformą sprzedażową. Według zapowiedzi serwis internetowy Walmart będzie działał w ramach strategii „Codziennie niska cena”, zaś Jet.com ma zapewnić klientom zróżnicowane i wyjątkowe doświadczenia, w komunikacie nie zdradzono jednak co to dokładnie oznacza.
- Przez cały czas poszukujemy nowych sposobów na obniżenie cen produktów, wzbogacenie naszej oferty oraz dostarczenie klientom nowych, coraz wygodniejszych sposobów dokonywania zakupów. Obecna akwizycja jest częścią tej strategii – podkreślił Doug McMillon, prezes Wal-Mart Stores.
Jet.com to platforma sprzedażowa uruchomiona w 2014 r. oferująca duży asortyment produktów online, od artykułów spożywczych po chemię gospodarczą czy pożywienie dla zwierząt. Sklep jest znany ze stosowania różnych skutecznych sposobów przyciągania klientów i premiowania dokonywanych przez nich zakupów.
W ciągu roku od uruchomienia Jet.com zanotował 1 mld dol. obrotów, co miesiąc baza klientów rośnie o 400 tys., a każdego dnia platforma realizuje 25 tys. zamówień.
Dla Tomasza Karwatki, CEO firmy Divante z Grupy OEX nie ulega wątpliwości, że zakup Jet.com to dla Walmarta kolejny etap rynkowej rywalizacji z Amazonem, choć tym razem walka wkroczyła na nowy poziom. - Walmart walczy z Amazonem jego własną bronią, to znaczy ceną, bowiem Jet.com de facto rozwija model stosowany w Amazon Prime - podkreśla w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Tomasz Karwatka.
Cena, za którą Walmart kupuje Jet.com, nie robi na naszym rozmówcy wielkiego wrażenia. Podkreśla on jednak o wiele większą wartość wynikającą z tej transakcji oraz fakt, że w dużym stopniu może ona zmienić sytuację na rynku.
- Jeśli ktoś ją płaci to cena jest adekwatna do wartości Jet.com – przyznaje Karwatka. - Jet ma pomysł jak podgryzać Amazona i potrafi go wdrożyć w życie. To zmiana percepcji dla całego rynku, bowiem zamiast jak dotychczas jedynie bronić się przed Amazonem ktoś go zaczyna atakować. To samo w sobie jest ciekawe i zapewne wartościowe – ocenia Karwatka.
Sieć Walmart prowadzi na całym świecie sprzedaż produktów zarówno w internecie, jak i w tradycyjnych sklepach, których w 28 krajach jest obecnie ponad 11,5 tys. Co tydzień Walmart ma ok. 260 mln klientów i zatrudnia w sumie ponad 2,3 mln pracowników. W ostatnim roku fiskalnym przychody Wlamarta przekroczyły 482 mld dol.
Dołącz do dyskusji: Walmart kupuje platformę Jet.com za 3,3 mld dolarów. „Zaczyna atakować Amazona”