SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Unilever deklaruje, że zbierze i przetworzy więcej plastiku niż sprzedaje (wideo)

Koncern Unilever, do którego należą takie marki, jak Axe, Ben&Jerry’s, Lipton czy Dove zapowiedział, że do 2025 roku wyeliminuje z produkcji ponad 100 tys. ton plastiku oraz zbierze i przetworzy więcej opakowań niż sprzedaje.

Unilever chce ograniczyć produkcję plastiku i jednocześnie aktywnie przyczynić się do budowania gospodarki obiegu zamkniętego.

Koncern zobowiązał się, że do 2025 roku zmniejszy o 50 proc. ilość używanego plastiku poprzez redukcję plastikowych opakowań o ponad 100 tys. ton oraz zwiększenie użycia tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Dodatkowo pomoże zebrać i przetworzyć więcej plastikowych opakowań niż sprzedaje.

Firma prowadzi działania, które mają doprowadzić do tego, by do 2025 roku wszystkie opakowania z tworzyw sztucznych nadawały się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania. Ponadto, co najmniej 25 proc. tworzyw sztucznych wykorzystywanych do produkcji opakowań będzie pochodzić z recyklingu.

- Plastik ma swoje miejsce, ale nie jest to środowisko naturalne. Jedynym rozwiązaniem na eliminację odpadów z tworzyw sztucznych jest podejmowanie szybkich i radykalnych działań na każdym etapie cyklu produkcji i przetwarzania tworzyw sztucznych tworzyw sztucznych - podkreśla Alan Jope, CEO Unilever - Naszym punktem wyjścia jest projektowanie, zmniejszanie ilości zużywanego plastiku, a następnie upewnianie się, że to, co wytwarzamy, coraz częściej pochodzi z recyklingu. Dokładamy wszelkich starań, aby wszystkie nasze opakowania z tworzyw sztucznych nadawały się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania. Wymaga to gruntownego przemyślenia naszego podejścia do opakowań i produktów. Zobowiązuje nas to do szybkiego wprowadzania nowych i innowacyjnych materiałów oraz do zwiększania skali nowych modeli biznesowych, takich jak formaty ponownego użycia i napełniania.

Zobowiązanie wymaga od firmy także zaangażowania się w procesy odpowiedniego gromadzenia i przetwarzania plastiku, które mają objąć około 600 tys. ton plastiku rocznie. Ma to być możliwe dzięki licznym inwestycjom i lokalnym partnerstwom. Wszystkie działania zostaną podjęte w celu poprawy infrastruktury gospodarki  odpadami w państwach, w których Unilever prowadzi działalność.

Alan Jope dodaje: - Naszą wizją jest świat, w którym wszyscy pracują razem nad tym, by tworzywa sztuczne pozostały w gospodarce, poza środowiskiem. Nasz plastik - to nasza odpowiedzialność, dlatego jesteśmy zobowiązani do odzyskania go więcej niż sprzedajemy w ramach dążenia do gospodarki obiegu zamkniętego. Jest to trudne, ale ekscytujące zadanie, które pomoże zwiększyć globalny popyt na tworzywa sztuczne pochodzące z recyklingu.

Nowy sposób pakowania

Od 2017 roku Unilever zmienia swoje podejście do opakowań z tworzyw sztucznych podejmując działania pod hasłem „Less, Better, No”. Realizując dążenia do zmniejszenia plastiku, firma odkryła nowe sposoby pakowania i dostarczania produktów. Na początku lata Unilever ogłosił wprowadzenie nowego produktu Cif Eco-refill, którego formuła pozwala na zmniejszenie plastiku o 75 proc. w porównaniu do zużycia standardowych środków czystości.

Ponadto, w Azji Południowo-Wschodniej wprowadzono stacje do napełniania szamponów i detergentów, które są dostępne w lokalnych sklepach, uniwersytetach i mobilnych automatach.

Poszukiwania możliwości zmian tworzyw sztucznych na „lepszy” plastik doprowadziły do opracowania innowacyjnego pigmentu. Nowa formuła składu opakowań Axe (Lynx) i TRESemmé sprawia, że trudno wykrywalny dotychczas czarny plastik może zostać poddany recyklingowi. Z kolei „butelka festiwalowa” marki Lipton została wykonana w 100 proc. z przetworzonego tworzywa sztucznego, który został zebrany przy użyciu systemu depozytowego.

Jako realizację zmian „No Plastic” Unilever wprowadził na rynek nowości takie, jak kostki szamponu, tabletki do pasty wielokrotnego użytku, kartonowe patyczki dezodorantowe i bambusowe szczoteczki do zębów. Firma dołączyła również do platformy Loop, która bada nowe sposoby dostarczania i odbierania produktów wielokrotnego użytku z domów konsumentów.

Zakaz sprzedaży jednorazowych produktów

Parlament Europejski zatwierdził wprowadzenie do 2021 r. zakazu sprzedaży wyrobów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych, takich jak talerze, sztućce, słomki i patyczki do uszu.

Do 2021 r. zakazem sprzedaży w UE zostaną objęte następujące produkty jednorazowego użytku wykonane z tworzywa sztucznego: sztućce (widelce, noże, łyżki i pałeczki), talerzyki i inne naczynia, słomki do napojów, patyczki do uszu, rączki do balonów, a także tworzywa sztuczne ulegające oksydegradacji i pojemniki do żywności oraz styropianowe kubeczki.

Państwa członkowskie będą miały czas do 2029 r. na osiągniecie poziomu 90% recyklingu plastikowych butelek. Nowe butelki będą też musiały być wytwarzane przynajmniej w 25% z materiału pochodzącego z recyklingu przed 2025 r. Do 2030 r. odsetek ten powinien sięgnąć 30%.

Dołącz do dyskusji: Unilever deklaruje, że zbierze i przetworzy więcej plastiku niż sprzedaje (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
paff
Korporacyjne pitolenie. Najpierw sami zawalili świat plastikiem (np. kiedyś proszek do prania był w tekturowym pudełku, a mydło w papierowym opakowaniu), a teraz wielkimi ratownikami i ekologami chcą być!
odpowiedź