SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN, Polsat ,TV Puls ostro krytykują zapisy nowej ustawy medialnej

Przedstawiciele polskich stacji telewizyjnych w liście skierowanym do Marszałka Senatu Bogdana Borusewicza ostro krytykują zapisy nowej ustawy medialnej przyjętej przez Sejm.

Przedstawiciele Telewizji Polsat, TVN, Telewizji Puls oraz  Polskich Mediów stwierdzili, że zapisy nowej ustawy medialnej choć z założenia mają chronić interesy telewidzów, w istotny sposób uderzają w interesy nadawców telewizyjnych.

Kwestią sporną stanowi ograniczenie działań autopromocyjnych stacji do czasu bloku reklamowego, co zdaniem przedstawicieli telewizji ogranicza możliwość ich komunikacji z widzami (więcej na ten temat).

„Przyjęte w tym zakresie rozwiązanie pozbawia nadawców możliwości prowadzenia skutecznej komunikacji z widzem, ograniczając do absurdalnego minimum korzystanie z najbardziej oczywistego i najskuteczniejszego narzędzia tej komunikacji. Utrzymanie takiego modelu oznaczałoby dotkliwy regres w stosunku do obecnego stanu prawnego i jaskrawy przejaw nieuzasadnionego rygoryzmu prawnego.”

Wcześniej falę krytyki odnośnie ustawy można było usłyszeć ze strony wydawców prasy, mediów obecnych w internecie, a także stacji radiowych.

Choć ustawa ma na celu dopasowanie polskich przepisów do prawa unijnego, to zdaniem przedstawicieli mediów fakt, iż jest przygotowywana w tak dużym pośpiechu przyniesie ona więcej szkód niż rzeczywistych korzyści.

Dołącz do dyskusji: TVN, Polsat ,TV Puls ostro krytykują zapisy nowej ustawy medialnej

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
szperacz P.
NIe może być tak, a to się już dzieje, że stacje komercyjne emitują programy reklamowe przerywane wstawkami filmu lub newsami (TVN24, Polsat News). Dochodzi do absurdu! Nie da się spokojnie obejrzeć filmu fabularn., kiedy reklamy przerywają wątki fabularne na 15-20 minut!!! Nie każdy posiada możliwości nagrania całości na dysk, aby później obejrzeć film bez reklam /przepuszczając je "po szybkich"/.
odpowiedź
User
J
telewizja publiczna też powinna mieć przerwy reklamowe
odpowiedź
User
andre
Popieram ustawę! Dość ograniczeń w stosunku do widza,dość telewizji reklamowej!
odpowiedź