TV Puls : Ewolucja zamiast rewolucji
Telewizja Puls przygotowuje się do jesiennego sezonu. Wkrótce na antenie stacji pojawią się nowe formaty oraz odświeżone wersje dotychczasowych programów. Nadawca nie planuje jednak ramówkowej rewolucji, chce wprowadzać zmiany ewolucyjnie.
Od września TV Puls będzie emitowała nowe odcinki teleturnieju "Czy jesteś mądrzejszy od 5-klasisty?". Program w zmienionej oprawie poprowadzi Marzena Rogalska, wcześniej związana z TVN Style. Na antenie pojawi się też "Niedzielny kierowca", będący nową odsłoną "Najgorszego polskiego kierowcy".
Oba formaty, w wyższych budżetach, wyprodukuje Mastiff Media Polska. Firma zrealizuje także dla stacji nowy program, który zastąpi w ramówce teleturniej muzyczny "Singa Dinga". Poza tym ofertę TV Puls mają wzbogacić magazyny kulinarne szefa kuchni Jamiego Olivera oraz nowe filmy fabularne.
Kontynuacji nie doczeka się "Paczka", realizowana przez Rochstar. Firma przedstawiła stacji nowe projekty i czeka na ich akceptację.
Według naszych informacji TV Puls rozpoczęła także prace nad nową oprawą graficzną i muzyczną kanału. Mają one jednak na razie wstępny charakter.
Nowa TV Puls nadaje od blisko 8 miesięcy. W okresie listopad 2007 - maj 2008 stacja miała średni udział w rynku na poziomie 0,7 proc. Dla porównania w okresie listopad 2006 - maj 2007 kanał posiadał 0,4 proc. udziału w rynku ( dane AGB Nielsen Media Reserach).
Miesiąc | Rok | AMR | SHR % |
listopad | 2006 | 22412 | 0,34% |
listopad | 2007 | 41280 | 0,62% |
grudzień | 2006 | 25472 | 0,38% |
grudzień | 2007 | 45922 | 0,68% |
styczeń | 2007 | 33603 | 0,49% |
styczeń | 2008 | 47917 | 0,73% |
luty | 2007 | 36156 | 0,52% |
luty | 2008 | 47093 | 0,74% |
marzec | 2007 | 28023 | 0,43% |
marzec | 2008 | 45133 | 0,71% |
kwiecień | 2007 | 25021 | 0,43% |
kwiecień | 2008 | 40431 | 0,71% |
maj | 2007 | 24983 | 0,45% |
maj | 2008 | 37833 | 0,71% |
Kamil Sokołowski: Telewizja Puls nadaje z nową ramówka już
od ośmiu miesięcy. Jaki był ten okres dla stacji?
Dariusz Dąbski: Ostatnie miesiące były dla nas okresem bardzo intensywnego rozwoju. Znacząco zwiększyliśmy swój zasięg, rozpoczynając emisję z nadajników we Wrocławiu, Szczecinie, Nowym Sączu i Katowicach.Obecnie docieramy do ponad 29,1 mln Polaków, a nasz zasięg naziemny to 10,61 mln widzów, czyli 27,83% mieszkańców Polski, przy całkowitym zasięgu technicznym na poziomie ok. 76,2%.
Cały czas uatrakcyjniamy nasza ramówkę, budując propozycję programową dla całej rodziny, która będzie alternatywą dla obecnej rynkowej oferty.Jestem przekonany, że zdobycie przez Telewizję Puls znaczącej pozycji rynkowej jest tylko kwestią czasu.
Czy są Państwo usatysfakcjonowani obecnym tempem rozwoju kanału?
W momencie zakupu udziałów w TV Puls przez News Corporation, stacja funkcjonowała praktycznie bez zaplecza kadrowego czy technicznego. Obecnie zatrudniamy około 300 osób, mamy silny dział newsów, własne studnia nagraniowe, realizujemy szereg międzynarodowych formatów. Myślę, że nasze tempo rozwoju jest bardzo szybkie, choć oczywiście mamy świadomość, że wiele jest jeszcze do zrobienia.
Pojawiają się informacje o planowanej ofensywie
programowej TV Puls. Czy będziemy świadkami "nowego
otwarcia"?
Jesienią wprowadzimy do ramówki nowe propozycję programowe,
zmienimy też nieco sposób realizacji niektórych naszych programów
rozrywkowych czy teleturniejów. Zmiany wprowadzamy ewolucyjnie, nie
rewolucyjnie, dlatego nie planujemy "nowego otwarcia". Szczegóły
naszej ramówki przedstawimy kiedy zakończymy prace nad jej
opracowaniem.
* Dariusz Dąbski jest prezesem zarządu TV Puls
Dołącz do dyskusji: TV Puls : Ewolucja zamiast rewolucji