TVN24 o włos przed TVP Info, Super Polsat zyskał najwięcej w czołówce (top 25)
Pozycję lidera oglądalności wśród kanałów tematycznych wśród wszystkich widzów w lutym 2018 roku zajęło TVN24, a tuż za nim znalazło się TVP Info. Z kolei w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansowało TTV - raport Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych w lutym 2018 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 3,43 proc., po spadku względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 14,04 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.
Drugą lokatę zajęło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału również wyniósł 3,43 proc. (po wzroście o 0,88 proc.). Pomimo faktu, że obie stacje zanotowały taki sam rynkowy udział z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, to jednak minimalnie lepiej wypadł newsowy kanał TVN. Widać to w średniej liczby widzów, która w przypadku TVN24 w lutym br. była o 361 osób wyższa niż w przypadku TVP Info.
Podium uzupełnia kanał TTV. Jego udział zwiększył się o 22,89 proc. i w analizowanym okresie wyniósł 2,04 proc.
Kolejną pozycję zajęła stacja TVP Seriale z wynikiem w zeszłym miesiącu na poziomie 1,46 proc., po wzroście o 2,10 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka TVP ABC (1,44 proc.; do góry o 17,07 proc.).
W czołowej dziesiątce zestawienia uplasowały się jeszcze takie kanały jak: Polsat News (1,07 proc.; spadek o 1,83 proc.), TVP Rozrywka (0,99 proc.; w dół o 7,48 proc.), Super Polsat (0,98 proc.; wzrost 44,12 proc. - największy w top 25), Stopklatka TV (0,94 proc.; - 6 proc.) i Eurosport (również 0,94 proc.; + 27,03 proc.).
Z kolei najwięcej w top 25 straciło Polo TV, którego wynik zmalał o 26,39 proc. do 0,53 proc.
Wśród widzów w grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, w lutym 2018 roku z drugiego na pierwsze miejsce awansował kanał TTV, którego udział w porównaniu do lutego 2017 roku zwiększył się o 29,90 proc. i wyniósł 2,52 proc.
Na drugą lokatę spadł TVN24 (2,01 proc.; spadek o 11,45 proc.). Podium uzupełnia dziecięcy kanał TVP ABC, który przed rokiem był czwarty (1,58 proc.; do góry o 21,54 proc.).
Największy wzrost w tym top 25 miała Eska TV - udział tej stacji zwiększył się o 50 proc. do 0,75 proc. (względem 8TV). Z kolei najwięcej straciła TVP Rozrywka - było to 18,81 proc. 0,82 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN24 o włos przed TVP Info, Super Polsat zyskał najwięcej w czołówce (top 25)