TikTok zarobi z reklam 2 mld dolarów mniej niż prognozował
Chiński koncern ByteDance obniżył prognozę tegorocznych wpływów reklamowych swojej platformy społecznościowej TikTok z przynajmniej 12 mld dolarów do 10 mld.
Według agencji Bloomberg niższą prognozę przekazał pracownikom Shou Zi Chew, szef TikToka. Koncern nie zmienił natomiast prognoz co do wielokrotnie niższych źródeł przychodów platformy, m.in. e-commerce.
W ostatnich tygodniach swoje wyniki finansowe z trzeciego kwartału br. podały największe podmioty z segmentu reklamy internetowej. Przychody Meta Platforms zmalały rok do roku o 4 proc. do 27,71 mld dolarów. Stanowiące ich zdecydowaną większość wpływ z reklam na platformach Facebook, Messenger, WhatsApp i Instagram zmniejszyły się z 28,28 do 27,24 mld dolarów (m.in. wskutek spadku średniej ceny emisji reklam o 18 proc.), a pozostałe przychody z tych platform wzrosły ze 176 do 192 mln dolarów.
Z związku ze spowolnieniem gospodarczym i spadkami na rynkach kapitałowych ByteDance odłożył plan swojego debiutu giełdowego. Natomiast we wrześniu ogłosił skup swoich akcji za 3 mld dolarów, określając swoją wycenę na ok. 300 mld dolarów. Skup miał umożliwić zainteresowanym tym inwestorom sprzedaż akcji koncernu.
Jako podmiot nienotowany na giełdzie ByteDance nie upublicznia regularnie swoich wyników finansowych, więc nie wiadomo, jak firmie wiedzie się w br.
Natomiast w ub.r. brytyjska spółka zależna koncernu ByteDance, odpowiadająca za działalność platformy TikTok w Europie i Ameryce Łacińskiej, przy wzroście przychodów ze 171,6 do 990,5 mln dolarów pogłębiła swoją stratę z 654,3 do 910,7 mln dolarów. Zarabia przede wszystkim z reklam. Należąca do niej polska spółka Hyperbola miała 34 mln zł przychodów i 1 mln zł zysku netto.
Dołącz do dyskusji: TikTok zarobi z reklam 2 mld dolarów mniej niż prognozował