SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Szef marketingu L’Oréal: Digital i marketing to równoważne określenia

Stéphane Bérubé, nowy szef marketingu marki L’Oréal w Europie Zachodniej przestrzega przed traktowaniem oddzielnie strategii marketingowych i cyfrowych. Jego zdaniem dzisiaj na rynku marketing i digital to określenia oznaczające to samo, a jednym z największych wyzwań dla L’Oréal jest skuteczne dotarcie do użytkowników urządzeń sterowanych głosem.

Stéphane Bérubé objął w L’Oréal stanowisko chief marketing officera na Europę Zachodnią po kilkunastu latach pracy dla koncernu w Kanadzie. W związku z przejęciem nowej funkcji Bérubé podzielił się swoimi poglądami na współczesny marketing podczas spotkania z dziennikarzami w Londynie.

Bérubé podkreślił, że jednym z jego głównych priorytetów jest rozszerzenie sprzedaży L’Oréal na wszystkich dostępnych platformach zgodnie z prezentowaną przez niego strategią o nazwie O+O (online plus offline).

Nowy szef marketingu przypomniał, że obecnie jedynie 20 proc. sprzedaży produktów L’Oréal odbywa się w segmencie cyfrowym, a jednym z głównych celów jest znaczne zwiększenie tego odsetka.

- Nie wierzę w to, że mamy klienta cyfrowego i analogowego – zastrzegł Bérubé cytowany przez serwis Marketing Week. – Musimy przestać mówić o segmencie digital jako czymś osobnym niż marketing, bo dzisiaj są one ze sobą nierozerwalnie związane. Taki właśnie sposób myślenia chcę wprowadzić w marketingowej kulturze L’Oréal.

Menedżer zaznaczył też, że jego zdaniem firmy nie potrafią obecnie skutecznie wykorzystać wszystkich danych o użytkownikach, a właśnie ta zdolność jest jego zdaniem kluczowa dla dotarcia do klienta z właściwym przekazem zwiększającym sprzedaż.

W opinii Bérubé błędem jest atakowanie użytkownika reklamami na każdej dostępnej obecnie platformie, należy wybrać te kanały dotarcia do odbiorcy, które w jego wypadku zapewnią marce największą skuteczność.

W rozmowie z dziennikarzami szef marketingu L’Oréal na Europę Zachodnią nie ukrywał, że wyzwaniem dla marketingu jest obecnie rozwijający się dynamicznie rynek urządzeń sterowanych ludzkim głosem, takich jak Amazon Alexa, szczególnie zaś wyszukiwanie głosowe. Bérubé zapowiedział, że jednym z jego głównych celów będzie takie zoptymalizowanie działań marketingowych by oferta L’Oréal znajdowała się na jak najwyższych pozycjach w wyszukiwarkach sterowanych głosem użytkownika.

Dołącz do dyskusji: Szef marketingu L’Oréal: Digital i marketing to równoważne określenia

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl