Sprzedaż „Faktu” spadła poniżej 300 tys. egz. „Gazeta Polska Codziennie” poniżej 20 tys.
W czerwcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Większość tytułów zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”. Na plusie znalazł się tylko „Parkiet”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w czerwcu 2015 roku wyniosła 293 161 egz., czyli o 7,16 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 154 296 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 7,77 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w czerwcu br. poszedł w dół o 5,62 proc. do 139 495 egz.
Tuż za podium znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 0,38 proc. Dziennik ten w czerwcu br. sprzedawał się w liczbie 55 902 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 43 227 egz., po spadku o 7,11 proc.
Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 6,73 proc. i wyniosła 4 933 egz.
Z kolei największy spadek w zestawieniu - wynoszący 17,98 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w czerwcu br. wyniósł 30 952 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty. Warto dodać, że w czerwcu ub.r. zainteresowaniem treściami sportowymi było większe było odbywał się wówczas mundial w Brazylii.
ZKDP |
czerwiec |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna |
423 936 |
293 161 |
293 161 |
436 917 |
315 768 |
315 768 |
Gazeta Wyborcza |
239 860 |
174 493 |
154 296 |
245 753 |
188 486 |
167 287 |
Super Express |
251 896 |
140 215 |
139 495 |
255 832 |
148 526 |
147 806 |
Rzeczpospolita |
64 465 |
57 171 |
55 902 |
71 648 |
59 791 |
56 116 |
Dziennik Gazeta Prawna |
54 818 |
51 803 |
43 227 |
63 256 |
56 480 |
46 536 |
Przegląd Sportowy |
60 720 |
30 952 |
30 952 |
72 651 |
37 739 |
37 739 |
Gazeta Polska Codziennie |
57 460 |
19 515 |
19 508 |
66 521 |
21 348 |
21 332 |
Puls Biznesu |
15 207 |
14 017 |
10 502 |
15 782 |
14 544 |
10 833 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
10 422 |
5 357 |
4 933 |
10 150 |
5 032 |
4 622 |
W czerwcu br. w porównaniu do maja br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy”, który w tym ujęciu zyskał 4,17 proc.
Zaś najbardziej stracił tutaj „Dziennik Gazeta Prawna”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 7,82 proc.
ZKDP |
2015 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
czerwiec |
maj |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna |
423 936 |
293 161 |
293 161 |
436 705 |
305 990 |
305 990 |
Gazeta Wyborcza |
239 860 |
174 493 |
154 296 |
240 385 |
174 566 |
156 043 |
Super Express |
251 896 |
140 215 |
139 495 |
253 792 |
144 712 |
143 992 |
Rzeczpospolita |
64 465 |
57 171 |
55 902 |
64 807 |
57 061 |
56 305 |
Dziennik Gazeta Prawna |
54 818 |
51 803 |
43 227 |
57 379 |
55 813 |
46 894 |
Przegląd Sportowy |
60 720 |
30 952 |
30 952 |
59 930 |
29 713 |
29 713 |
Gazeta Polska Codziennie |
57 460 |
19 515 |
19 508 |
57 826 |
19 954 |
19 949 |
Puls Biznesu |
15 207 |
14 017 |
10 502 |
15 038 |
13 965 |
10 600 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
10 422 |
5 357 |
4 933 |
10 377 |
5 343 |
4 925 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż „Faktu” spadła poniżej 300 tys. egz. „Gazeta Polska Codziennie” poniżej 20 tys.