„Fakt” o 38 proc. w dół, a „Gazeta Wyborcza” - o 63 proc. Sprzedaż dzienników od 2005 roku (raport)
Wszystkie dzienniki ogólnopolskie w okresie od 2005 do 2015 roku zanotowały duże spadki średniej sprzedaży ogółem, wynoszące od 31 do 64 proc. Dane rok po roku w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od stycznia do maja 2015 roku wyniosła 319 944 egz., czyli o 1,47 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
W porównaniu do ostatnich 10 lat tytuł ten cechuje się spadkiem sprzedaży, np. w porównaniu do całego 2010 roku średni wynik tego tygodnika zmalał o 26,80 proc,. a w porównaniu do 2005 roku - o 38,28 proc.
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 163 255 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik w cykl spadku wszedł od 2007 roku. Od wtedy zmniejszył się on o 63,17 proc. Natomiast w porównaniu do 2005 roku spadek ten wyniósł 62,82 proc.
Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w ostatnich 10 latach malał niemal z roku na rok. W porównaniu do całego 2005 roku, średnia sprzedaż ogółem tego tytułu poszła w dół o 30,59 proc.
Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem spadła w ciągu 10 lat najbardziej w zestawieniu, bowiem o 64,17 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Fakt” o 38 proc. w dół, a „Gazeta Wyborcza” - o 63 proc. Sprzedaż dzienników od 2005 roku (raport)