Infor przed Business Insiderem, Money.pl przyciąga na najdłużej
Wśród serwisów o tematyce biznesowo-prawnej liderem pozostaje Money.pl, natomiast pod względem zasięgu mocno zbliżył się do niego Infor.pl, wyprzedzając Business Insider Polska. Wielu użytkowników zyskały Rynekzdrowia.pl, Portalsamorzadowy.pl i sekcja gospodarczo-prawna portalu Radia ZET, zaś spore spadki zanotowały analogiczne działy Fakt.pl i Gazeta.pl.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w sierpniu 2024 roku Money.pl (Grupa Wirtualna Polska) w kategorii biznesowo-prawnej przyciągnął 8,57 mln użytkowników, czyli 28,73 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio 11 minut i 52 sekundy.
Money.pl od wielu miesięcy jest liderem w tej kategorii. Przy czym w sierpniu pod względem zasięgu tylko minimalnie wyprzedził Infor.pl, który odwiedziło 8,56 mln internautów (co dało 28,67 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 6 minut i 2 sekundy. Poziom 8 mln użytkowników przekroczył jeszcze Business Insider Polska (Ringier Axel Springer Polska), notując 8,41 mln odwiedzających, 28,17 proc. zasięgu oraz 8 minut i 41 sekund średniego czasu korzystania.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Z kolei część biznesowo-prawna serwisu Rynekzdrowia.pl (Grupa PTWP) przyciągnęła 7,06 mln internautów (23,66 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 2 minuty i 37 sekund.
Niżej w rankingu przeważają sekcje o gospodarce i prawie czołowych portali horyzontalnych. Na Interii (Grupa Polsat-Interia) taki dział zanotował 6,54 mln użytkowników, 21,93 proc. zasięgu oraz 5 minut i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania, na WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) - 6,04 mln odwiedzających, 20,23 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 32 sekundy przeciętnego czasu, a na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 5,05 mln użytkowników, 16,92 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 56 sekund średniego czasu.
Z kolei na Gazeta.pl (Agora) taka sekcja przyciągnęła 4,2 mln internautów (14,08 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 4 minuty i 45 sekund, a na portalu Radia ZET (Eurozet) - 4,1 mln użytkowników (13,73 proc.), średnio na 39 sekund.
W porównaniu do lipca Money.pl zanotował niewielki spadek: o 95,1 tys. użytkowników (1,1 proc.) i 45 sekund spędzonych przeciętnie przez każdego (5,9 proc.). Natomiast Infor.pl zyskał 435,6 tys. internautów (5,4 proc.) i 38 sekund średniego czasu korzystania (11,7 proc.), dzięki czemu w tej pierwszej statystyce wyprzedził Business Insider Polska, gdzie liczba odwiedzających zwiększyła się o 166,4 tys. (2 proc.), a przeciętny czas o 59 sekund (12,8 proc.).
CZYTAJ TEŻ: Temu z kolejnym rekordem. Które serwisy i aplikacje odwiedzamy najczęściej? (Mediapanel z sierpnia)
Rynekzdrowia.pl w kategorii biznesowo-prawnej zyskał 728,5 tys. internautów (11,5 proc.) przy spadku średniego czasu korzystania o 26 sekund (14,2 proc.), Portalsamorzadowy.pl - 842,6 tys. użytkowników (24,5 proc.) i 21 sekund przeciętnego czasu (16,9 proc.), zaś część gospodarczo-prawna portalu Radia ZET - 909,3 tys. użytkowników (28,5 proc.).
Za to analogiczna sekcja portalu „Faktu” straciła 1,05 mln odwiedzających (17,2 proc.) oraz 50 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (14,4 proc.), natomiast ta na Gazeta.pl - 455,5 tys. internautów (9,8 proc.) oraz 9 sekund średniego czasu korzystania (3,1 proc.).
Dołącz do dyskusji: Infor przed Business Insiderem, Money.pl przyciąga na najdłużej