Samsung dominuje na rynku telewizorów Smart TV
Ponad 1/4 globalnego rynku sprzedaży telewizorów Smart TV należy do Samsunga - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.
W IV kwartale 2013 roku Samsung miał 26,4 proc. udziału w globalnym rynku sprzedaży telewizorów Smart TV. To o 1 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2012.
Zaciętą walkę o drugie miejsce stoczyły firmy LG (14,4 proc. udz. w ryn.) i Sony (14,3 proc.), a pierwszą piątkę uzupełniły Panasonic (7 proc.) i Sharp (4,9 proc.).
Z 21,1 proc. udziału w rynku (+1,1 pkt. proc. r/r) Samsung był także liderem biorąc pod uwagę całkowitą sprzedaż telewizorów z płaskimi ekranami. Koreański producent wyprzedził tutaj kolejno firmy LG (13 proc.), TCL (7 proc.), Sony (6,2 proc.) i Hisense (5 proc.).
Dołącz do dyskusji: Samsung dominuje na rynku telewizorów Smart TV