Pracownicy dentsu po pandemii będą pracować hybrydowo
Po ponad roku pracy zdalnej sieć dentsu, do której należą m.in. takie agencje, jak Carat, iProspect, dentsu X ogłosiła, że nie wróci do poprzedniego modelu pracy biurowej. Po zakończeniu pandemii w dentsu będzie obowiązywał model 60/40, w którym 40 proc. będzie pracy zdalnej.
Dentsu przeszło na pracę zdalną w ciągu dwóch dni - 12/13 marca 2020 roku i od tego czasu większość pracowników pracuje z domów. Biuro, siłownia czy punkt opieki nad dziećmi są dostępne dla chętnych pracowników w Warszawie, lecz z ograniczeniem do 10 proc. pojemności biura i w zgodzie z obostrzeniami krajowymi.
- Od lat promujemy transformację cyfrową marek ale i sposobu działania firm. Pandemia pokazała, że nie zmarnowaliśmy tego czasu. Widzimy, że potrzebna jest dalsza cyfryzacja, platformy ułatwiające współpracę, skalowanie i standaryzację działania firm. Sami intensywnie się zmieniamy- uprościliśmy struktury zarządzania w regionie, wprowadziliśmy międzynarodowy zespół który stanowi Zarząd regionu, powstały centra kompetencyjne eliminujące konieczność posiadania każdej kompetencji na każdym rynku, uwolniliśmy potencjał pracy "borderless" tworząc społeczności międzynarodowe wokół klientów i ekspertów dentsu - mówi Sławomir Stępniewski, CEO dentsu Polska&CEE
W ostatniej ankiecie pracownicy dentsu ocenili rok pracy zdalnej na poziomie 4,3 (w skali 1-5). 75 proc. stwierdziło, że w ten sposób pracuje się lepiej, zauważają wzrost zaangażowania i mają więcej przestrzeni na rozwój własny.
“Future of Work”, czyli nowy model pracy
Mimo, że trudno określić, kiedy skończy się pandemia to aktualny model pracy zdalnej w dentsu będzie kontynuowany co najmniej do końca maja. Po zakończeniu pandemii Grupa (nie tylko w Polsce, ale też cała sieć) stopniowo będzie dążyła do modelu 60/40.
Prace nad jego wprowadzeniem dentsu planuje uruchomić późną wiosną i wykorzystać czas do wakacji na indywidualne uzgodnienia z zespołami, dostosowanie biura i przygotowanie pracowników. Zmianom ulegną też szkolenia dla nowych pracowników, a menedżerowie otrzymają dedykowane rozwiązania szkoleniowe.
- Jestem głęboko przekonana, że nowy model jest dobrym rozwiązaniem łączącym oczekiwania pracowników z oczekiwaniami menedżerów. Najbliższe miesiące do maja chcemy wykorzystać na przygotowanie się i wdrożenie tego modelu w taki sposób by po pandemii czerpać z jego atutów w pracy zdalnej i pracy w biurze - mówi Agata Kaczmarska, HR director w dentsu Polska i CEE
W skład dentsu Polska wchodzą marki: Carat, Isobar, iProspect, Red8 Group, Amplifi, Amnet, DDS, dentsu i dentsu X, The Story Lab oraz Propeller Film. Grupa dentsu działa w 110 krajach na całym świecie, zatrudniając ponad 45 000 ekspertów. W Polsce działa w obecnym kształcie od 2005 roku i zatrudnia około 700 osób obsługujących ponad 200 klientów.
Dołącz do dyskusji: Pracownicy dentsu po pandemii będą pracować hybrydowo
@hybrydowo - wedle ankiety - bardzo zadowoleni. A w biurze mamy świetną kawę. Wpadnij kiedyś. Cukier też jest.