Oglądalność kanałów informacyjnych w I półroczu wzrosła o 33 proc., TVP Info liderem w 4+, a TVN24 - w 16-49
W pierwszym półroczu br. nowym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych było TVP Info. Z kolei w grupie 16-49 pierwsze miejsce zajęła stacja TVN24. Łączny udział wszystkich kanałów newsowych wzrósł o 33 proc. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Na pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w pierwszym półroczu 2020 roku awansowało TVP Info, którego średni dobowy udział wyniósł 5,20 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 49,86 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na drugą lokatę spadło TVN24. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 5,16 proc. (po wzroście o 16,81 proc.).
Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym półroczu kanał miał 1,92 proc. udziału, po wzroście względem pierwszego półrocza 2019 roku o 85,84 proc. - drugim największym w zestawieniu. Stacja od 20 września ub.r. w ramach testów nadaje na multipleksie czwartym DVB-T w m.in. Warszawie, Katowicach, Poznaniu oraz Trójmieście.
Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,12 proc. Jego wynik względem analogicznego okresu zeszłego roku wzrósł o 12,42 proc.
Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego udział wyniósł 0,52 proc. (do góry o 31,06 proc.).
CZYTAJ TAKŻE: Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów. Huawei P40 Pro+ to fotograficzny profesjonalista
Tylko Superstacja na minusie
Jedyną stratę oglądalności zanotowała Superstacja, która w zestawieniu spadła z szóstej na siódmą lokatę. Jej wynik zmniejszył się o 65,27 proc. do 0,06 proc. udziału. Pod koniec września ub.r. wystartowała nowa ramówka Superstacji, w ramach której codziennie nadawane są trzy godziny premierowego programu. Zmianie uległa oprawa kanału oraz pojawili się nowi prowadzący. - Będziemy pierwszym polskim telewizyjnym tabloidem - zapowiedział Grzegorz Jankowski, dyrektor programowy Superstacji, który pracował nad nową ramówką od lipca ub.r.
Ostatnie miejsce zajął nowy kanał Biznes24, który rozpoczął nadawanie w marcu br. Jego średni rynkowy udział w pierwszym półroczu br. wyniósł 0,002 proc.
Największy udział (6,33 proc.) wśród grup kanałów newsowych w pierwszym półroczu br. miała Telewizja Polska, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca wzrost o 41,50 proc. Stacje wyprzedziły anteny newsowe Telewizji TVN, których udział zwiększył się o 17,98 proc. do 5,68 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 BiS).
Rynek kanałów informacyjnych wzrósł o 33 proc.
Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w pierwszym półroczu 2020 roku wyniósł 14,13 proc. Było to o 33,31 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2019 roku.
Grupa komercyjna dla TVN24
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w pierwszym półroczu 2020 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 3,47 proc., po wzroście o 34,89 proc.
Na drugim miejscu znalazło się TVP Info (2,61 proc. udziału, do góry o 85,12 proc.). W tym ujęciu trzeci był Polsat News (1,68 proc.; + 157,89 proc. - największy wzrost w zestawieniu).
Jedyny spadek - o 64,29 proc. do 0,03 proc. - także i tutaj odnotowała Superstacja.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,93 proc. udziału, po wzroście o 35,47 proc.
Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 5,50 proc. udziału w rynku, po wzroście o 78,87 proc.
Dołącz do dyskusji: Oglądalność kanałów informacyjnych w I półroczu wzrosła o 33 proc., TVP Info liderem w 4+, a TVN24 - w 16-49