Magazyny o bohaterach z Lego na czele sprzedaży pism dziecięcych w 2015 roku
W ub.r. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazł się magazyn „Lego Ninjago”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Lego Legends of Chima”, a najwięcej stracił „Monster High”.
Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Lego Ninjago” (Media Service Zawada) w 2015 roku wyniosła 56 691 egz. Magazyn ten zadebiutował na rynku w styczniu ub.r. (więcej na ten temat).
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z pierwszego na drugie miejsce spadł „Lego Legends of Chima” (Media Service Zawada) z wynikiem na poziomie 54 832 egz., wyższym o 10,64 proc. niż w 2014 roku. Co więcej, był to największy wzrost w zestawieniu.
Podium uzupełniają „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska) ze średnim wynikiem na poziomie 43 649 egz., niższym o 10,85 proc. niż rok wcześniej. W 2014 roku magazyn ten był drugi.
Najwięcej stracił natomiast „Monster High” (Egmont Polska), który spadł z pozycji 11. na 12. - przedostatnią. Jego średni wynik sprzedażowy w ub.r. zmniejszył się bowiem o 40,07 proc. do 17 900 egz.
ZKDP |
rok |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Lego Ninjago |
62 371 |
56 891 |
56 691 |
- |
- |
- |
Lego. Legends of Chima |
66 981 |
54 889 |
54 832 |
59 777 |
49 806 |
49 559 |
Zabawy i Marzenia z Barbie |
68 753 |
43 649 |
43 649 |
70 923 |
48 960 |
48 960 |
Scooby - Doo! |
72 886 |
44 485 |
43 315 |
77 051 |
48 130 |
47 999 |
Mój Kucyk Pony |
58 418 |
40 994 |
40 994 |
56 775 |
43 040 |
43 040 |
Księżniczka |
55 243 |
38 958 |
38 958 |
54 385 |
37 950 |
37 950 |
Lego Friends. Magazyn |
47 745 |
32 668 |
32 643 |
49 783 |
30 722 |
30 447 |
Świnka Peppa Magazyn |
42 823 |
31 643 |
31 643 |
45 276 |
30 282 |
30 033 |
Cartoon Network Magazyn |
42 772 |
28 829 |
28 829 |
44 135 |
30 817 |
30 817 |
Violetta Oficjalny Magazyn |
47 656 |
27 693 |
27 693 |
54 127 |
39 283 |
39 283 |
Pingwiny z Madagaskaru |
44 094 |
27 640 |
27 640 |
44 935 |
32 336 |
32 336 |
Ben 10 Magazyn |
40 965 |
27 590 |
27 590 |
42 239 |
28 476 |
28 476 |
Magazyn Mia and Me |
44 645 |
25 063 |
25 063 |
44 962 |
27 211 |
27 211 |
Auta |
40 374 |
23 858 |
23 858 |
45 917 |
25 596 |
25 596 |
Magazyn MiniMini |
40 268 |
23 492 |
23 492 |
41 789 |
23 072 |
22 799 |
Kubuś i Przyjaciele |
38 585 |
22 474 |
22 474 |
44 676 |
26 604 |
26 603 |
Filly Magazyn |
31 488 |
21 152 |
21 152 |
40 976 |
25 080 |
25 080 |
W Siodle |
35 978 |
19 465 |
19 465 |
39 957 |
22 655 |
22 655 |
Magazyn Truskawkowe Ciastko |
37 679 |
19 101 |
19 101 |
39 800 |
22 045 |
22 045 |
Monster High |
43 627 |
17 900 |
17 900 |
60 892 |
29 870 |
29 870 |
Dragons |
37 488 |
16 423 |
16 423 |
39 984 |
21 544 |
21 544 |
W grudniu 2015 roku sprzedaż ogółem liderującego „Lego Ninjago” wyniosła 48 736 egz.
Na drugie miejsce spadł magazyn „Zabawy i Marzenia z Barbie” (42 321 egz.; spadek o 13,17 proc. ). Natomiast z piątej na trzecią lokatę awansował „Lego Friends. Magazyn” (37 789 egz.; do góry o 26,89 proc.).
Największy wzrost w tym rankingu, wynoszący 55,90 proc. do 36 294 egz., odnotowała „Księżniczka” (Egmont Polska).
Z kolei najwięcej w tym ujęciu stracił „Violetta Oficjalny Magazyn” (również Egmont Polska) - było to 54,24 proc. do poziomu 16 336 egz.
ZKDP |
grudzień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Lego Ninjago |
69 806 |
48 736 |
48 736 |
- |
- |
- |
Zabawy i Marzenia z Barbie |
68 000 |
42 321 |
42 321 |
70 000 |
48 740 |
48 740 |
Lego Friends. Magazyn |
44 622 |
37 789 |
37 789 |
49 925 |
29 782 |
29 782 |
Mój Kucyk Pony |
58 000 |
37 432 |
37 432 |
59 924 |
44 953 |
44 953 |
Księżniczka |
49 971 |
36 294 |
36 294 |
53 000 |
23 281 |
23 281 |
Scooby - Doo! |
69 992 |
24 966 |
23 880 |
73 384 |
40 065 |
40 065 |
Kubuś i Przyjaciele |
36 000 |
18 600 |
18 600 |
39 000 |
23 608 |
23 608 |
Auta |
38 200 |
17 310 |
17 310 |
43 000 |
24 082 |
24 082 |
Violetta Oficjalny Magazyn |
42 000 |
16 336 |
16 336 |
50 000 |
35 703 |
35 703 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Magazyny o bohaterach z Lego na czele sprzedaży pism dziecięcych w 2015 roku