Strony główne: Onet z mniejszą przewagą nad WP.pl, o2.pl i RadioZET.pl z dużymi wzrostami
W marcu br. strony główne czołowych portali horyzontalnych osiągnęły znacznie dłuższy czas korzystania przez internautów niż w lutym. Liderująca strona główna Onetu zanotowała większy spadek liczby użytkowników niż zajmująca drugie miejsce analogiczna witryna WP.pl, natomiast sporo internautów zyskały strony główne o2.pl, RadioZET.pl i Wprost.pl.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w marcu br. stronę główną Onetu (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 10,58 mln internautów, co dało 35,3 proc. zasięgu. Każdy odwiedzający spędził na stronie średnio godzinę, 18 minut i 38 sekund.
Analogiczną witrynę na WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 10,19 mln użytkowników (przełożyło się to na 33,99 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po godzinę, 16 minut i 49 sekund.
Po dwa razy mniej użytkowników miały strony główne Interii (Grupa Polsat-Interia) i Gazeta.pl (Agora). Ta pierwsza witryna zanotowała 5,09 mln odwiedzających, 16,97 proc. zasięgu oraz 51 minut i 46 sekund przeciętnego czasu korzystania przez internautę, a ta druga - 4,36 mln użytkowników, 14,56 proc. zasięgu oraz 36 minut i 43 sekundy średniego czasu korzystania.
Stronę główną o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 2,19 mln internautów (co dało 7,32 proc. zasięgu), spędzając średnio po 7 minut i 14 sekund.
Niżej w zestawieniu są strony główne portali trzech tytułów prasowych. Na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) taka witryna miała 1,41 mln użytkowników, 4,71 proc. zasięgu oraz 13 minut i 21 sekund przeciętnego czasu korzystania, na SE.pl (Grupa ZPR Media) - 650,6 tys. internautów, 2,17 proc. zasięgu oraz 8 minut i 23 sekundy średniego czasu spędzonego przez użytkownika, a na Wprost.pl (PMPG Polskie Media) - 528,9 tys. odwiedzających, 1,76 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 36 sekund średniego czasu korzystania.
Stronę główną portalu RadioZET.pl (Eurozet) odwiedziło 1,02 mln internautów (3,42 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po minutę i 42 sekundy, a na naTemat.pl taka witryna zanotowała 461,9 tys. użytkowników, 1,54 proc. zasięgu oraz 8 minut i 39 sekund średniego czasu korzystania.
W porównaniu z lutym na Onecie strona główna zanotowała spadek liczby użytkowników o 1,62 mln (13,3 proc.) i wzrost średniego czasu spędzonego przez internautę o 29 minut i 5 sekund (58,7 proc.), a na WP.pl - spadek o 1,14 mln użytkowników (10,1 proc.) oraz wzrost przeciętnego czasu korzystania
Na wszystkich witrynach z rankingu wydłużył się średni czas korzystania, co częściowo jest związane z tym, że w marcu było o trzy dni więcej niż w lutym.
Duże wzrosty w liczbie odwiedzających i przeciętnym czasie korzystania osiągnęły strony główne trzech portali. Na o2.pl taka witryna zyskała 463,2 tys. internautów (26,8 proc.) i 11 sekund średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego (2,6 proc.), na RadioZET.pl - 135,7 tys. użytkowników (15,3 proc.) i 27 sekund przeciętnego czasu korzystania (36 proc.), a na Wprost.pl - 95,2 tys. internautów (22 proc.) i 49 sekund średniego czasu korzystania (21,6 proc.).
Strona główna na Gazeta.pl zanotowała wzrost o 351,2 tys. użytkowników (8,7 proc.) oraz 4 minuty i 20 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (13,4 proc.), na Fakt.pl - o 5 tys. (0,4 proc.) oraz 2 minuty i 14 sekund średniego czasu korzystania (20,1 proc.), a na naTemat.pl - o 33,5 tys. użytkowników (7,8 proc.) i 67 sekund średniego czasu korzystania (14,8 proc.).
Z kolei strona główna Interii przy spadku liczby odwiedzających o 50,5 tys. (1 proc.) osiągnęła wzrost przeciętnego czasu spędzonego przez internautę o 14 minut i 27 sekund (38,7 proc.). Analogiczna witryna SE.pl straciła 39,2 tys. użytkowników (5,7 proc.), a średni czas korzystania z niej wydłużył się o minutę i 23 sekundy (19,8 proc.).
Dołącz do dyskusji: Strony główne: Onet z mniejszą przewagą nad WP.pl, o2.pl i RadioZET.pl z dużymi wzrostami