Konsumenci otwarci na zakupy w serwisach społecznościowych
30 procent internetowych konsumentów twierdzi, ze specjalne oferty i ekskluzywne produkty mogłyby skłonić ich do robienia zakupów w serwisach społecznościowych.
Dla 27 procent respondentów również przeglądanie komentarzy o oferowanych produktach byłoby zachętą do kupowania na tego typu stronach - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na badanie przeprowadzone przez Harris Interactive na zlecenie firmy Volusion.
Badanie pokazuje, że konsumenci coraz częściej szukają w serwisach społecznościowych porad i rekomendacji odnośnie zakupów online, a także że wolą kupować na stronach, które oferują bezpieczny system płatności, mają atrakcyjną ofertę i są łatwe w użytkowaniu.
48 procent internetowych konsumentów twierdzi, że łatwe w użytkowaniu funkcje są bardzo ważnym czynnikiem przyciągającym ich do danego sklepu online. Dla 92 procent przynajmniej w pewnym stopniu ważna jest tutaj marka, a dla kolejnych 88 procent istotny jest atrakcyjny wygląd serwisu.
Z kolei połowa badanych stwierdziła, że częściej kupowałaby w sieci, gdyby pojawiały się w niej specjalne oferty, 32 procent gdyby internetowe sklepy były łatwiejsze w użytkowaniu, a 24 procent gdyby łatwiejsze były procedury dokonywania płatności.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Konsumenci otwarci na zakupy w serwisach społecznościowych