Raport Publicis i GWI: social media napędzają sprzedaż
Rola mediów społecznościowych w kształtowaniu zachowań konsumenckich jest coraz istotniejsza. Widać też wyraźnie, że by sprostać oczekiwaniom tej, coraz bardziej zaangażowanych użytkowników social mediów, potrzebne są innowacyjne i przemyślanie strategie marketingowe - wynika z raportu Publicis Groupe Central & Eastern Europe (CEE) oraz GWI na temat zwyczajów korzystania z mediów społecznościowych w regionie CEE.
Najnowsze opracowanie jest trzecią odsłoną edycji CEE globalnych raportów GWI, takich jak: „Jesteś tym, co kupujesz” oraz „Nowa era GenZ”, a jego celem jest analiza zwyczajów użytkowników mediów społecznościowych w regionie CEE.
- Rola, jaką media społecznościowe odgrywają w życiu ludzi na całym świecie, jest niebywała i widoczna we wszystkich grupach wiekowych. W regionie CEE pokolenie X jest najbardziej aktywne w mediach społecznościowych. Zaraz za nim plasują się Millenialsi, choć korzystają z mediów z innych pobudek. Zrozumienie, co jest najważniejsze dla różnych grup konsumentów w regionie CEE, pozwoli markom docierać do odbiorców z tym, co naprawdę do nich przemawia – mówi Jason Mander, chief research officer w GWI.
Media społecznościowe zmieniają sposób, w jaki konsumujemy informacje
W regionie CEE coraz więcej konsumentów sięga po media społecznościowe, aby być na bieżąco z newsami i wydarzeniami. W związku z malejącym zaufaniem do tradycyjnych mediów konsumenci poszukują nowych sposobów na zdobywanie informacji.
Zaangażowanie w media społecznościowe nie zależy od wieku
Media społecznościowe ewoluowały, a wraz z nimi ich użytkownicy. W CEE największy odsetek użytkowników mediów społecznościowych to pokolenie X, następnie Millenialsi. Zatem marki, które chcą dotrzeć do konsumentów dzięki mediom społecznościowym, muszą tworzyć treści skierowane zarówno do młodszych, jak i starszych grup.
Krótkie wideo to nie tylko TikTok
Nie sposób ignorować wpływu, jaki treści wideo mają na współczesnych konsumentów. Marki chcące zaistnieć w tym obszarze powinny docierać do odbiorców zarówno na platformach z krótkimi, jak i dłuższymi formami treści.
Media społecznościowe dominują w odkrywaniu produktów
W regionie CEE media społecznościowe odgrywają dużą rolę w procesie zakupowym. Marketerzy, którzy chcą zwrócić na siebie uwagę, powinni tworzyć treści, które wzbudzają inspirują docelowych odbiorców do bliższego poznania ich marek.
- Współpraca z GWI pozwala nam uzyskać nieoceniony wgląd w zmieniający się krajobraz mediów cyfrowych Europy Środkowo-Wschodniej. Media społecznościowe przeniknęły do każdej dziedziny życia w regionie – od tego, w jaki sposób konsumenci odkrywają produkty, po sposób, w jaki zdobywają informacje. Dane potwierdzają, że Marketerzy muszą nadążać za tempem zmian, tworząc treści, które odpowiadają na zróżnicowane potrzeby zarówno młodszych, jak i starszych odbiorców w CEE - podkreśla Maria Tudor, chief operating officer w Publicis Groupe CEE.
Raport bazuje na szeroko zakrojonych badaniach internetowych GWI, przeprowadzonych wśród użytkowników internetu w wieku 16-64 lat i analizuje trendy na siedmiu kluczowych rynkach regionu: Polsce, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Grecji, Węgrzech oraz Rumunii.
Dołącz do dyskusji: Raport Publicis i GWI: social media napędzają sprzedaż
najpopularniejsze platformy SM w CEE wg załączonej tabeli to: Snapchat, Reddit, Facebook, LinkedIn, Tumblr (którego nawet w legendzie nie ma :D ) i Pinterest?!
Coś to się chyba średnio spina z liczbą MAU tych platform (szczególnie w PL) (?)
najpopularniejsze platformy SM w CEE wg załączonej tabeli to: Snapchat, Reddit, Facebook, LinkedIn, Tumblr (którego nawet w legendzie nie ma :D ) i Pinterest?!
Coś to się chyba średnio spina z liczbą MAU tych platform (szczególnie w PL) (?)
najpopularniejsze platformy SM w CEE wg załączonej tabeli to: Snapchat, Reddit, Facebook, LinkedIn, Tumblr (którego nawet w legendzie nie ma :D ) i Pinterest?!
Coś to się chyba średnio spina z liczbą MAU tych platform (szczególnie w PL) (?)