Kanały lifestylowe: TVN Style z rekordem, Domo+ o 700 proc. do góry
Najpopularniejszym kanałem lifestylowym w maju br. była stacja TVN Style, która awansowała na pozycję lidera i zanotowała najlepszy wynik w historii. Największy wzrost udziału odnotowała kolejny miesiąc z rzędu stacja Domo+, a najwięcej stracił Fashion TV.
Udział TVN Style wyniósł w ubiegłym miesiącu 0,63 proc. po wzroście aż o78,1 proc. Zapewniło to stacji awans z miejsca drugiego na pierwsze. Jest to najlepszy średni wynik miesięczny kobiecej telewizji w historii. Kanał wiosną br. wprowadził do ramówki m.in. nowe, wysokobudżetowe produkcje „Perfekcyjna pani domu” i „Smakuj świat z Pascalem”, w ramówce umieścił też m.in. wieczorne pasmo dokumentów o zbrodniach, a zrezygnował natomiast z części pozycji studyjnych jak program „Matki i córki” Jolanty i Aleksandry Kwaśniewskich (dowiedz się więcej).
- Widzowie chcą oglądać historie, które wzruszają, zadziwiają, zaskakują, szokują, a czasem nawet przerażają i straszą. W tym sezonie postawiliśmy na jakość i emocje i tak próbujemy uwieść naszych widzów - mówi nam Małgorzata Łupina, która od połowy grudnia br. kieruje TVN Style (zastąpiła wtedy Yvette Żółtowską-Darską, więcej na ten temat).
Na pozycję drugą z pierwszej spadł kanał TVN Turbo, jednak jego udział wzrósł o 22,3 proc. i wyniósł 0,51 proc. Na ostatnim miejscu podium utrzymało się TLC. Jego udział w marcu br. to niecałe 0,51 proc., po wzroście aż o 46,8 proc
Najwięcej w zestawieniu kolejny miesiąc z rzędu zyskał kanał Domo+, którego udział powiększył się aż ośmiokrotnie i wyniósł 0,09 proc. Dało to tej stacji awans z pozycji dziesiątej na ósmą.
Ponownie najwięcej stracił zajmujący bez zmian ostatnią lokatę Fashion, który stracił aż 62,5 proc., a jego udział nawet nie przekroczył 0,01 proc.
maj | wszyscy 4+ | |||
2011 | 2012 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVN Style | 19 910 | 0,352 | 34 154 | 0,627 |
TVN Turbo | 23 577 | 0,417 | 27 791 | 0,510 |
TLC | 19 517 | 0,346 | 27 671 | 0,508 |
Polsat Play | 14 731 | 0,261 | 16 116 | 0,296 |
Polsat Cafe | 12 326 | 0,218 | 15 655 | 0,287 |
kuchnia.tv | 4 819 | 0,085 | 5 645 | 0,104 |
Domo | 597 | 0,011 | 4 816 | 0,088 |
ITV | 5 702 | 0,101 | 4 152 | 0,076 |
Club TV | 3 724 | 0,066 | 3 825 | 0,070 |
BBC Lifestyle | 1 866 | 0,033 | 2 856 | 0,052 |
Viacom Blink | - | - | 1 386 | 0,025 |
Wedding TV | 558 | 0,010 | 1 208 | 0,022 |
Fashion | 472 | 0,008 | 172 | 0,003 |
W grupie widzów między 16. a 49. rokiem życia liderem w maju br. także był kanał TVN Style (0,86 proc. udziału, wzrost aż o 80 proc.), na drugim miejscu znalazł się kanał TVN Turbo (0,82 proc. udziału, wzrost o 16,2 proc.), a trzecie było TLC ( 0,69 proc., + 29,7 proc.).
Liderem wzrostu w tej grupie także był kanał Domo+, który zanotował aż jedenastokrotnie wyższy wynik, niż w maju ub.r. Liderem spadku także i tutaj był Fashion, który stracił połowę udziału.
maj | wszyscy 16-49 | |||
2011 | 2012 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVN Style | 11 261 | 0,475 | 19 485 | 0,855 |
TVN Turbo | 16 705 | 0,705 | 18 665 | 0,819 |
TLC | 9 869 | 0,416 | 15 725 | 0,690 |
Polsat Play | 7 700 | 0,325 | 8 230 | 0,361 |
Polsat Cafe | 6 885 | 0,290 | 8 184 | 0,359 |
kuchnia.tv | 2 519 | 0,106 | 3 651 | 0,160 |
ITV | 4 105 | 0,173 | 3 156 | 0,138 |
Domo | 250 | 0,011 | 2 775 | 0,122 |
BBC Lifestyle | 897 | 0,038 | 2 271 | 0,100 |
Club TV | 1 612 | 0,068 | 1 984 | 0,087 |
Viacom Blink | - | - | 627 | 0,027 |
Wedding TV | 352 | 0,015 | 412 | 0,018 |
Fashion | 292 | 0,012 | 140 | 0,006 |
Najchętniej oglądanym programem w kanałach lifestylowych w ostatnim miesiącu był magazyn poradnikowy “Wiem, co jem”, który do TVN Style przyciągnął uwagę aż 237 tys. widzów. W top 10 znalazło się aż sześć programów tej stacji. Trzy pozycje wprowadziło TLC, a jedną - TVN Turbo.
Raport top programów | wszyscy 4+ | |||
Program | Stacja | AMR | SHR % | |
WIEM CO JEM /PROG.PORAD.POL./ | TVN Style | 237 094 | 2,60 | |
PARSZYWA DWUDZIESTKA /SER.DOK.USA/ | TVN Turbo | 233 509 | 2,15 | |
WSTYDLIWE CHOROBY /SER.DOK.W.BRYT./ | TLC | 227 040 | 2,05 | |
PORODOWKA /PROG.DOK.USA./ | TLC | 226 635 | 1,77 | |
LEGALNA KULTURA /AKCJA SPOL./ | TVN Style | 224 981 | 2,96 | |
SMAKUJ SWIAT Z PASCALEM /SER.KULIN.POL./ | TVN Style | 212 503 | 2,34 | |
PANI GADZET /PROG.PORAD.POL./ | TVN Style | 197 788 | 1,94 | |
BARDZO OSTRY DYZUR /SER.DOK.ANG./ | TLC | 193 674 | 1,96 | |
CALA POLSKA CZYTA DZIECIOM /KAMPANIA SPOLECZNA/ | TVN Style | 192 818 | 1,68 | |
PERFEKCYJNA PANI DOMU /PROG.PORAD.POL./ | TVN Style | 192 583 | 1,24 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: Kanały lifestylowe: TVN Style z rekordem, Domo+ o 700 proc. do góry