"Gazeta Wyborcza" i "Fakt" to najchętniej czytane dzienniki
Liderami czytelnictwa wśród dzienników pozostają bez zmian “Gazeta Wyborcza” i „Fakt”, a wśród wszystkich tytułów na czele jest „Tele Tydzień”. Niezmienni są też liderzy pozostałych kategorii. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Wśród dzienników liderami są „Gazeta Wyborcza” (Agora) z czytelnictwem na poziomie 14,47 proc. i tabloid „Fakt” (Axel Springer Polska) czytany przez 14,41 proc. respondentów. Dalej ze znacznie słabszymi wynikami plasują się: bezpłatne „Metro” Agory (6,69 proc.) i „Super Express” wydawany przez Muratora (6,49 proc.).
Dzienniki ogólnopolskie | procent respondentów |
Gazeta Wyborcza | 14,47% |
Fakt | 14,41% |
Metro (dziennik bezpłatny) | 6,69% |
Super Express | 6,49% |
Rzeczpospolita | 4,08% |
Przegląd Sportowy | 3,53% |
Dziennik Gazeta Prawna | 3,44% |
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) | 2,40% |
Gazeta Podatkowa | 0,82% |
Sport | 0,65% |
Futbol News | 0,50% |
Puls Biznesu | 0,36% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,24% |
Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego 34,86 proc. ankietowanych. W kategorii pism yellow największe czytelnictwo ma „Życie na Gorąco” (Bauer), wśród tygodników poradnikowych czołowe miejsca zajmują „Pani Domu” (Edipresse Polska) i „Chwila dla Ciebie” (Bauer). Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska).
Tygodniki | procent respondentów |
Tele Tydzień | 34,86% |
Życie na Gorąco | 18,89% |
Pani Domu | 15,20% |
Chwila dla Ciebie | 15,06% |
NAJ | 13,55% |
Angora | 10,96% |
Newsweek | 9,14% |
Gala | 8,38% |
Auto Świat | 7,78% |
To i Owo | 7,48% |
Polityka | 6,94% |
Twoje Imperium | 6,19% |
Wprost | 5,49% |
Na Żywo | 5,35% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 4,50% |
Teleprogramy | 4,48% |
Gość Niedzielny | 4,16% |
Super TV | 4,10% |
Takie jest Życie | 4,03% |
Rewia | 3,43% |
Przekrój | 3,42% |
Motor | 3,39% |
Imperium TV | 2,19% |
Świat i Ludzie | 2,19% |
Tele Max | 1,93% |
Bella Relaks | 1,50% |
Forum | 1,41% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) * | 1,29% |
Tygodnik Siedlecki | 0,83% |
Przewodnik Katolicki | 0,70% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,68% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,67% |
Jarmark | 0,66% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,64% |
Panorama Leszczyńska | 0,62% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,47% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,43% |
7 Dni (tygodnik bezpłatny) | 0,18% |
Wśród dwutygodników najchętniej czytane są niezmiennie dwa czasopisma, które wcześniej ukazywały się co tydzień: „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) i „Tina” (Wydawnictwo Bauer). Zajmująca trzecie miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories.
Dwutygodniki | procent respondentów |
Przyjaciółka | 17,26% |
Tina | 16,87% |
Viva | 11,15% |
Z Życia Wzięte | 9,61% |
Komputer Świat | 6,86% |
Party Życie Gwiazd | 6,38% |
Tele Świat | 5,86% |
Bravo | 4,20% |
Świat Seriali | 3,88% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 3,51% |
Sukcesy i Porażki | 3,32% |
Bravo Sport | 2,73% |
Bravo Girl | 2,22% |
TV 14 | 1,09% |
Monitor Księgowego | 0,42% |
Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 13,22 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei „Claudia” (G+J Polska) jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a „Cztery Kąty” (Agora) – wśród miesięczników wnętrzarskich.
Miesięczniki | procent respondentów |
Twój Styl | 13,22% |
Claudia | 10,63% |
Cztery Kąty | 10,10% |
Focus | 9,57% |
Poradnik Domowy | 9,43% |
Murator | 8,64% |
Olivia | 7,89% |
Kobieta i Życie | 7,65% |
Świat Kobiety | 7,51% |
Mój Piękny Ogród | 6,65% |
Dobre Rady | 6,61% |
National Geographic | 6,55% |
Avanti | 6,10% |
Auto Moto | 5,41% |
Działkowiec | 5,29% |
Mamo To Ja | 5,12% |
CKM | 4,57% |
Glamour | 4,53% |
Pani | 4,38% |
Joy | 3,87% |
Moje Mieszkanie | 3,86% |
CD Action | 3,74% |
Ładny Dom | 3,72% |
Przyślij Przepis! | 3,63% |
M jak mieszkanie | 3,63% |
Cosmopolitan | 3,61% |
Dom & Wnętrze | 3,58% |
PC Format | 3,51% |
Samo Zdrowie | 3,29% |
Playboy | 3,16% |
Uroda | 3,15% |
Moje Gotowanie | 3,02% |
Auto Motor i Sport | 2,93% |
Zdrowie | 2,87% |
Dziecko | 2,73% |
Zwierciadło | 2,73% |
Twoje Dziecko | 2,65% |
Elle | 2,61% |
Dziewczyna | 2,49% |
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) | 2,47% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 2,39% |
Ogrody, Ogródki, Zieleńce | 2,33% |
Dobre Wnętrze | 2,28% |
Logo | 2,28% |
Popcorn | 2,14% |
Kuchnia | 2,05% |
Kwietnik | 2,04% |
Twój Maluszek | 2,03% |
Auto Świat Poradnik | 1,97% |
Magazyn Futbol | 1,95% |
Mój Piękny Dom | 1,94% |
Chip | 1,93% |
Rodzice | 1,88% |
Świat Motocykli | 1,82% |
Wróżka * | 1,79% |
Vita | 1,76% |
Focus Historia | 1,71% |
Burda | 1,69% |
Charaktery | 1,69% |
Top Gear | 1,67% |
Reader's Digest | 1,56% |
Majster | 1,54% |
Men's Health | 1,54% |
Tak Mieszkam | 1,54% |
Twist | 1,51% |
M jak Mama | 1,44% |
Zbuduj Dom | 1,40% |
Forbes | 1,31% |
Na ścieżkach życia | 1,25% |
Sól i Pieprz | 1,10% |
InStyle | 1,01% |
Sukces | 0,96% |
Shape | 0,89% |
Voyage | 0,86% |
Weranda * | 0,83% |
Play | 0,81% |
Podróże | 0,75% |
21. wiek * | 0,65% |
Fun Club | 0,55% |
Architektura-Murator | 0,53% |
Hot Moda & Shopping | 0,52% |
Żagle | 0,46% |
Sens. Poradnik psychologiczny * | 0,31% |
Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Axel Springer Polska), po który sięga 4,13 proc. respondentów.
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2009 roku do marca 2010 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 189 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
* - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: „Teraz” (od października 2009 do lutego 2010, próba 4025), „21. wiek” (październik 2009, próba 20 183), „Weranda” i „Wróżka” (od października do grudnia 2009, próby po 12 142), „Sens. Poradnik psychologiczny” (od października 2009 do stycznia 2010, próba 8113).
Dołącz do dyskusji: "Gazeta Wyborcza" i "Fakt" to najchętniej czytane dzienniki
http://chomikuj.pl/?page=221848