SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Gazeta Wyborcza" i "Fakt" to najchętniej czytane dzienniki

Liderami czytelnictwa wśród dzienników pozostają bez zmian “Gazeta Wyborcza” i „Fakt”, a wśród wszystkich tytułów na czele jest „Tele Tydzień”. Niezmienni są też liderzy pozostałych kategorii. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Wśród dzienników liderami są „Gazeta Wyborcza” (Agora) z czytelnictwem na poziomie 14,47 proc. i tabloid „Fakt” (Axel Springer Polska) czytany przez 14,41 proc. respondentów. Dalej ze znacznie słabszymi wynikami plasują się: bezpłatne „Metro” Agory (6,69 proc.) i „Super Express” wydawany przez Muratora (6,49 proc.). 

 

Dzienniki ogólnopolskie procent respondentów
Gazeta Wyborcza 14,47%
Fakt 14,41%
Metro (dziennik bezpłatny) 6,69%
Super Express 6,49%
Rzeczpospolita 4,08%
Przegląd Sportowy 3,53%
Dziennik Gazeta Prawna 3,44%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 2,40%
Gazeta Podatkowa 0,82%
Sport 0,65%
Futbol News 0,50%
Puls Biznesu 0,36%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,24%


Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce
– sięga po niego 34,86 proc. ankietowanych. W kategorii pism yellow największe czytelnictwo ma „Życie na Gorąco” (Bauer), wśród tygodników poradnikowych czołowe miejsca zajmują „Pani Domu” (Edipresse Polska) i „Chwila dla Ciebie” (Bauer). Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska).

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 34,86%
Życie na Gorąco 18,89%
Pani Domu 15,20%
Chwila dla Ciebie 15,06%
NAJ 13,55%
Angora 10,96%
Newsweek 9,14%
Gala 8,38%
Auto Świat 7,78%
To i Owo 7,48%
Polityka 6,94%
Twoje Imperium 6,19%
Wprost 5,49%
Na Żywo 5,35%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 4,50%
Teleprogramy 4,48%
Gość Niedzielny 4,16%
Super TV 4,10%
Takie jest Życie 4,03%
Rewia 3,43%
Przekrój 3,42%
Motor 3,39%
Imperium TV 2,19%
Świat i Ludzie 2,19%
Tele Max 1,93%
Bella Relaks 1,50%
Forum 1,41%
Teraz (tygodnik bezpłatny) * 1,29%
Tygodnik Siedlecki 0,83%
Przewodnik Katolicki 0,70%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,68%
Tygodnik Ostrołęcki 0,67%
Jarmark 0,66%
City (tygodnik bezpłatny) 0,64%
Panorama Leszczyńska 0,62%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,47%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,43%
7 Dni (tygodnik bezpłatny) 0,18%


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są niezmiennie dwa czasopisma, które wcześniej ukazywały się co tydzień: „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) i „Tina”
(Wydawnictwo Bauer). Zajmująca trzecie miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories.

Dwutygodniki procent respondentów
Przyjaciółka 17,26%
Tina 16,87%
Viva 11,15%
Z Życia Wzięte 9,61%
Komputer Świat 6,86%
Party Życie Gwiazd 6,38%
Tele Świat 5,86%
Bravo 4,20%
Świat Seriali 3,88%
Show Magazyn o Gwiazdach 3,51%
Sukcesy i Porażki 3,32%
Bravo Sport 2,73%
Bravo Girl 2,22%
TV 14 1,09%
Monitor Księgowego 0,42%


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 13,22 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei „Claudia” (G+J Polska) jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a „Cztery Kąty” (Agora) – wśród miesięczników wnętrzarskich.

Miesięczniki procent respondentów
Twój Styl 13,22%
Claudia 10,63%
Cztery Kąty 10,10%
Focus 9,57%
Poradnik Domowy 9,43%
Murator 8,64%
Olivia 7,89%
Kobieta i Życie 7,65%
Świat Kobiety 7,51%
Mój Piękny Ogród 6,65%
Dobre Rady 6,61%
National Geographic 6,55%
Avanti 6,10%
Auto Moto 5,41%
Działkowiec 5,29%
Mamo To Ja 5,12%
CKM 4,57%
Glamour 4,53%
Pani 4,38%
Joy 3,87%
Moje Mieszkanie 3,86%
CD Action 3,74%
Ładny Dom 3,72%
Przyślij Przepis! 3,63%
M jak mieszkanie 3,63%
Cosmopolitan 3,61%
Dom & Wnętrze 3,58%
PC Format 3,51%
Samo Zdrowie 3,29%
Playboy 3,16%
Uroda 3,15%
Moje Gotowanie 3,02%
Auto Motor i Sport 2,93%
Zdrowie 2,87%
Dziecko 2,73%
Zwierciadło 2,73%
Twoje Dziecko 2,65%
Elle 2,61%
Dziewczyna 2,49%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 2,47%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 2,39%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,33%
Dobre Wnętrze 2,28%
Logo 2,28%
Popcorn 2,14%
Kuchnia 2,05%
Kwietnik 2,04%
Twój Maluszek 2,03%
Auto Świat Poradnik 1,97%
Magazyn Futbol 1,95%
Mój Piękny Dom 1,94%
Chip 1,93%
Rodzice 1,88%
Świat Motocykli 1,82%
Wróżka * 1,79%
Vita 1,76%
Focus Historia 1,71%
Burda 1,69%
Charaktery 1,69%
Top Gear 1,67%
Reader's Digest 1,56%
Majster 1,54%
Men's Health 1,54%
Tak Mieszkam 1,54%
Twist 1,51%
M jak Mama 1,44%
Zbuduj Dom 1,40%
Forbes 1,31%
Na ścieżkach życia 1,25%
Sól i Pieprz 1,10%
InStyle 1,01%
Sukces 0,96%
Shape 0,89%
Voyage 0,86%
Weranda * 0,83%
Play 0,81%
Podróże 0,75%
21. wiek * 0,65%
Fun Club 0,55%
Architektura-Murator 0,53%
Hot Moda & Shopping 0,52%
Żagle 0,46%
Sens. Poradnik psychologiczny * 0,31%


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Axel Springer Polska), po który sięga 4,13 proc. respondentów. 

 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2009 roku do marca 2010 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 189 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: „Teraz” (od października 2009 do lutego 2010, próba 4025), „21. wiek” (październik 2009, próba 20 183), „Weranda” i „Wróżka” (od października do grudnia 2009, próby po 12 142), „Sens. Poradnik psychologiczny” (od października 2009 do stycznia 2010, próba 8113).

Dołącz do dyskusji: "Gazeta Wyborcza" i "Fakt" to najchętniej czytane dzienniki

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fifi
Ktoś napisał: "wolę Fakt, bo są cycki z tyłu". Widać to i prymitywny humor wystarczą, żeby przekonać do siebie Polaków.
0 0
odpowiedź
User
bwr
Faktu nie da się nawet spokojnie obejrzeć,nie mówiąc o czytaniu.To jest tuba propagandowa PiSu.Uwielbienie dla Jarka aż mdli.
0 0
odpowiedź
User
Chomikuj
200,000,000 plików! - dlaczego jeszcze nie korzystasz?
http://chomikuj.pl/?page=221848
0 0
odpowiedź