Cyfrowy Polsat ze wzrostem przychodów i zysku, mniej klientów prepaidowych i wpływów ze stacji tv
W minionym półroczu grupa Cyfrowy Polsat zanotowała 4,86 mld zł wpływów ze sprzedaży i 553,1 mln zł zysku netto. Liczba klientów prepaidowych usług telefonicznych spadła o ponad 20 proc., zmalały też wpływy i zysk EBITDA firmy w segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej.
Wpływy grupy Cyfrowy Polsat ze sprzedaży zwiększyły się z 4,81 mld zł w pierwszej połowie ub.r. do 4,86 mld zł w minionym półroczu. Wynika to głównie ze wzrostu przychodów ze sprzedaży sprzętu - z 363,9 do 491,9 mln zł.
Jednocześnie firma nieznacznie ograniczyła koszty operacyjne - z 3,99 do 3,9 mld zł. Najbardziej zmalały jej wydatki techniczne i na rozliczenia międzyoperatorskie - z 1 mld zł do 951,7 mln zł.
W efekcie zysk firmy z działalności operacyjnej wyniósł w minionym półroczu 974,2 mln zł (wobec 830,3 mln zł rok wcześniej), a zysk netto - 553,1 mln zł (przed rokiem: 409,4 mln zł). Zysk EBITDA wzrósł w skali roku z 1,78 do 1,89 mld zł, a marża EBITDA - z 37,1 do 39 proc.
Jednocześnie Cyfrowy Polsat zwiększył wydatki inwestycyjne - z 240,8 mln zł w pierwszej połowie ub.r. do 383 mln zł w minionym półroczu.
W segmencie usług dla klientów (czyli głównie telefonii, internetu i płatnej telewizji) grupa Cyfrowy Polsat miała w minionym półroczu 4,27 mld zł wpływów ze sprzedaży i 1,63 mld zł zysku EBITDA (wobec odpowiednio 4,18 i 1,5 mld zł rok wcześniej).
Natomiast w segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej zanotowała spadek wpływów sprzedażowych z 749,4 do 694 mln zł i zysku EBITDA z 281,8 do 263,5 mln zł. Firma wyjaśnia, że wynika to z faktu, że w czerwcu ub.r. Telewizja Polsat transmitowała piłkarskie Euro 2016, co zapewniło wyższą oglądalność i większe wpływy z reklam.
- Wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej zarówno w drugim kwartale, jak i pierwszym półroczu były zgodne z naszą długoterminową strategią. Łączna oglądalność Grupy Telewizji Polsat w komercyjnej grupie widzów 16-49 wyniosła w drugim kwartale 24,9 proc., na co złożyło się 12,6 proc. udziału stacji Polsat i 12,3 proc. udziału naszych kanałów tematycznych. To kolejny kwartał, kiedy odnotowujemy lepszą od całego rynku reklamy TV dynamikę przychodów z reklamy telewizyjnej i sponsoringu - nasze przychody na stabilnym rynku po raz kolejny wzrosły - zaznacza Maciej Stec, Członek zarządu Cyfrowego Polsatu i Telewizji Polsat.
Na koniec czerwca br. firma miała sprzedanych 16,27 mln jednostkowych usług (RGU), o 2,6 proc. mniej niż rok wcześniej. O ile liczba usług w modelu abonamentowym wzrosła o 4,2 proc. do 13,42 mln, o tyle liczba tych w modelu prepaidowym zmalała aż o 25,5 proc. do 2,85 mln. Jest to związane głównie z obowiązkiem rejestracji telefonicznych kart prepaid do końca stycznia br. W konsekwencji liczba sprzedanych usług telefonicznych w modelu prepaidowym zmniejszyła się o 856,6 tys. (czyli 24,7 proc.) do 2,62 mln.
Liczba klientów abonamentowych Cyfrowego Polsatu zmalała natomiast o 0,7 proc. do 5,82 mln. Jednocześnie średnie miesięczne przychody (ARPU) od abonenta wzrosły o 1,4 proc. do 89,6 zł, a wskaźnik rezygnacji (churn) zmalał o 0,4 pkt proc. do 8,6 proc.
- Zgodnie z założeniami realizowanej strategii multiplay zwiększyliśmy w drugim kwartale nasycenie bazy usługami zintegrowanymi, odnotowaliśmy wzrost średniego przychodu od klienta kontraktowego i utrzymaliśmy niski wskaźnik rezygnacji z naszych usług. To kolejny kwartał, kiedy znacząco przyrosła liczba usług kontraktowych telefonii komórkowej, płatnej telewizji oraz Internetu mobilnego. Już blisko jedna czwarta naszych abonentów korzysta z usług zintegrowanych, a niski wskaźnik churn oraz wzrost średniego przychodu od klienta kontraktowego świadczą nie tylko o skuteczności naszych działań i atrakcyjności oferty, ale także o zadowoleniu klientów ze świadczonych przez nas usług - komentuje Tobias Solorz, prezes Cyfrowego Polsatu.
Cyfrowy Polsat i Polkomtel tworzą zintegrowaną grupę medialno-telekomunikacyjną kontrolowaną przez Zygmunta Solorza-Żaka.
Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat ze wzrostem przychodów i zysku, mniej klientów prepaidowych i wpływów ze stacji tv