Clear Channel Poland wprowadza outdoorowe GRP
Clear Channel Poland wprowadza przy sprzedaży swoich powierzchni outdoorowych wskaźniki GRP. Firma opracowała je na podstawie badań przeprowadzonych przez OBOPiR Mareco Polska.
W systemie opartym na GRP, który wdraża właśnie Clear Channel Poland, reklamodawcy kupują nie określone powierzchnie reklamowe, tylko zasięgi odbiorców, którzy będą mieli kontakt z konkretną reklamą. W ten sposób sprzedawany jest przede wszystkim czas reklamowy w telewizji. W 2008 roku jako pierwszy wydawca prasowy system GRP wprowadził do swojej oferty Axel Springer Polska (więcej na ten temat).
– Branża od lat domagała się badań reklamy zewnętrznej, które pomogą wiarygodnie opisać, a przede wszystkim uzasadnić, udział outdooru w torcie reklamowym – argumentuje Jarosław Chojecki, dyrektor sprzedaży Clear Channel Poland. – Wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom rynku, który to docenił, czego potwierdzeniem są kontrakty klientów niekorzystających dotychczas z reklamy outdoorowej – dodaje.
W ofercie Clear Channel Poland wskaźniki GRP są dodatkowym opisem uzasadniającym zakup reklam na powierzchniach oferowanych przez firmę. Clear Channel ustalił te wskaźniki w oparciu o badania rozpoznawalności kampanii (Plakat-Impact-Test) zrealizowane przez OBOPiR Mareco Polska. Objęły one trzy różne layouty eksponowane na nośnikach z sieci City Young, City DINK's i City Lejdis, w różnych miesiącach i dla 3 grup docelowych. Firma wzięła też pod uwagę częstotliwość kontaktu odbiorców z określoną powierzchnią reklamową.
Clear Channel Poland pomysł wykorzystywania wskaźników GRO przedstawił swoim głównym klientom i domom mediowym już pod koniec ub.r.
Dołącz do dyskusji: Clear Channel Poland wprowadza outdoorowe GRP