„Big Brother” rusza 17 marca w TVN7. Wielki Brat na antenie pięć razy dziennie
Powracające po 11 latach przerwy reality-show „Big Brother” wystartuje na antenie TVN7 w niedzielę 17 marca br. W dwugodzinnym programie widzowie poznają piętnastu uczestników oraz wszystkich prowadzących, a także przyjrzą się budowę domu Wielkiego Brata - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Reality-show rozpocznie się 17 marca i potrwa 91 dni. Finał jest planowany na niedzielę 16 czerwca br. Innowacją na polskim rynku telewizyjnym jest to, że nowy „Big Brother” nie będzie realizowany w studiu telewizyjnym. W edycji wystąpi 15 uczestników, którzy wprowadzą się do domu wolnostojącego, naszpikowanego kamerami. TVN na razie nie ujawnia szczegółów. Uczestnicy zostaną wybrani w castingu, który rozpoczął się w połowie grudnia ub.r. i nadal trwa.
Życie uczestników widzowie Siódemki będą śledzić w „Big Brotherze”, od poniedziałku do piątku o godz. 20.00. Będzie to główny odcinek programu, który potrwa jedną godzinę. Później - o 23.15 - stacja pokaże „Big Brother Extra”, czyli materiały dodatkowe z Domu Wielkiego Brata i życie mieszkańców, które nie trafiły do prime-time’u.
Ponadto, w dni powszednie TVN7 szykuje aż trzy łączenia na żywo z Domem Wielkiego Brata: „Big Brother - Pobudka” (godz. 9.50), „Big Brother - Popołudnie” (godz. 13.35) oraz „Big Brother - Podwieczorek” (godz. 16.40). Wejścia antenowe live potrwają kilka minut i mają zwiększać interakcję widzów z uczestnikami.
Co tydzień w Domu Wielkiego Brata odbędą się nominacje, podczas których mieszkańcy wskażą uczestników zagrożonych odejściem z programu. Później wystartuje głosowanie widzów, bo to oni wybiorą osobę, która zakończy przygodę z reality-show.
W każdą niedzielę o 20.00 stacja TVN7 wyemituje show na żywo, w którym główna prowadząca Agnieszka Woźniak-Starak podsumuje mijający tydzień w programie, porozmawia z gośćmi i rodzinami mieszkańców Domu oraz powita uczestnika odchodzącego z „Big Brothera”.
Nowy „Big Brother” do czerwca
Mieszkańcy będą wykonywać zadania, podzielone na tzw. tygodnie tematyczne (podobnie jak w pierwszych edycjach „BB” w TVN). Tygodniowe misje będą zaliczane przez Wielkiego Brata. Od współpracy całej grupy oraz kreatywności poszczególnych zawodników zależy zdobycie odpowiednich profitów, np. papierosów.
Dyrektor programowa kanałów TVN7 i TVN Fabuła Katarzyna Mazurkiewicz tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl, że do programu zgłosiło się jak dotąd 12 tys. osób, zainteresowanych zamieszkaniem w domu naszpikowanym kamerami.
- Jesteśmy właśnie na etapie castingów. Zainteresowanie programem przerosło nasze najśmielsze oczekiwania - do tej pory otrzymaliśmy 12 tysięcy zgłoszeń. Od czasu pierwszej edycji minęło 18 lat, wracamy więc do kultowego formatu, wiele się jednak przez ten czas zmieniło - wyjaśnia nam Katarzyna Mazurkiewicz.
W nowej edycji „Big Brothera” producenci postawią mocno na interaktywność. Właśnie na ten aspekt reality zwracali uwagę eksperci, pytani przez portal Wirtualnemedia.pl o potencjał tego formatu we współczesnej telewizji. Katarzyna Mazurkiewicz podkreśla, że interakcje z widzami wpłyną na cały program.
- Żyjemy teraz w dobie internetu i mediów społecznościowych - pytanie jak uczestnicy odnajdą się w sytuacji izolacji? Jak będzie wyglądało prawdziwe życie bez internetowego filtra? Duży wpływ na to, co będzie się działo w Domu Wielkiego Brata, będą mieli widzowie - zaznacza szefowa TVN7 i TVN Fabuła.
„Big Brother” wraca po 11 latach przerwy
Format reality-show „Big Brother” stworzyła firma Endemol w Holandii, jego pierwszą edycję zrealizowano w 1999 roku. W programie pokazywane jest przez całą dobę życie grupy uczestników mieszkających we wspólnym domu i wykonujących polecenia Wielkiego Brata. Ponadto co tydzień lub dwa tygodnie nominują innych uczestników, którzy mają odpaść z rywalizacji. Na osoby z największą liczbą wskazań głosują widzowie, decydując ostatecznie, kto opuści program. W konsekwencji co tydzień zmniejsza się liczba uczestników, w finale pozostają dwie osoby.
Polska wersja „Big Brothera” zadebiutowała w TVN wiosną 2001 roku, był to pierwszy klasyczny reality-show w polskiej telewizji. W latach 2001-2002 stacja pokazała trzy edycje programu. Dwie kolejne - jesienią 2007 i wiosną 2008 roku (w tej ostatniej wystąpili też celebryci) - można było oglądać w TV4.
Polsat wiosną 2001 roku zrealizował podobny reality-show „Dwa światy”, a potem przez kilka lat pokazywał „Bar”.
Największe zainteresowanie wywołała pierwsza polska edycja „Big Brothera”, popularność zdobyło kilkoro jej charakterystycznych uczestników, m.in. zwycięzca Janusz Dzięcioł (został potem posłem), Piotr Gulczyński, Manuela Jabłońska (wtedy Michalak) i Małgorzata Maier (obie prowadziły programy w TVN) oraz Klaudiusz Ševković. Drugą edycję wygrała Marzena Wieczorek, trzecią - Piotr Borucki, czwartą - Jolanta Rutowicz, a piątą - Jarosław Jakimowicz i Janusz Strączek.
„Big Brother” od początku wzbudzał duże kontrowersje, niektórzy (m.in. znani psychologowie i psychoterapeuci) krytykowali go za demoralizowanie i epatowanie prywatnością uczestników. Wiosną 2002 roku KRRiT ukarała TVN 300 tys. grzywny za to, że w odcinkach trzeciej edycji „Big Brothera” emitowanych przed godz. 23 eksponowano przemoc. Na mocy ugody nadawca wpłacił do budżetu państwa 50 tys. zł, 100 tys. zł przekazał Fundacji TVN, natomiast 150 tys. zł umorzono.
Po latach wrócili już „Milionerzy” i „Idol”
„Big Brother” będzie kolejnym programem rozrywkowym wracającym do polskiej telewizji po wieloletniej przerwie. Od lutego 2017 roku TVN znów emituje teleturniej „Milionerzy”, poprzednio obecny w stacji od 1999 do końca 2010 roku (z przerwą w latach 2003-2007).
Polsat wiosną ub.r. pokazał nową edycję talent-show „Idol”, który poprzednio był emitowany w latach 2002-2005. Ponadto wiosną 2014 roku przejął po TVN prawa do „Tańca z gwiazdami”.
W 2017 roku grupa kapitałowa TVN zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży o 7,3 proc. do 1,81 mld zł oraz 466,22 mln zł zysku netto (wobec 34,93 mln zł rok wcześniej). Procentowo przychody ze sponsoringu zwiększyły się dużo bardziej niż z reklam.
Dołącz do dyskusji: „Big Brother” rusza 17 marca w TVN7. Wielki Brat na antenie pięć razy dziennie
TVN zaczyna być telewizyjną biedronką - tanio i byle jak.