14,3 mln widzów meczu Polska-Niemcy. TVP1 wygrała z Polsatem
Transmisję czwartkowego meczu Polska - Niemcy, w polskich kanałach telewizyjnych oglądało 14,35 mln osób, z czego 7,93 mln w TVP1, a 6,42 mln w Polsacie i Polsacie Sport - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Mecz zakończył się remisem 0:0.
Średnia widownia transmisji z hitowego pojedynku w TVP1, Polsacie i Polsacie Sport wyniosła 14,35 mln osób. Przełożyło się to na 80,89 proc. udziału tych stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 85,32 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Oznacza to, że tylko 19,11 proc. osób oglądających wtedy telewizję miało włączone inne kanały.
Mecz był pokazywany w TVP1 (komentowali go Dariusz Szpakowski i Andrzej Juskowiak) oraz Polsacie i Polsacie Sport (z komentarzem Mateusza Borka i Tomasza Hajty). W pierwszej stacji transmisja przyciągnęła 7,93 mln widzów (co dało 44,68 proc. udziału), w drugiej - 5,48 mln (30,93 proc. udziału), a w trzeciej - 936,5 tys. (5,28 proc. udziału).
W grupie wiekowej 16-49 oglądalność w TVP1 wyniosła 3,35 mln widzów (43,34 proc. udziału), w Polsacie - 2,81 mln (36,54 proc. udziału), a w Polsacie Sport - 419 tys. (5,44 proc.). Łączy udział trzech stacji wśród tych widzów wyniósł 85,32 proc.
Krótsze studio pomeczowe w TVP1 oglądało 3,30 mln widzów, natomiast dłuższe programy po pojedynku w Polsacie i Polsacie Sport miały łącznie 2 mln oglądających.
Wirtualnemedia.pl | Oglądalność meczu Polska-Niemcy | |||||
Stacja | Start | Koniec | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
AMR | SHR% | AMR | SHR% | |||
TVP1 | 20:52:20 | 22:52:43 | 7 933 688 | 44,68% | 3 349 828 | 43,34% |
Polsat | 20:50:09 | 22:51:31 | 5 481 850 | 30,93% | 2 814 241 | 36,54% |
Polsat Sport | 20:50:09 | 22:51:31 | 936 474 | 5,28% | 418 973 | 5,44% |
Łącznie: | 14 352 012 | 80,89% | 6 583 042 | 85,32% |
Cały mecz oglądało 7,30 mln mężczyzn (stanowiło to 50,86 proc. wszystkich widzów) i 7,05 mln kobiet (49,14 proc.).
W TVP1 spotkanie śledziło 4,13 mln mężczyzn i 3,80 mln kobiet. W Polsacie większą część widowni stanowiła płeć żeńska - 2,84 mln wobec 2,65 mln mężczyzn. W Polsacie Sport transmisję śledziło 521 tys. kobiet i 417 tys. przedstawicieli płci męskiej.
Wirtualnemedia.pl | Oglądalność meczu Polska-Niemcy - podział na płeć | |||||
Stacja | Start | Koniec | Wszyscy 4+ | |||
Kobiety | Mężczyźni | |||||
AMR (w tys.) | SHR% | AMR (w tys.) | SHR% | |||
TVP1 | 20:52:20 | 22:52:43 | 3 802 | 40,98% | 4 132 | 48,73% |
Polsat | 20:50:09 | 22:51:31 | 2 835 | 30,60% | 2 646 | 31,29% |
Polsat Sport | 20:50:09 | 22:51:31 | 416 | 4,49% | 521 | 6,16% |
Łącznie: | 7 053 | 76,07% | 7 299 | 86,18% |
Transmisja meczu Polaków z Niemcami zgromadziła więcej widzów, niż pojedynek Polski z Irlandią Północną rozegrany w niedzielę, 12 czerwca br. Spotkanie to łącznie oglądało 12 mln osób łącznie oglądało 12 mln osób (z czego 7,02 mln w TVP1, 4,12 mln w Polsacie, a 870 tys. w Polsacie Sport.
Z kolei wszystkie 10 eliminacyjnych meczów do Euro 2016 z udziałem Polski w Polsacie i Polsacie Sport śledziło średnio 6,77 mln widzów. Najwięcej widzów zgromadziło spotkanie Polska-Irlandia, które oglądało na obu antenach ponad 10 mln widzów.
Warto również dodać, że wczorajszy mecz miał tylko o 330 tys. widzów mniej, niż spotkanie reprezentacji Polski i Rosji z Euro 2012, które zgromadziło przed telewizorami średnio 14,68 mln osób. Dało transmitującym je stacjom TVP1, TVP HD i TVP Sport łącznie 81,51 proc. udziału w rynku.
Telewizja Polska w ramach sublicencji kupionej od Polsatu będzie transmitować jeszcze osiem meczów Euro 2016: pojedynek Ukraina-Polska (ostatnie grupowe spotkanie naszej reprezentacji), po dwa mecze 1/8 finałów i ćwierćfinałów, półfinały i finał.
Telewizja Polsat wszystkie 51 meczów turnieju pokazuje w Polsat Sport 2 HD i w Polsat Sport 3 HD, natomiast w otwartym Polsacie zaplanowano transmisje 24 spotkań.
Kanały Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD nie są objęte monitoringiem Nielsen Audience Measurement.
W Niemczech w kanale ZDF mecz obejrzało 27,32 mln osób, co dało 73,3 proc. udziału wśród wszystkich widzów i 79,1 proc. wśród tych w wieku 14-49 lat. Niedzielny mecz reprezentacji Niemiec z Ukrainą zanotował w ZDF 26,57 mln oglądających i 68,5 proc. udziału.
Dołącz do dyskusji: 14,3 mln widzów meczu Polska-Niemcy. TVP1 wygrała z Polsatem