SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

1/3 Polaków nie widzi potrzeby korzystania z internetu

2/3 Polaków korzysta z Internetu, jednak aż 1/3 nie widzi takiej potrzeby. Spadła nieco w porównaniu z zeszłym rokiem liczba użytkowników serwisów społecznościowych. Mniej korzystamy też z komunikatorów, a najważniejszych medium jest telefon komórkowy - wynika z raportu "World Internet Project 2011" opublikowanego przez Grupę TP i Agorę.

Z raportu WIP 2011 wynika, że z internetu korzysta dziś blisko 2/3 Polaków, a najaktywniejsi są młodzi internauci. Deklarują oni zaufanie do internetu jako źródła informacji i chętnie wykorzystają także mobilny dostęp do sieci.

Wyniki badania wskazują, że wśród Polaków dynamicznie wzrasta liczba laptopów, zwiększa się też korzystanie z internetu mobilnego, tak w laptopach jak i komórkach.

Badanie przeprowadzane zostało metodą wywiadów osobistych na dwutysięcznej, reprezentatywnej próbie respondentów od 15 roku życia. Odpowiadali na pytania dotyczące m.in. czasu oraz sposobu konsumpcji mediów internetowych, bezpieczeństwa w internecie, kontaktów z otoczeniem społecznym, wpływu internetu na świadomość respondentów odnośnie życia publicznego czy wiarygodności informacji. Na zlecenie Grupy TP i Agory badanie w Polsce przeprowadził Ipsos.

Badanie WIP realizowane jest od 1999 roku przez kilkadziesiąt ośrodków badawczych na świecie, którym przewodniczy USC Annenberg School for Communication and Journalism na Uniwersytecie Południowej Karoliny. Wśród partnerów znajdują się m.in.: Uniwersytet Oksfordzki, Chińska Akademia Nauk, Deutsches Digital Institut, uniwersytety w Brnie, Yonsei, Makao, Tokyo oraz pozaakademickie ośrodki badań nad internetem. W projekcie uczestniczą takie kraje jak: Singapur, Włochy, Chiny, Japonia, Makao, Korea Południowa, Szwecja, Niemcy, Wielka Brytania, Hiszpania, Węgry, Kanada, Chile, Argentyna, Portugalia, Australia, Boliwia, Iran, Czechy oraz Polska.

Raport dostępny jest tutaj.

Dołącz do dyskusji: 1/3 Polaków nie widzi potrzeby korzystania z internetu

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
GOSC
A czy operator może wpłynąć na budowanie świadomości z korzystania z
usług XXI wieku? No np. poprzez promocje?
20 12
odpowiedź