Żałoba w mediach
Po sobotniej katastrofie samolotu, w której zginęło 96 osób, w tym prezydent Lech Kaczyński, stacje telewizyjne i radiowe zmieniły ramówki, pojawiły się specjalne wydania gazet - zrezygnowano też z emisji reklam.
W związku z tragedią specjalne programy od sobotniego poranka przez weekend nadawały kanały informacyjne TVP Info, TVN 24, Polsat News i Superstacja. Program tych stacji niemal przez całą sobotę i niedzielę retransmitowały też główne stacje TVP 1, TVP 2, Polsat i TVN oraz kanały tematyczne tych telewizji. W niedzielę na głównych antenach pojawiły się pierwsze filmy i seriale, ale były dostosowane do okoliczności. Muzyczne kanały zdecydowały o emisji łagodniejszych teledysków, a ramówki zmieniły też inne telewizje tematyczne np. Comedy Central czy Kuchnia.tv. Stacje telewizyjne zrezygnowały z emisji reklam, a niemal wszystkie kanały mają czarno-białe loga lub umieściły przy nich kir (więcej).
Zmiany w ramówkach wprowadziły też stacje radiowe. Polskie Radio, RMF FM i Radio Zet cały czas nadawały informacje bieżące i wspomnienia o tragicznie zmarłych, a Radio Eska czy RMF Maxx zmieniły playlistę, emitując wyłącznie stonowane utwory. Sygnał informacyjnego Tok FM pojawił się też na falach Radia Roxy i Radia Złote Przeboje. Wszystkie stacje zdjęły z anteny reklamy (więcej).
W sobotę i niedzielę specjalne, poświęcone tragedii, wydania przygotowały czołowe dzienniki: „Gazeta Wyborcza”, „Metro””Rzeczpospolita”, , Polska”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Fakt”, Super Express” oraz gazety regionalne. Wydania były rozdawane m.in. na Krakowskim Przedmieściu, gdzie przez cały weekend hołd zmarłym oddawały tysiące ludzi oraz w innych, większych miastach (więcej).
Śmierć prezydenta była głównym newsem weekendu w zagranicznych stacjach telewizyjnych. Swoje wozy w okolicach Pałacu Prezydenckiego ustawiły ekipy ze telewizji brytyjskich, niemieckich czy rosyjskich. Obszerne relacje dotyczące katastrofy znalazły się m.in. na antenie stacji CNN, która transmitowała przejazd konduktu z ciałem Lecha Kaczyńskiego ulicami Warszawy.
Temat katastrofy zdominował wszystkie czołowe portale. Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl i Gazeta.pl na bieżąco informują o skutkach tragedii i związanych z nią wydarzeniach. Serwisy zmieniły swoje barwy na czarno-białe i zrezygnowały z emisji reklam.
Dołącz do dyskusji: Żałoba w mediach
http://katastrofalotnicza.blogspot.com