Za treści premium polscy internauci najchętniej udostępniają e-maile, płacić chce co piąty
7 na 10 internautów jest w stanie podjąć jakąś czynność, aby otrzymać dostęp do treści typu premium. Najczęściej podają swój e-mail, rzadziej zaś za niego płacą, czy udostępniają informacje na ten temat w mediach społecznościowych - wynika z badania IRCenter i LeadR.
Powszechny content coraz częściej jest dla internautów niewystarczający i poszukują oni ekskluzywnych treści, a 73 proc. z nich jest w stanie zrewanżować się za tego typu treści. Nie mają oni też większego problemu z udostępnianiem swojego adresu e-mail w celu uzyskania dostępu do treści premium w internecie.
Udostępnienie informacji w mediach społecznościowych w zamian za dostęp do treści uzyskało podobny odsetek wskazań jak uiszczenie opłaty (21 proc. vs. 20 proc.).
Internauci najchętniej rewanżują się za tekst i materiały wideo, a najrzadziej za materiały typu audio. Miejsce interakcji z płatnym contentem to przede wszystkim laptop oraz komputer stacjonarny. Urządzenia mobilne (smartfon, tablet) są znacznie mniej popularne.
Treści od marek, a także artykuły (zarówno z serwisów tematycznych, jak i portali informacyjnych), cieszą się największą popularnością wśród internautów, którzy zdecydowali się "zrewanżować" za content.
Pod względem tematyki contentu, badani całkiem chętnie dają coś "od siebie” za materiały edukacyjne - ta kategoria wyróżniła się na tle pozostałych, których popularność ukształtowała się na podobnym poziomie. Niski poziom wyników contentu kulinarnego (24 proc.) nie zaskakuje z uwagi na dużą popularność darmowego contentu o tej tematyce (blogosfera, strony marek i sklepów spożywczych z przepisami). Podobnie jest w przypadku treści o tematyce DIY (blogosfera, portale internetowe, YouTube).
Co wyróżnia treści, za które respondenci się „odwdzięczają”? Przede wszystkim ich elitarność (treść tylko dla subskrybentów), specjalizacja (treści pochodzące od specjalistów tematu lub autorytetów), a także atrakcyjna forma przekazu. Internauci najczęściej przyznawali, że treści, za które zdarzyło się im udostępnić swój adres e-mail, posiadały właśnie te cechy. W przypadku chęci podzielenia się informacją ze znajomymi (udostępnienie contentu), kluczową rolę odgrywa specjalizacja treści oraz atrakcyjna forma. Z kolei cechy takie jak treści pochodzące od popularnych autorów oraz interaktywność przekazu, rzadko kiedy są elementami, które wyróżniają content na tyle, by internauci chcieli się za niego „odwdzięczać”.
Badanie zostało zrealizowane przez IRCenter oraz LeadR metodą kwestionariuszową CAWI wśród n=452 internautów. Dane deklaratywne zebrano od osób zapisanych do baz mailingowych LeadR, tj. takich, które w ciągu ostatniego miesiąca podały swój adres e-mail, udostępniły treść w mediach społecznościowych lub zapłaciły za dostęp do contentu.
Dołącz do dyskusji: Za treści premium polscy internauci najchętniej udostępniają e-maile, płacić chce co piąty