Yieldbird ze wzrostem wpływów o 6 proc. i 10,5 mln zł zysku, Agora dokupiła udziały za 2,4 mln zł
Należąca do Agory spółka Yieldbird, zajmująca się reklamą programatyczną, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 6 proc. do 150,44 mln zł oraz zysku netto z 6,3 do 10,47 mln zł. W kwietniu br. Agora przejęła 3,56 proc. udziałów firmy za 2,38 mln zł.
Przychody spółki Yieldbird z usług reklamowych wzrosły w ub.r. ze 137,69 do 148,46 mln zł, a te z pozostałej sprzedaży zmalały z 4,23 do 1,97 mln zł.
Reklama internetowa to jedyny segment rynku reklamowego, który w ub.r. mimo epidemii zanotował wzrost. Według danych Publicis Groupe w ub.r. wartość polskiego rynku reklamy internetowej (bez uwzględnienia ogłoszeń) zwiększyła się o 4,6 proc. - z 3,52 do 3,69 mld zł.
Yieldbird w sprawozdaniu zaznaczył, że covidowe spowolnienie w różnym stopniu objęło jego klientów: ci z branży e-commerce zwiększyli wydatki reklamowe w internecie, natomiast nawet o 95 proc. obniżyły je podmioty z segmentu lotniczego i turystycznego.
Agora w ub.r. miała 92,14 proc. udziałów Yieldbirda. W całym ub.r. jej pion internetowy osiągnął wzrost przychodów o 2,3 proc. do 213,9 mln zł oraz zysku EBITDA z 28,9 do 45,1 mln zł.
6 pracowników więcej
Wydatki operacyjne Yieldbirda zwiększyły się w ub.r. o 5,3 proc. - ze 133,92 do 141,08 mln zł, z czego koszty pozostałych usług obcych (czyli głównie zakupu powierzchni reklamowych na potrzeby realizowanych kampanii) - ze 126,46 do 135,66 mln zł.
Koszty wynagrodzeń i innych świadczeń pracowniczych zmalały natomiast z 5,94 do 3,9 mln zł. Średnie zatrudnienie w firmie zmalało z 37 do 29. Spółka nie dołączyła do wprowadzonego przez grupę Agora programu obniżenia wymiaru pracy i wynagrodzeń o 20 proc. przez 6 miesięcy, w konsekwencji nie dostała dopłat do wynagrodzeń.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Yieldbird skorzystał natomiast z umorzenia składek pracowniczych na ZUS przez trzy miesiące, oszczędził w ten sposób 158,9 tys. zł.
Nakłady na amortyzację wartości niematerialnych zwiększyły się z 684 do 882 tys. zł, a na amortyzację aktywów rzeczowych - z 99 do 129 tys. zł.
Pozostałe wpływy operacyjne spółki poszły w górę ze 166 tys. zł do 1,05 mln zł. Zeszłoroczną kwotę prawie w całości stanowiło 1,047 mln zł dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Cały zysk na dywidendę
Zysk operacyjny Yieldbirda zwiększył się z 7,99 do 10,33 mln zł, zysk brutto - z 7,83 do 10,37 mln zł, a zysk netto - z 6,3 do 10,47 mln zł. Spółka skorzystała w ub.r. z tarczy podatkowej w kwocie 100 tys. zł, natomiast rok wcześniej zapłaciła 1,53 mln zł podatku dochodowego.
Na koniec ub.r. do Agory należało 92,14 proc. udziałów Yieldbirda. Właścicielami pozostałych byli menedżerowie spółki: członkowie zarządu Marcin Ekiert i Bartłomiej Chmiel (mają po 2,07 proc.), Fredrik Strauss (2,07 proc.), a także Łukasz Sidor i Karol Jurga (po 0,83 proc.).
Na walnym zgromadzeniu udziałowcy zdecydowali, że cały zeszłoroczny zysk netto został im wypłacony 30 czerwca jako dywidenda.
W połowie kwietnia br. Agora za 2,38 mln zł dokupiła 35 udziałów stanowiących 3,56 proc. kapitału Yieldbirda. W efekcie ma już 95,7 proc. jego udziałów.
4 proc. w górę w pierwszym kwartale
W sprawozdaniu Yieldbird poinformował, że w pierwszym kwartale br. jego wzrosty zwiększyły się rok do roku o 4 proc.
- Zarząd Spółki przewiduje stabilny poziom przychodów bez wyraźnego wpływu pandemii koronawirusa - stwierdzono. Dodano, że według informacji pozyskiwanych na bieżąco od reklamodawcówi domów mediowych wydatki na reklamę programatyczną w całym br. wzrosną o 7-9 proc.
Dołącz do dyskusji: Yieldbird ze wzrostem wpływów o 6 proc. i 10,5 mln zł zysku, Agora dokupiła udziały za 2,4 mln zł