SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Przed wyborami do europarlamentu Twitter poinformuje o kampaniach politycznych w serwisie

Twitter zapowiedział, że wprowadzi w Europie system informowania użytkowników o reklamach politycznych zamieszczanych w serwisie. Internauci będą mogli sprawdzić pochodzenie konkretnej kampanii, źródła jej finansowania czy dane dotyczące grupy docelowej. Nowa opcja ma zwiększyć transparentność Twittera przed zbliżającymi się wyborami do Europarlamentu.

Narzędzia pozwalające na dokładną identyfikację reklam i kampanii o charakterze politycznym Twitter wprowadził po raz pierwszy jesienią ub.r. przed wyborami do Kongresu w Stanach Zjednoczonych. Teraz poinformował o rozszerzeniu dostępności tego systemu także na obszar Europy.

Decyzja Twittera jest związana z nadchodzącymi wyborami do Europarlamentu zapowiedzianymi na maj br. i obawami o chęć wpływania na wyborców niedozwolonymi metodami, takimi jak np. fake newsy.

Twitter poinformował, że każdy użytkownik w Europie będzie mógł sprawdzić konkretną reklamę w uruchomionym w tym celu centrum informacji. Zostaną tam zamieszczone dane o tym kto opublikował konkretne ogłoszenie lub kampanię, ile i z jakich środków za nią zapłacił, a także jaka jest grupa docelowa zamieszczonego przekazu.

Twitter zapowiedział też, że przed opublikowaniem reklam o charakterze politycznym kandydaci lub partie polityczne będą musieli przejść proces weryfikacji przygotowany przez serwis. System ma zacząć działać od 11 marca br.

W IV kwartale 2018 roku Twitter zanotował zysk netto w wysokości 255,3 miliona dolarów, w porównaniu do 91,1 miliona dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2017. Z kolei w całym 2018 roku firma zanotowała 3,04 miliarda dolarów przychodu, co oznacza wzrost o 25 proc. wobec roku 2017 (2,44 mld USD). Zysk netto sięgnął 1,21 miliarda dolarów, w porównaniu 108,1 miliona dolarów straty w roku 2017.

Średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników Twittera w IV kwartale sięgnęła 321 milionów. To o 3 proc. mniej w skali roku oraz o 2 proc. mniej w porównaniu z wcześniejszymi trzema miesiącami. 66 milionów użytkowników pochodziło z USA, a pozostałe 255 milionów - z pozostałych krajów na świecie.

Dołącz do dyskusji: Przed wyborami do europarlamentu Twitter poinformuje o kampaniach politycznych w serwisie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl