„Wprost” o 36 proc. w dół. „W Sieci” zwiększa sprzedaż, a „Do Rzeczy” traci
W sierpniu br. pięć z dziewięciu tygodników opinii zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Wprost”. Z kolei najwięcej zyskał „Tygodnik Powszechny”, a liderem zestawienia pozostał „Gość Niedzielny”.
Średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). w sierpniu 2015 roku wyniosła 130 751 egz. Było to o 3,86 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął tygodnik „Polityka” (Polityka), którego średni wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 2 proc. do 125 171 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w sierpniu br. zwiększyła się o 3,92 proc. i wyniosła 124 260 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 77 812 egz., po wzroście o 4,37 proc.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik zmalał o 6,45 proc. do 57 057 egz.
Największy wzrost, wynoszący 8,42 proc. zanotował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który awansował z miejsca dziewiątego na ósme. Jego średnia sprzedaż ogółem wzrosła do 19 407 egz.
Z kolei największy spadek w zestawieniu dotyczył „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w sierpniu br. wyniósł 38 075 egz., po stracie aż o 36,19 proc. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
Wirtualnemedia.pl |
sierpień |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
201 081 |
130 751 |
130 751 |
202 447 |
136 003 |
136 003 |
Polityka |
171 250 |
125 199 |
125 171 |
180 000 |
127 732 |
127 732 |
Newsweek Polska |
183 946 |
124 332 |
124 260 |
179 482 |
119 578 |
119 578 |
W Sieci |
147 940 |
77 812 |
77 812 |
158 873 |
74 557 |
74 557 |
Tygodnik Do Rzeczy |
116 341 |
65 982 |
57 057 |
139 371 |
69 917 |
60 992 |
Gazeta Polska |
101 647 |
40 998 |
40 543 |
118 489 |
40 660 |
40 034 |
Wprost |
105 187 |
106 621 |
38 075 |
159 750 |
130 135 |
59 673 |
Tygodnik Powszechny |
37 000 |
19 807 |
19 407 |
38 100 |
18 300 |
17 900 |
Przegląd |
51 000 |
18 029 |
18 029 |
51 000 |
18 205 |
18 205 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
463 466 |
321 420 |
321 420 |
485 099 |
318 639 |
318 639 |
W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. większość tygodników opinii zanotowało wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskała „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zwiększył się o 18,51 proc. Natomiast jedyny spadek, wynoszący 4,54 proc., odnotował tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro).
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
|||||
ZKDP |
sierpień |
lipiec |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
201 081 |
130 751 |
130 751 |
199 735 |
123 907 |
123 907 |
Polityka |
171 250 |
125 199 |
125 171 |
170 000 |
117 381 |
117 341 |
Newsweek Polska |
183 946 |
124 332 |
124 260 |
189 678 |
118 398 |
118 326 |
W Sieci |
147 940 |
77 812 |
77 812 |
147 954 |
74 681 |
74 681 |
Tygodnik Do Rzeczy |
116 341 |
65 982 |
57 057 |
118 493 |
68 696 |
59 771 |
Gazeta Polska |
101 647 |
40 998 |
40 543 |
101 708 |
34 639 |
34 211 |
Wprost |
105 187 |
106 621 |
38 075 |
106 728 |
105 976 |
37 427 |
Tygodnik Powszechny |
37 000 |
19 807 |
19 407 |
38 625 |
18 100 |
17 700 |
Przegląd |
51 000 |
18 029 |
18 029 |
51 000 |
17 961 |
17 961 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
463 466 |
321 420 |
321 420 |
464 446 |
294 031 |
294 031 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Wprost” o 36 proc. w dół. „W Sieci” zwiększa sprzedaż, a „Do Rzeczy” traci