SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Wprost” bez Lisa traci, najniższy wynik “Przekroju” w historii

W lutym br. największy wzrost sprzedaży wśród tygodników opinii zanotowało “Uważam Rze”. Najwięcej stracił “Przekrój”, który osiągnął najniższy wynik w historii. Stracił też “Wprost”, którego szefem przestał być Tomasz Lis.

Liderem zestawienia pozostał “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w lutym 2012 roku wyniosła 139 298 egz. i była o 4,41 proc. niższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugą pozycję z trzeciej awansował tygodnik ”Uważam Rze” (Presspublica). W analizowanym miesiącu sprzedawał się on średnio w liczbie 136 546 egz., notując wzrost aż o 19,64 proc. względem lutego 2011 roku, gdy tytuł zadebiutował na rynku.

Na trzecie miejsce z drugiego spadła “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), która w lutym br. osiągnęła średnią sprzedaż ogółem na poziomie 123 485 egz., notując spadek o 8,30 proc.

Na początku lutego br. ze stanowiska redaktora naczelnego “Wprost” (AWR “Wprost”) odwołany został Tomasz Lis (zastąpił go Michał Kobosko, więcej na ten temat). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma wyniosła w tamtym miesiącu 84 622 egz., czyli była niższa o 11,24 proc. niż rok wcześniej. Tytuł utrzymał się na pozycji piątej.

Największy spadek średniej sprzedaży zanotował ponownie “Przekrój” (Presspublica), którego wynik zmalał aż o 36,40 proc. i wyniósł już tylko 23 930 egz., co było najniższym wynikiem w historii. Magazyn ten utrzymał się na miejscu siódmym.

Wirtualnemedia.pl luty
ZKDP 2012 2011
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 200 080 140 224 139 298 198 620 146 087 145 728
Uważam Rze 218 460 137 011 136 546 229 425 114 139 114 135
Polityka 184 650 123 536 123 485 190 000 134 662 134 662
Newsweek Polska 159 541 122 988 97 778 167 408 110 336 101 993
Wprost 174 448 123 781 84 622 180 000 116 093 95 342
Gazeta Polska 139 038 61 800 60 950 134 470 71 374 70 102
Przekrój 58 510 29 740 23 930 81 250 43 438 37 628
Przegląd 60 900 21 462 21 462 61 500 21 599 21 599
Tygodnik Powszechny 36 986 23 763 18 205 39 143 23 642 17 747
Przewodnik Katolicki 36 000 25 208 3 123 40 005 27 039 3 209



Spośród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś) zanotował spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 0,58 proc. Natomiast wynik “Forum” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) spadł o 10,79 proc.

Wirtualnemedia.pl luty
ZKDP 2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 545 089 369 445 369 445 526 958 371 586 371 586
Forum 29 530 14 555 14 555 29 698 16 316 16 316
 
Wirtualnemedia.pl 2012
ZKDP luty styczeń
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 545 089 369 445 369 445 545 793 369 732 369 732
Forum 29 530 14 555 14 555 29 670 15 266 15 266


Największy spadek w lutym br. w porównaniu do stycznia br. zanotował  “Wprost”
, którego sprzedaż ogółem zmalała o 11,21 proc. Z kolei największy wzrost, wynoszący 9,44 proc., odnotował “Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny).

Wirtualnemedia.pl 2012
ZKDP luty styczeń
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 200 080 140 224 139 298 204 485 144 284 143 302
Uważam Rze 218 460 137 011 136 546 224 574 129 769 129 329
Polityka 184 650 123 536 123 485 188 000 126 465 126 465
Newsweek Polska 159 541 122 988 97 778 157 613 118 622 98 340
Wprost 174 448 123 781 84 622 176 392 122 518 95 311
Gazeta Polska 139 038 61 800 60 950 139 210 64 599 63 702
Przekrój 58 510 29 740 23 930 65 609 30 229 24 419
Przegląd 60 900 21 462 21 462 60 920 20 382 20 382
Tygodnik Powszechny 36 986 23 763 18 205 39 276 22 246 16 635
Przewodnik Katolicki 36 000 25 208 3 123 36 000 24 589 2 998

Dołącz do dyskusji: “Wprost” bez Lisa traci, najniższy wynik “Przekroju” w historii

39 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
qw
Uważam Rze i Gazeta Polska teraz jeszcze bardziej urosną na Smoleńsku i teoriach Macierewicza.

0 0
odpowiedź
User
Donald KŁAMCA.
... a inni toną na Teoriach Anodiny...
0 0
odpowiedź
User
tyfus
Wprost tonie, Lisiecki będzie jeszcze pompował sprzedaż, ale to końcówka. A kurs akcji Point Group już 43 grosze i spada.....Bu, bul, bul
0 0
odpowiedź