SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

WP wyprzedziła Gazetę, Facebook z 6,5 mln użytkowników

W maju serwisy Wirtualnej Polski odwiedziło prawie 12 mln internautów, o 250 tys. więcej niż witryny Gazeta.pl – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. Natomiast zasięg Facebooka zwiększył się prawie do 6,5 mln użytkowników.

W maju trzy najpopularniejsze grupy serwisów w Polsce zanotowały w porównaniu z kwietniem nieznaczne spadki popularności. Strony Google odwiedziło ponad 200 tys. użytkowników mniej , witryny Grupy Onet.pl – ponad 300 tys., a nasza-klasa.pl – ok. 150 tys. Z kolei serwisy Gazeta.pl straciły w porównaniu z kwietniem ponad 250 tys. real users i zostały wyprzedzony przez strony Wirtualnej Polski, które odwiedziło 40 tys. internautów więcej niż miesiąc wcześniej.

Maj to kolejny miesiąc z rzędu, w którym na popularności w Polsce mocno zyskał Facebook. Serwis odwiedziło bowiem 6,46 mln użytkowników z naszego kraju, czyli prawie 850 tys. więcej niż w kwietniu (więcej). Jednocześnie portal w ciągu sześciu miesięcy podwoił swój zasięg w Polsce – jeszcze w grudniu ubiegłego roku miał 3,12 mln real users w naszym kraju i nie mieścił się nawet w czołowej dwudziestce Megapanelu (więcej). Tymczasem w maju Facebook był już na jedenastym miejscu, o trzy pozycje wyżej niż miesiąc wcześniej.  

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 16 233 173 92,72%  
2 Grupa Onet.pl 13 118 311 74,93% tak
3 nasza-klasa.pl 12 017 959 68,64%  
4 Grupa Wirtualna Polska 11 798 432 67,39% tak
5 Grupa Gazeta.pl 11 527 230 65,84% tak
6 Grupa Allegro.pl 11 097 168 63,38% tak
7 Grupa Interia.pl 11 043 820 63,08% tak
8 youtube.com 10 845 483 61,95%  
9 Grupa O2.pl 9 986 774 57,04% tak
10 Grupa Wikipedia 8 949 999 51,12%  
11 facebook.com 6 459 434 36,89%  
12 Grupa GG Network 6 235 208 35,61% tak
13 Grupa Microsoft 5 638 201 32,20%  
14 Grupa Polskapresse 5 209 523 29,76% tak
15 Grupa Axel Springer 4 826 189 27,57% tak
16 Grupa Money.pl 4 417 643 25,23% tak
17 Grupa Spolecznosci.pl 4 293 877 24,53%  
18 Grupa Infor 4 198 044 23,98% tak
19 Grupa Media Regionalne 4 133 985 23,61% tak
20 Grupa TVN 3 863 617 22,07% tak


Wśród witryn objętych audytem site-centric liderem niezmiennie są serwisy Grupy Onet.pl. Ze znaczących zmian w zestawieniu – oprócz wyprzedzenia Gazeta.pl przez Wirtualną Polskę – warto odnotować spory spadek popularności (o prawie 600 tys. użytkowników) witryn TVN i nieco mniejsze – stron Money.pl (o niecałe 500 tys. real users) i Mediów Regionalnych (o ponad 350 tys.).  

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych
objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa zasięg  użytkownicy (real users) audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl 74,93% 13 118 311 tak
2 Grupa Wirtualna Polska 67,39% 11 798 432 tak
3 Grupa Gazeta.pl 65,84% 11 527 230 tak
4 Grupa Allegro.pl 63,38% 11 097 168 tak
5 Grupa Interia.pl 63,08% 11 043 820 tak
6 Grupa O2.pl 57,04% 9 986 774 tak
7 Grupa GG Network 35,61% 6 235 208 tak
8 Grupa Polskapresse 29,76% 5 209 523 tak
9 Grupa Axel Springer 27,57% 4 826 189 tak
10 Grupa Money.pl 25,23% 4 417 643 tak
11 Grupa Infor 23,98% 4 198 044 tak
12 Grupa Media Regionalne 23,61% 4 133 985 tak
13 Grupa TVN 22,07% 3 863 617 tak
14 Grupa Pf.pl 21,78% 3 813 331 tak
15 Grupa Murator 20,83% 3 646 088 tak
16 dobreprogramy.pl 20,40% 3 572 393 tak
17 Grupa Pino.pl 20,39% 3 569 285 tak
18 filmweb.pl 17,10% 2 993 916 tak
19 Grupa G+J Polska 17,09% 2 992 137 tak
20 Grupa Pkt.pl 16,80% 2 940 472 tak


Najpopularniejsze domeny w Polsce zanotowały w maju spadki liczby odwiedzających je internautów: google.pl o niecałe 100 tys., onet.pl o ponad 400 tys., nasza-klasa.pl o 150 tys., a google.com o ponad 150 tys. Natomiast youtube.com zyskał w porównaniu z kwietniem ok. 175 tys. użytkowników, dzięki czemu awansował na piąte miejsce, wyprzedzając wp.pl, która straciła ponad 250 tys. real users. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 google.pl 15 659 073 89,44%  
2 onet.pl 12 258 480 70,02% tak
3 nasza-klasa.pl 12 017 959 68,64%  
4 google.com 11 240 571 64,20%  
5 youtube.com 10 845 483 61,95%  
6 wp.pl 10 689 377 61,06% tak
7 allegro.pl 10 589 678 60,49% tak
8 wikipedia.org 8 792 884 50,22%  
9 interia.pl 8 550 970 48,84% tak
10 gazeta.pl 8 114 777 46,35% tak
11 facebook.commozilla.com 6 459 434 36,89%  
12 zumi.pl 4 768 159 27,23% tak
13 wrzuta.pl 4 726 492 27,00% tak
14 o2.pl 4 665 967 26,65% tak
15 microsoft.com 4 344 878 24,82%  
16 chomikuj.pl 4 137 579 23,63% tak
17 otomoto.pl 4 116 964 23,52% tak
18 blox.pl 4 077 576 23,29% tak
19 ceneo.pl 3 781 615 21,60% tak
20 blogspot.com 3 700 265 21,13%  


Serwisy Allegro.pl przekroczyły w maju poziom 5 mld odsłon, odnotowując wzrost ich liczby o ok. 275 mln w porównaniu z kwietniem. Za to użytkownicy odwiedzający witryny Onet.pl wykonali na nich 380 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric
według miesięcznej liczby odsłon
lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy (real users) audyt site-centric
1 Grupa Allegro.pl 5 112 365 187 11 097 168 tak
2 Grupa Onet.pl 3 222 951 119 13 118 311 tak
3 Grupa Wirtualna Polska 2 567 618 388 11 798 432 tak
4 Grupa Interia.pl 1 336 796 074 11 043 820 tak
5 Grupa O2.pl 1 189 992 996 9 986 774 tak
6 Grupa Gazeta.pl 1 123 638 067 11 527 230 tak
7 poszkole.pl 250 828 483 1 686 842 tak
8 Grupa G+J Polska 243 787 515 2 992 137 tak
9 Grupa Spilgames 233 884 557 2 940 113 tak
10 Grupa GG Network 207 941 438 6 235 208 tak


Liderem pod względem czasu, który spędzają na nich internauci, pozostają serwisy Grupy Onet.pl. Jednak całościowo wskaźnik ten spadł dla tych witryn w porównaniu z kwietniem o ponad 3 mln godzin, a w przeliczeniu na użytkownika – o 6 minut. Za to internauta odwiedzający strony Wirtualnej Polski przebywał na nich średnio 19 minut dłużej niż miesiąc wcześniej.  

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych
objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users) audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl 78 037 542 05:56:55 13 118 311 tak
2 Grupa Wirtualna Polska 69 277 138 05:52:18 11 798 432 tak
3 Grupa Allegro.pl 52 470 370 04:43:42 11 097 168 tak
4 Grupa Interia.pl 39 966 196 03:37:08 11 043 820 tak
5 Grupa O2.pl 31 855 372 03:11:23 9 986 774 tak
6 Grupa Gazeta.pl 24 195 247 02:05:56 11 527 230 tak
7 Grupa GG Network 9 651 065 01:32:52 6 235 208 tak
8 Grupa Spilgames 5 724 769 01:56:50 2 940 113 tak
9 Grupa Eska 3 656 740 03:10:47 1 150 068 tak
10 Grupa TVN 3 329 197 00:51:42 3 863 617 tak
11 Grupa Eurozet 3 210 107 04:56:02 650 638 tak
12 poszkole.pl 2 612 520 01:32:56 1 686 842 tak
13 grono.net 2 331 121 01:10:35 1 981 608 tak
14 Grupa Polskapresse 2 059 288 00:23:43 5 209 523 tak
15 joemonster.org 1 867 322 01:25:52 1 304 887 tak
16 Grupa Media Regionalne 1 765 309 00:25:37 4 133 985 tak
17 Grupa G+J Polska 1 607 570 00:32:14 2 992 137 tak
18 filmweb.pl 1 451 203 00:29:05 2 993 916 tak
19 targeo.pl 1 384 010 01:03:13 1 313 582 tak
20 nokaut.pl 1 158 169 00:26:21 2 636 560 tak


Z Gadu-Gadu korzystało w maju niespełna 100 tys. internautów mniej niż w kwietniu. Natomiast spadek popularności Winampa przekroczył 100 tys. użytkowników, a w przypadku Ipli wyniósł ok. 180 tys.  

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego*
lp. nazwa zasięg aktywne programy* audyt site-centric
1 Komunikator Gadu-Gadu 38,99% 6 825 440 tak
2 Komunikator Skype 27,70% 4 849 398  
3 Windows Media Player 25,45% 4 456 285  
4 Winamp 16,78% 2 938 425  
5 Ipla 14,24% 2 493 744  
6 OpenFM 7,76% 1 359 416  
7 Google Earth 4,22% 738 718  
8 RealPlayer 4,06% 710 723  
9 Komunikator Windows Live Messenger 3,13% 548 816  
10 Aplikacja Google Desktop 2,93% 512 623  
11 Komunikator Tlen.pl 2,84% 496 747 tak
12 QuickTime 1,60% 280 178  
13 VLC media player 0,98% 172 328  
14 Komunikator AQQ 0,86% 150 903 tak
15 iTunes 0,81% 141 977  
16 BestPlayer 0,71% 124 729  
17 GOM Player 0,50% 87 325  
18 AIMP 0,39% 68 779  
19 Czytnik RSS Paseczek 0,32% 56 279  
20 Last FM 0,31% 54 392  


 



Liczebność próby: N= 15 311. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

* Aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Dołącz do dyskusji: WP wyprzedziła Gazetę, Facebook z 6,5 mln użytkowników

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rutek
Osobiście zrezygnowałem z WP, bo jest to strona z propagandą PiSowską, moderatorzy są stronniczy - na drugi dzień znikają wypowiedzi przeciw PiSowi, zostają tylko te chwalące i jadące na PO. Teraz ustawiam znajomym onet.pl a nie wp.pl , po instalacji windows.
0 0
odpowiedź
User
do rutek
chyba ocipiales koles, wp ma jedna z najbardziej obiektywnych redakcji. raczej marna prowokacja z tym onetem.. nie wierze ze konkurencja moze tak na siebie najezdzac
0 0
odpowiedź