SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska posadzi las za 100 tys. zł

Wirtualna Polska przeznaczy ponad 100 tys. zł na zasadzenie lasu niedaleko Siedlec. To spełnienie obietnicy, zgodnie z którą WP miała przeznaczyć złotówkę za każdy wypełniony EkoTest. W trzech etapach ogólnopolskiego testu wzięło udział właśnie ponad 100 tys. osób.

Celem EkoTestu była weryfikacja poziomu wiedzy Polaków na temat ekologii, a w następnych krokach promocja ekologicznych postaw i edukacja. Test dotyczył takich zagadnień, jak: oszczędzanie wody, elektromobilność, gospodarka odpadami, jakość powietrza. Na samym początku WP zobowiązała się, że za każdy wypełniony test przeznaczy 1 zł na sadzenie i pielęgnację lasu. Łącznie na ten cel, w pierwszym etapie, trafi więc ponad 100 tysięcy złotych.

Las na Zawsze Wirtualnej Polski o powierzchni 1 ha zostanie posadzony 29 października w miejscowości Olędy, w gminie Mordy, niedaleko Siedlec. Będzie lasem naturalnym, bioróżnorodnym, liściastym. Dominującymi gatunkami będą dąb szypułkowy oraz grab pospolity. Rocznie 1 ha lasu pochłania około 7 ton CO 2 z atmosfery.

„100 tysięcy odpowiedzi w badaniu to świetny wynik. Dzięki tym informacjom poznaliśmy priorytetowe tematy w obszarze ekologii, którymi trzeba się zajmować. To część naszej misji jako medium odpowiedzialnego społecznie. Pieniądze, które przeznaczymy na sadzenie lasu i edukację ekologiczną to nasza inwestycja w środowisko i przyszłość planety. Wiemy jak ważna jest bioróżnorodność i ochrona ekosystemów, dlatego w kolejnych latach będziemy te działania kontynuować” - mówi Joanna Pawlak, prezeska Wirtualna Polska Media.

Na podstawie 101 017 odpowiedzi w trzech etapach EkoTestu powstał raport o świadomości ekologicznej Polaków. Został podzielony na obszary tematyczne – Woda; Oszczędzanie energii i jakość powietrza; Recykling i gospodarowanie żywnością.

Średni wynik EkoTestu to 61 punktów. Dla Polaków najłatwiejsze okazały się pytania zawarte w III fali testu, a najtrudniejsze w II fali EkoTestu. Ogólnie najlepiej wypadli panowie (średnio 64 pkt), osoby w wieku 25-44 lata (62 pkt) oraz mieszkańcy największych miast powyżej 500 tys. mieszkańców (61,5 pkt). Badanie było objęte patronatem: Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Fundacji Pozytywnych Idei oraz Fundacji Las na Zawsze. Partnerem merytorycznym był think tank TOGETAIR, twórca Szczytu Klimatycznego.

WP promuje ekologię i ochronę środowiska

Ogólnopolski EkoTest był jednym z etapów realizowanych w ramach projektu „WP Naturalnie”. Od początku 2021 roku całość energii kupowanej przez spółkę ma gwarancje pochodzenia ze źródeł odnawialnych. W lipcu Wirtualna Polska kupiła drugą farmę fotowoltaiczną na Dolnym Śląsku, dzięki czemu zielona energia niemal w połowie pokrywa zapotrzebowanie WP na zasilanie serwerowni.

Ponadto w ramach „WP Naturalnie” powstaje szereg działań promujących ekologię i ochronę środowiska. Na Stronie Głównej WP działa licznik, który pokazuje, o ile dzięki farmom fotowoltaicznym WP oraz wprowadzonym zmianom spadła emisja CO2 do atmosfery w porównaniu do 2020 roku.

Użytkownicy Strony Głównej WP oraz ponad 20 serwisów należących do Wirtualnej Polski, mogą włączyć tzw. tryb ciemny. Pozwala on m.in. na oszczędność energii w urządzeniach wykorzystujących ekrany typu OLED, na przykład w telefonach komórkowych.

We wrześniu Grupę Wirtualna Polska odwiedziło 20,92 mln internautów., w której liczba internautów zmniejszyła się z 21,02 do 20,92 mln.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska posadzi las za 100 tys. zł

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lol
I tak to prywatne media w naszym kraju wypełniają misje tych publicznych, bez 2 mld dotacji
odpowiedź
User
Albtros
To miło, że Niemcy chcą nam posadzić las. I tak jestesmy najbardziej zalesionym krajem w UE. A do naszych leśników jeżdżą na szkolenia przedstawiciele z innych państw.
odpowiedź
User
PK
Tani populizm, pod publiczkę, aby kierownicy mogli się pochwalić, jak to walczą o lepsze postrzeganie marki.
odpowiedź