Wiadomości, GPS i maile najpopularniejsze w mobilnym internecie
Polacy korzystający z internetu w telefonach komórkowych najczęściej przeglądają strony i używają opcji lokalizacyjnych – wynika z badania TNS Global. Równie popularne są serwisy społecznościowe i poczta mailowa.
Prawie połowa Polaków mających telefony komórkowe z dostępem do internetu korzysta z sieci za pomocą aplikacji, a ponad jedna czwarta robi to regularnie. Podobny odsetek użytkowników smartfonów korzysta z funkcji lokalizacyjnych, serwisów społecznościowych i maili. Natomiast mniej popularne w komórkach są internetowe multimedia.
Zdaniem respondentów największymi wadami internetu i mediów w telefonach komórkowych są cena transferu danych (wskazało ją 41 proc. ankietowanych) oraz małe rozmiary ekranów, ograniczającee wygodę i czytelność treści (37 proc.). Z kolei wśród zalet takiego korzystania z sieci najczęściej wymieniane są dostępność w każdym miejscu (38 proc. wszystkich opinii) i o każdej porze (24 proc.) oraz szybkość (29 proc.).
Tylko mniej więcej co trzeci polski użytkownik internetu mobilnego jednorazowo korzysta z niego dłużej niż przez 10 minut. Najczęściej sprawdza wtedy wiadomości, rozkłady jazdy lub prognozę pogody albo słucha czy pobiera muzykę.
Badanie zostało zrealizowane przez TNS Global we współpracy z Wirtualną Polską na zlecenie Orange marcu i kwietniu br. Ankiety on-line przeprowadzono wśród 1006 osób korzystających z telefonów dających dostęp do internetu.
Dołącz do dyskusji: Wiadomości, GPS i maile najpopularniejsze w mobilnym internecie