„W Sieci” sprzedaje o 21 tys. egz. więcej niż „Do Rzeczy”
W ostatnim miesiącu 2014 roku większość tygodników opinii zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciły „Do Rzeczy” i „Gazeta Polska”. Na przeciwnym biegunie znalazł się „Tygodnik Powszechny”, a liderem segmentu pozostał „Gość Niedzielny”.
Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w grudniu 2014 roku wyniosła 148 342 egz. Było to o 3,92 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 3,61 proc. do 132 247 egz.Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w grudniu ub.r. zmalała o 9,32 proc. i wyniosła 121 906 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 78 210 egz., po spadku o 10,87 proc.
Najwięcej, bo 23,57 proc. stracił plasujący się oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). W grudniu ub.r. sprzedawał się on średnio w liczbie 56 867 egz. Trzeba jednak podkreślić, że wtedy tytuł był o 1 zł droższy niż w grudniu 2013 roku, gdy kosztował 4,90 zł. Wydawca podniósł cenę tygodnika do 5,90 zł w marcu ub.r.
Kolejny był tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) z wynikiem sprzedażowym na poziomie 50 371 egz. i spadkiem o 16,55 proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Spory spadek, wynoszący 19,09 proc., zanotowała też będąca na miejscu siódmym „Gazeta Polska” (Niezależna Wydawnictwo Polskie). Jej średnia sprzedaż ogółem w ostatnim miesiącu 2014 roku wyniosła 41 156 egz.
Z kolei największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który zajął miejsce ósme. Jego średni wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 14,54 proc. do 20 351 egz.
Wirtualnemedia.pl |
grudzień |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
210 452 |
148 342 |
148 342 |
208191 |
154 850 |
154 400 |
Polityka |
194 667 |
132 250 |
132 247 |
202000 |
137 202 |
137202 |
Newsweek Polska |
189 435 |
121 906 |
121 906 |
203921 |
136 425 |
134 428 |
W Sieci |
154 502 |
78 220 |
78 210 |
177652 |
87 760 |
87 750 |
Tygodnik Do Rzeczy |
136 570 |
65 792 |
56 867 |
162651 |
84 564 |
74 689 |
Wprost |
128 917 |
120 164 |
50 371 |
134733 |
131 910 |
60 357 |
Gazeta Polska |
114 944 |
41 610 |
41 156 |
135 051 |
51 327 |
50 869 |
Tygodnik Powszechny |
40 000 |
20 751 |
20 351 |
35 750 |
18 168 |
17 768 |
Przegląd |
51 000 |
18 760 |
18 760 |
51 133 |
18 755 |
18 755 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
468 947 |
287 217 |
287 217 |
496 373 |
310 570 |
310b570 |
Dołącz do dyskusji: „W Sieci” sprzedaje o 21 tys. egz. więcej niż „Do Rzeczy”