SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W 2015 r. 1,2 mld urządzeń mobilnych i 35 mld dolarów na aplikacje

Za cztery lata na całym świecie będzie działać trzy razy więcej smartfonów, tabletów i e-czytników niż obecnie - prognozuje PwC. Wartość aplikacji sprzedanych na takie urządzenia wyniesie 35 mld dolarów.

Globalną liczbę działających obecnie smartfonów, tabletów i e-czytników PwC szacuje na nieco ponad 400 mln, czyli prawie dwa razy więcej niż w ub.r. Do 2015 roku całościowa liczba tych urządzeń potroi się, przekraczając poziom 1,2 mld. Jeszcze szybciej będzie rosła liczba tabletów - obecnie na całym świecie jest ich mniej niż 50 mln, a za cztery lata ma być ok. 200 mln.

>>> 12,6 mld dolarów na media i rozrywkę w Polsce w 2015 roku - raport


- W nadchodzącym okresie rozwój aplikacji mobilnych i smartfonów będzie kluczowym czynnikiem wzrostu wydatków na mobilną rozrywkę i media oraz mobilny dostęp do internetu. Dzięki modernizacji sieci bezprzewodowych, które oferują coraz większą szybkość transferu danych, zwiększa się migracja konsumentów w stronę urządzeń inteligentnych. Z kolei rynek takich urządzeń napędza rynek aplikacji mobilnych i odwrotnie - komentuje Paweł Wesołowski, starszy menedżer PwC w zespole ds. sektora telekomunikacji, rozrywki i mediów. - W ciągu najbliższych pięciu lat najważniejszym zadaniem dla producentów treści będzie przyjęcie elastycznego podejścia i współpraca z innymi graczami rynkowymi (operatorami, dostawcami aplikacji czy właścicielami systemów płatniczych przyjaznych dla konsumentów). W ten sposób uzyskają oni najwięcej możliwości w zakresie dostosowywania modelu płatności do oczekiwań konsumenta, a należy pamiętać, że łatwość dokonywania płatności może wpływać na to, gdzie konsument będzie chciał wydać swoje pieniądze. Tym bardziej, że przekonanie odbiorców do płacenia za treść, jest coraz trudniejsze i wymaga dobrego zrozumienia tego, co rzeczywiście jest wartością dla klienta – opisuje.

Według prognoz PwC w 2015 roku konsumenci z całego świata na aplikacje mobilne wydadzą 35 mld dolarów, czyli ponad trzy razy więcej niż w br., a pięć razy więcej niż w ub.r.



- Dokonując wyboru wśród dostępnych treści i kanałów dystrybucji, konsumenci kierują się przede wszystkim wygodą, korzyściami i jakością; lubią odgrywać aktywną rolę w kształtowaniu treści, z których korzystają (zaangażowanie). Ponadto chętnie płacą za przywileje, dzięki którym mogą uzyskać dostęp do treści szybciej niż inni użytkownicy sieci. Wyzwaniem dla firm z sektora rozrywki i mediów jest przełożenie tych pięciu atrybutów (wygoda, korzyści, jakość, poczucie uczestnictwa i przywileje) na trwałą, opłacalną i bliską relację z konsumentem. W tym celu muszą one zaoferować na tyle atrakcyjne korzyści, aby wygrać z treściami darmowymi i pirackimi - uważa Paweł Wesołowski. - Obecnie stosowane są różne modele płatności za treści lub dodatkowe korzyści: opcja „freemium” (podstawowa wersja za darmo, a rozbudowana za opłatą), mikropłatności i sprzedaż dostępu do tej samej treści dla wielu platform w pakiecie. Jednocześnie następuje istotna zmiana polegająca na tym, że zamiast płacić za treści w celu wykupienia prawa do ich „posiadania” i przechowywania na własnym urządzeniu, coraz częściej płaci się za prawo do korzystania z „wypożyczonych” treści, które są przesyłane strumieniowo - opisuje.
 

Dołącz do dyskusji: W 2015 r. 1,2 mld urządzeń mobilnych i 35 mld dolarów na aplikacje

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl