VMLY&R i Gazeta.pl wydają ostatni numer „Twojego Weekendu” jako sprzeciw wobec seksizmu
Należąca do grupy reklamowej VMLY&R spółka Pride and Glory Interactive kupiła prawa do wydawania magazynu erotycznego „Twojego Weekendu”. 8 marca tytuł ukaże się po raz ostatni, w zupełnie nowej formule - z wywiadami i teksami o sytuacji kobiet zamiast zdjęć nagich modelek. Prace nad wydaniem koordynuje zespół portalu Gazeta.pl (Agora).
Magazyn erotyczny „Twój Weekend” na rynku był obecny od 1992 roku. W grudniu ubiegłego roku wydająca go spółka Fire Wall wystawiła prawa do magazynu na Allegro. Oferta objęła trzy tytuły prasowe („Twój Weekend”, „Twój Weekend Exclusive” i „Twój Weekend Wydanie Specjalne”), znak towarowy „Twój Weekend” oraz domenę internetową twojweekend.pl.
Licytację po kilkunastu dniach zakończono, kiedy cena wynosiła ponad 50 tysięcy złotych. Fire Wall nie zdradzała jednak, kto kupił prawa do "Twojego Weekendu".
VMLY&R i Gazeta.pl symbolicznie zamykają „Twój Weekend”
Jak czytamy w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl, prawa trafiły do spółki Pride and Glory Interactive, należącej do grupy reklamowej VMLY&R. We współpracy z Gazeta.pl firma wydaje „Twój Weekend” po raz ostatni 8 marca. - Tym razem jako zupełne przeciwieństwo tego, czym magazyn był przez ostatnie 27 lat - zaznaczono w komunikacie.
- W grudniu wystawiono na sprzedaż jedno z najstarszych, kultowych w pewnych kręgach polskich pism erotycznych. Natychmiast podjęliśmy decyzję, żeby je kupić. I zamknąć. Chodzi o symboliczny koniec epoki uprzedmiatawiania kobiet. W ostatnim numerze „Twojego Weekendu” nie będzie więc roznegliżowanych zdjęć i seksistowskich tekstów. Będą za to materiały o sile, mądrości i pięknie. Zadbały o to utalentowane redaktorki, autorki i fotografki oraz równie zdolni redaktorzy i autorzy. Mamy nadzieję, że właśnie taki „Twój Weekend” będzie głosem w ważnej dyskusji o potrzebie równości - mówi Agnieszka Siuzdak, dyrektor pionu Gazeta.pl.
Jak podaje nowy wydawca, "zamknięcie najdłużej wydawanego polskiego pisma erotycznego to sprzeciw wobec uprzedmiotowieniu kobiet".
"Twój Weekend" po raz ostatni w Dzień Kobiet
Ostatni „Twój Weekend” zawiera historie kobiet i mężczyzn, przedstawione w artykułach, wywiadach i felietonach. Magazyn składa się z 48 stron, kosztuje 9,99 zł. Nakład 20 tys. egzemplarzy będzie dostępny w salonach Empik i kioskach, a także w internecie.
Teksty do numeru przygotowali m.in. dziennikarka Rikha Sharma Rani współpracująca m.in. z „New York Times”, terapeutka i psycholożka Maria Rotkiel, Rafał i Tymek Bryndalowie, Miłosz Brzeziński oraz Rafał Madajczak z AszDziennik.pl.
W ostatnim wydaniu „Twojego Weekendu” zachowane zostały znane dotychczasowym czytelnikom sekcje i rubryki, takie jak: Dossier, Pozycje, Plakat czy Komiks, by w przewrotny sposób nadać im zupełnie nowe znaczenie.
W sesji okładkowej autorstwa Weroniki Ławniczak z Papaya Films wzięły udział Ewa Kasprzyk, Orina Krajewska i Joanna Jędrzejczyk.
Redaktorkami prowadzącymi ostatniego wydania „Twojego Weekendu” są Marzena Szkolak i Magda Karpińska z Gazeta.pl.
Wydanie jest wspierane kampanią reklamową, która obejmuje nośniki reklamy zewnętrznej, kina, radio, prasę i internet (serwisy internetowe i media społecznościowe, m.in. Facebook, Instagram). Na potrzeby akcji przebudowano także dotychczasowy serwis internetowy TwojWeekend.pl. Działania reklamowe wspierają również influencerzy.
Wavemaker odpowiada za media, współpracę z influencerami oraz wsparcie kreatywne projektu. Produkcję wizualną treści realizuje Papaya Films. Projekt wspiera także Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką. Partnerami projektu są firmy Mastercard i Bank BGŻ BNP Paribas.
Dołącz do dyskusji: VMLY&R i Gazeta.pl wydają ostatni numer „Twojego Weekendu” jako sprzeciw wobec seksizmu