SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Viva!”, „Polityka” i „Twój Styl” dużo więcej z reklam - w dół „Newsweek”, „Wprost” i „Party” (TOP 10)

W kwietniu br. cennikowe wpływy reklamowe magazynów były o 6,5 proc. wyższe niż rok wcześniej. Jeszcze większe wzrosty osiągnęły „Viva!”, „Polityka”, „Twój Styl” i „Pani”, za to duże spadki zanotowały „Newsweek”, „Wprost” i „Party”.

Cennikowe przychody reklamowe magazynów (bez rabatów i autopromocji) w kwietniu br. wyniosły 309,4 mln zł, o 18,8 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 6,5 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Jednak faktycznie nakłady na reklamy w czasopismach mogły zmaleć, co sugerują dane z I kwartału br. Cennikowo wydatki wzrosły wtedy co prawda w skali roku o 5,6 proc. (zobacz szczegóły), ale ich rzeczywista wartość - według szacunków Starlinka - spadła o 17,2 proc. (więcej na ten temat).

Zdecydowanie najwięcej zarabiającym z reklam tytułem pozostaje „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), którego wpływy w kwietniu br. zwiększyły się rok do roku o 5,6 mln zł (to 25,6 proc. w górę). Przychody „Vivy!” (Edipresse Polska) też podskoczyły o 5,6 mln zł, przy czym dla tego tytułu to wzrost o 62,1 proc.

>>> „Party” liderem sprzedaży dwutygodników people, „Viva!” mocno do góry

„Polityka” (Spółdzielnia Pracy Polityka) zarobiła z reklam o 2,1 mln zł więcej niż rok wcześniej (33,9 proc. w górę), „Claudia” (Burda International Polska) - o 1,4 mln zł (20 proc. w górę), a „Pani” (Wydawnictwo Bauer) - o 1,5 mln zł (28,2 proc. w górę). Natomiast „Grazia” (Wydawnictwo Bauer) zanotowała wzrost o 309 tys. zł (czyli o 3,8 proc.).

>>> Słaby I kwartał tygodników opinii. Ostro w dół „Do Rzeczy”, „W Sieci” i „Gazeta Polska” - „Polityka” przed „Newsweekiem”

Z drugiej strony wpływy reklamowe „Newsweeka Polska” zmalały w skali roku aż o 5,1 mln zł (to 38,6 proc. w dół). „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) zanotował spadek o 1,8 mln zł (czyli o 13,2 proc.), „Wprost” (AWR Wprost) - o 1,3 mln zł (13,7 proc. w dół), a „Party” (Edipresse Polska) - o 1,5 mln zł (16,1 proc. w dół).

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

IV.2013

IV.2014

TWÓJ STYL

21 791 713 zł

27 380 577 zł

VIVA

9 005 200 zł

14 596 255 zł

TELE TYDZIEŃ

14 067 803 zł

12 210 646 zł

GRAZIA

8 053 211 zł

8 362 572 zł

CLAUDIA

6 950 456 zł

8 338 165 zł

WPROST

9 590 516 zł

8 279 083 zł

POLITYKA

6 179 500 zł

8 272 900 zł

NEWSWEEK POLSKA

13 352 032 zł

8 198 100 zł

PARTY

9 131 408 zł

7 664 575 zł

PANI

5 192 930 zł

6 655 933 zł

monitorowane tytuły razem

290 564 140 zł

309 382 262 zł

Dołącz do dyskusji: „Viva!”, „Polityka” i „Twój Styl” dużo więcej z reklam - w dół „Newsweek”, „Wprost” i „Party” (TOP 10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl