SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Viva!” i „Show” dużo więcej z reklam, L’Oreal największym marketerem (TOP 10)

W 2014 roku największe wzrosty wpływów z reklam wśród magazynów zanotowały „Viva!” i „Show”, a swoje budżety na reklamy na łamach pism najmocniej zwiększyły Apart, Jeronimo Martins Polska i Alma Market.

Z raportu przygotowanego przez Kantar Media dla Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wydatki na reklamę w magazynach w całym 2014 roku wzrosły w skali roku o 6,3 proc. - do 3,14 mld zł.

Dane te jednak nie uwzględniają udzielanych reklamodawcom przez wydawców rabatów. Według Starlinka bowiem magazyny zarobiły netto na reklamach po trzech kwartałach ub.r. 313,9 mln zł, o 15,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei według szacunków ZenithOptimedia Group prognozowane wpływy magazynów w całym ub.r. mają być niższe wobec 2013 roku o 15,4 proc. Mają także maleć w 2015 roku - o ok. 19,3 proc. (więcej na ten temat).

Liderem wpływów cennikowych był niezmiennie „Twój Styl”. Ten miesięcznik w 2014 roku zarobił o 7,6 proc. więcej niż rok wcześniej - blisko 180 mln zł. Pozycję wicelidera zajął „Tele Tydzień” z przychodami w wysokości 138,5 mln zł, o 9,4 proc. wyższymi od tych osiągniętych w 2013 roku.

Trzecie miejsce należy do dwutygodnika „Viva!” - pisma, które w ub.r. w największym stopniu wśród magazynów zwiększyło wpływy reklamowe. Wzrosły one o 31,5 proc. - do 138,3 mln zł.

Znacząco zwiększyły się również przychody z reklam magazynu „Show” - o 24,1 proc., do 68,5 mln zł.

Spośród dziesięciu tytułów z największymi w ub.r. wpływami z reklam tylko jeden tytuł zanotował spadek. Była to „Polityka”, która zarobiła 70,1 mln zł, o 0,6 proc. mniej w skali roku.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

2013

2014

zmiana proc.

TWÓJ STYL

167 224 260 zł

179 979 009 zł

7,6

TELE TYDZIEŃ

126 518 355 zł

138 464 945 zł

9,4

VIVA

105 148 616 zł

138 283 131 zł

31,5

NEWSWEEK POLSKA

131 744 987 zł

132 347 904 zł

0,5

WPROST

118 816 658 zł

120 188 246 zł

1,2

PARTY

77 101 189 zł

81 682 571 zł

5,9

CLAUDIA

70 012 083 zł

71 413 812 zł

2

POLITYKA

70 512 250 zł

70 110 896 zł

-0,6

SHOW

55 183 110 zł

68 494 038 zł

24,1

FLESZ

61 785 301 zł

68 100 997 zł

10 zł

razem

2 950 437 949 zł

3 136 159 013 zł

6,3


Miano największego reklamodawcy w magazynach utrzymała  - mimo znacznego spadku poniesionych inwestycji - firma kosmetyczna L’Oreal Polska. Jej cennikowy budżet wyniósł w 2014 roku 84,6 mln zł, o 23,7 proc. mniej niż rok wcześniej.

Mniej zainwestował też konkurent L’Oreala - Nivea Polska. Ten koncern zostawił w magazynach 42,6 mln zł - 8,2 proc. mniej niż w 2013 roku. Znacznie spadły też wydatki reklamowe Unilever Polska - o 28,7 proc., do prawie 36 mln zł.

Do reklamodawców, którzy w 2014 roku na reklamę w magazynach przeznaczyli wielokrotnie więcej niż rok wcześniej, należą firma jubilerska Apart, Jeronimo Martins Polska (właściciel dyskontów Biedronka) oraz sieć delikatesów Alma Market. Apart zwiększył wydatki o 45,4 proc. - do blisko 46 mln zł, Jeronimo - o 54,1 proc. (do 38,8 mln zł), a Alma - o 50,9 proc. (do 28,3 mln zł).

Cennikowe wydatki na reklamy w magazynach

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

2013

2014

zmiana proc.

L'OREAL POLSKA

110 972 348 zł

84 639 618 zł

-23,7

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

45 130 965 zł

53 136 621 zł

17,7

APART

31 630 351 zł

45 991 814 zł

45,4

NIVEA POLSKA

46 419 199 zł

42 602 773 zł

-8,2

JERONIMO MARTINS POLSKA

25 189 078 zł

38 829 483 zł

54,1

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

37 422 451 zł

37 556 443 zł

0,4

UNILEVER POLSKA

50 508 155 zł

35 989 081 zł

-28,7

ALMA MARKET

18 783 451 zł

28 344 082 zł

50,9

CT CREATIVE TEAM

27 371 710 zł

28 284 100 zł

3,32

LIDL POLSKA

25 615 102 zł

25 669 064 zł

0 zł

razem

2 950 437 949 zł

3 136 159 013 zł

6,3

Dołącz do dyskusji: „Viva!” i „Show” dużo więcej z reklam, L’Oreal największym marketerem (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gratulacje dla reklamodawców
Po rozkładówkowej relacji z pogrzebu Anny Przybylskiej w SHOW zaczęli reklamować się kamieniarze?
0 0
odpowiedź