„Viva!” i „Show” dużo więcej z reklam, L’Oreal największym marketerem (TOP 10)
W 2014 roku największe wzrosty wpływów z reklam wśród magazynów zanotowały „Viva!” i „Show”, a swoje budżety na reklamy na łamach pism najmocniej zwiększyły Apart, Jeronimo Martins Polska i Alma Market.
Z raportu przygotowanego przez Kantar Media dla Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wydatki na reklamę w magazynach w całym 2014 roku wzrosły w skali roku o 6,3 proc. - do 3,14 mld zł.
Dane te jednak nie uwzględniają udzielanych reklamodawcom przez wydawców rabatów. Według Starlinka bowiem magazyny zarobiły netto na reklamach po trzech kwartałach ub.r. 313,9 mln zł, o 15,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei według szacunków ZenithOptimedia Group prognozowane wpływy magazynów w całym ub.r. mają być niższe wobec 2013 roku o 15,4 proc. Mają także maleć w 2015 roku - o ok. 19,3 proc. (więcej na ten temat).
Liderem wpływów cennikowych był niezmiennie „Twój Styl”. Ten miesięcznik w 2014 roku zarobił o 7,6 proc. więcej niż rok wcześniej - blisko 180 mln zł. Pozycję wicelidera zajął „Tele Tydzień” z przychodami w wysokości 138,5 mln zł, o 9,4 proc. wyższymi od tych osiągniętych w 2013 roku.
Trzecie miejsce należy do dwutygodnika „Viva!” - pisma, które w ub.r. w największym stopniu wśród magazynów zwiększyło wpływy reklamowe. Wzrosły one o 31,5 proc. - do 138,3 mln zł.
Znacząco zwiększyły się również przychody z reklam magazynu „Show” - o 24,1 proc., do 68,5 mln zł.
Spośród dziesięciu tytułów z największymi w ub.r. wpływami z reklam tylko jeden tytuł zanotował spadek. Była to „Polityka”, która zarobiła 70,1 mln zł, o 0,6 proc. mniej w skali roku.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów |
|||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
2013 |
2014 |
zmiana proc. |
TWÓJ STYL |
167 224 260 zł |
179 979 009 zł |
7,6 |
TELE TYDZIEŃ |
126 518 355 zł |
138 464 945 zł |
9,4 |
VIVA |
105 148 616 zł |
138 283 131 zł |
31,5 |
NEWSWEEK POLSKA |
131 744 987 zł |
132 347 904 zł |
0,5 |
WPROST |
118 816 658 zł |
120 188 246 zł |
1,2 |
PARTY |
77 101 189 zł |
81 682 571 zł |
5,9 |
CLAUDIA |
70 012 083 zł |
71 413 812 zł |
2 |
POLITYKA |
70 512 250 zł |
70 110 896 zł |
-0,6 |
SHOW |
55 183 110 zł |
68 494 038 zł |
24,1 |
FLESZ |
61 785 301 zł |
68 100 997 zł |
10 zł |
razem |
2 950 437 949 zł |
3 136 159 013 zł |
6,3 |
Miano największego reklamodawcy w magazynach utrzymała - mimo znacznego spadku poniesionych inwestycji - firma kosmetyczna L’Oreal Polska. Jej cennikowy budżet wyniósł w 2014 roku 84,6 mln zł, o 23,7 proc. mniej niż rok wcześniej.
Mniej zainwestował też konkurent L’Oreala - Nivea Polska. Ten koncern zostawił w magazynach 42,6 mln zł - 8,2 proc. mniej niż w 2013 roku. Znacznie spadły też wydatki reklamowe Unilever Polska - o 28,7 proc., do prawie 36 mln zł.
Do reklamodawców, którzy w 2014 roku na reklamę w magazynach przeznaczyli wielokrotnie więcej niż rok wcześniej, należą firma jubilerska Apart, Jeronimo Martins Polska (właściciel dyskontów Biedronka) oraz sieć delikatesów Alma Market. Apart zwiększył wydatki o 45,4 proc. - do blisko 46 mln zł, Jeronimo - o 54,1 proc. (do 38,8 mln zł), a Alma - o 50,9 proc. (do 28,3 mln zł).
Cennikowe wydatki na reklamy w magazynach |
|||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
2013 |
2014 |
zmiana proc. |
L'OREAL POLSKA |
110 972 348 zł |
84 639 618 zł |
-23,7 |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA |
45 130 965 zł |
53 136 621 zł |
17,7 |
APART |
31 630 351 zł |
45 991 814 zł |
45,4 |
NIVEA POLSKA |
46 419 199 zł |
42 602 773 zł |
-8,2 |
JERONIMO MARTINS POLSKA |
25 189 078 zł |
38 829 483 zł |
54,1 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA |
37 422 451 zł |
37 556 443 zł |
0,4 |
UNILEVER POLSKA |
50 508 155 zł |
35 989 081 zł |
-28,7 |
ALMA MARKET |
18 783 451 zł |
28 344 082 zł |
50,9 |
CT CREATIVE TEAM |
27 371 710 zł |
28 284 100 zł |
3,32 |
LIDL POLSKA |
25 615 102 zł |
25 669 064 zł |
0 zł |
razem |
2 950 437 949 zł |
3 136 159 013 zł |
6,3 |
Dołącz do dyskusji: „Viva!” i „Show” dużo więcej z reklam, L’Oreal największym marketerem (TOP 10)