SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UOKiK sprawdzi reklamy Play, Plusa, T-Mobile i Orange zachęcające do rejestrowania numerów prepaidowych

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaczął postępowania wyjaśniające w sprawie reklam operatorów sieci telekomunikacyjnych Play, Plus, T-Mobile i Orange promujących rejestrowanie tam numerów przedpłaconych. Urząd sprawdzi, czy reklamy zawierają rzetelne informacje.

- Sprawdzimy, czy informacje przekazywane w reklamach są jasne dla klientów i nie wprowadzają ich w błąd. Analizujemy np. czy konsument został odpowiednio poinformowany, jak długo może korzystać z przyznanych bonusów. Ważne jest, aby oprócz korzyści związanych z dodatkowymi minutami, czy pakietem danych, abonent wiedział, na jakich warunkach może z nich skorzystać - zapowiada Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Najwięksi operatorzy telekomunikacyjni promocje dla klientów rejestrujących u nich numery prepaidowe wprowadzili w wakacje i zaraz zaczęli wspierające to działania marketingowe. W reklamach Plusa występuje Szymon Majewski - ostatnio w roli okulisty, w nowej kampanii Play oprócz promujących tę sieć już wcześniej celebrytów pojawili się popularni youtuberzy, w reklamach T-Mobile wspierających rozpoczętą niedawno „Superloterię” można oglądać Cleo, a w reklamach Orange na Kartę - Roberta Górskiego jako kioskarza. Osobno promowana jest należąca do operatora Plusa oferta marki Plush.

UOKiK zaznacza, że postępowanie wyjaśniające prowadzone są w sprawie, a nie przeciwko firmom. Celem takich działań jest sprawdzenie mechanizmów stosowanych przez operatorów telekomunikacyjnych w obszarze reklam usług telekomunikacyjnych i ocena, czy są zgodne z przepisami prawa. Przeanalizowane zostaną przede wszystkim reklamy informujące konsumentów o bonusach związanych z rejestracją telefonu na kartę.

Urząd podkreśla, że reklama nie może wprowadzać w błąd, także w warstwie graficznej, tzn. jeśli eksponuje się korzyści, a ważne dla klienta informacje, np. o ograniczeniach związanych z korzystaniem z oferowanych bonusów, są napisane niewielką i trudną do odczytania czcionką. Odbiorca musi otrzymać jasną, uczciwą i rzetelną informację o warunkach oferty.

Dołącz do dyskusji: UOKiK sprawdzi reklamy Play, Plusa, T-Mobile i Orange zachęcające do rejestrowania numerów prepaidowych

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
konsument
Najważniejsza rzecz - ważność bonusów tylko przez 30 dni, a poza tym chyba w żadnej reklamie nikt nie wspomina, że pieniędzy z bonusu nie można wydać na SMSy Premium i numery specjalne (np. infolinia). Ktoś może pomyśleć, że dostał 100-500 zł na co tylko zechce, wyśle na jakąś loterię 15 SMSów pod 7*** i po fakcie zorientuje się, że ma czyste konto.
odpowiedź
User
hres
kary wysokie dla oszustów reklamowych !!!!
odpowiedź
User
operatorprepaid
czy otrzymam zwrot kasy np. 100 pln od operatora, jeśli nie zdecyduję się na rejestrację karty? czy kasa zablokowana na karcie przejdzie z moją kartą do innego - niż pierwotny - operatora??
odpowiedź