Tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie po I półroczu. „Wprost” stracił najwięcej
Tylko „Tygodnik Powszechny” w I półroczu br. zanotował wzrost średniej sprzedaży ogółem. Pozostałe tygodniki opinii straciły, a najbardziej zmalał wynik „Wprost”. Liderem sprzedaży w segmencie pozostał „Gość Niedzielny”.
Liderem sprzedaży ogółem tygodników opinii w I półroczu 2015 roku był „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), który w tym okresie sprzedał się w liczbie 137 428 egz. Było to 4,59 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 1,78 proc. do 118 636 egz. Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w I półroczu br. zmalała względem I półrocza ub.r. o 7,37 proc. i wyniosła 111 095 egz.
Czwarta lokata należała do wydawanego przez Fratrię tygodnika „W Sieci”. Zanotował on średnią sprzedaż ogółem na poziomie 75 416 egz., po spadku o 5,26 proc.
Piąty był tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro) z wynikiem na poziomie 52 745 egz., którego średnia sprzedaż zmalała o 19,96 proc.
Największy spadek w rankingu, wynoszący 28,35 proc., zanotował będący na szóstym miejscu „Wprost” (Agencja Wydawniczo-Reklamowa „Wprost”). Jego średni wynik to 44 051 egz.
Jedynym wzrostem, wynoszącym 6,51 proc., pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny). Jego średnia sprzedaż ogółem w I półroczu br. to 18 796 egz.
Wirtualnemedia.pl | I półrocze | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 206 201 | 137 428 | 137 428 | 202 645 | 144 033 | 144 033 |
Polityka | 173 858 | 118 651 | 118 636 | 175 041 | 120 786 | 120 782 |
Newsweek Polska | 170 408 | 111 147 | 111 095 | 178 512 | 119 939 | 119 935 |
W Sieci | 151 302 | 75 417 | 75 416 | 167 482 | 79 601 | 79 599 |
Tygodnik Do Rzeczy | 122 397 | 61 670 | 52 745 | 148 800 | 72 591 | 63 517 |
Wprost | 119 381 | 112 837 | 44 051 | 133 321 | 131 616 | 61 484 |
Gazeta Polska | 106 479 | 37 540 | 37 092 | 128 291 | 47 050 | 46 463 |
Tygodnik Powszechny | 39 288 | 19 238 | 18 796 | 38 027 | 18 183 | 17 647 |
Przegląd | 51 000 | 17 191 | 17 191 | 51 000 | 18 559 | 18 559 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 466 995 | 290 764 | 290 764 | 489 245 | 306 868 | 306 868 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie po I półroczu. „Wprost” stracił najwięcej