Twitter zablokuje treści sponsorowane od państwowych mediów. Reakcja na manipulacje chińskich nadawców
Twitter zapowiedział blokowanie sponsorowanych wpisów pochodzących od mediów uzależnionych od władz w poszczególnych krajach na świecie. Tacy wydawcy będą nadal uczestniczyć w dyskusjach na platformie, jednak nie będą mogli zamieszczać własnych treści w formie reklam. To reakcja na kampanię dezinformacji prowadzoną przez chińskie media państwowe w związku z protestami mieszkańców Hongkongu.
O zmianie swojej polityki dotyczącej treści pochodzących od mediów Twitter poinformował na blogu. Zgodnie z nowymi zasadami na platformie nie będą się pojawiały materiały sponsorowane pochodzące od wydawców, którzy są opłacani lub wspierani przez władze państwowe w poszczególnych krajach na świecie.
Twitter wyjaśnia, że blokowane będą jedynie treści reklamowe zamieszczane przez wspomniane media. Serwis będzie na bieżąco aktualizował ich listę opierając się na informacjach pochodzących od takich organizacji jak Reporterzy Bez Granic, Freedom House czy też Europejskie Centrum Dziennikarstwa.
Serwis zaznacza, że pomimo zakazu publikowania treści w formie reklam wspomniane media będą mogły nadal aktywnie korzystać z Twittera m.in. poprzez udział w publicznych dyskusjach na konkretne tematy.
Twitter nie ukrywa, że restrykcje dotyczące państwowych mediów są bezpośrednio związane z ostatnią kampanią propagandową przeprowadzoną w serwisie przez chińskich wydawców w związku z prodemokratycznymi demonstracjami mieszkańców Hongkongu. Media inspirowane i wspierane przez władze w Pekinie zamieszczały materiały propagandowe zmierzające do zdyskredytowania protestujących, korzystając przy tym z technik szerzenia dezinformacji. W związku z tą akcją Twitter zlikwidował ponad 900 kont, a ok. 200 tys. profili zostało zablokowanych jeszcze przed ich aktywacją.
W II kwartale 2019 roku Twitter zanotował wzrost przychodów o 18 procent, wpływy z reklam wyniosły 727 mln, zaś skorygowany zysk netto spółki osiągnął kwotę 37 mln dol. Serwis po raz pierwszy zrezygnował z podania miesięcznej liczby użytkowników zastępując ją wielkością dziennych użytkowników oglądających reklamy. W II kwartale br. liczba ta wynosiła 139 mln.
Dołącz do dyskusji: Twitter zablokuje treści sponsorowane od państwowych mediów. Reakcja na manipulacje chińskich nadawców