Twitter z 330 mln użytkowników. Dzięki obniżeniu wydatków na marketing i badania ma pierwszy zysk kwartalny
W IV kwartale 2017 roku Twitter zanotował przychody wyższe rok do roku o 2 procent, a także po raz pierwszy osiągnął kwartalny zysk netto (wynoszący 91 milionów dolarów). Obecnie z portalu korzysta na całym świecie 330 milionów użytkowników miesięcznie.
Według danych opublikowanych przez Twittera w IV kwartale ub.r. przychody spółki osiągnęły kwotę 731,6 mln dol., co oznacza wzrost rok do roku o 2 proc. Istotniejsza jest jednak informacja o tym, że po raz pierwszy w swojej historii Twitter zanotował kwartalny zysk netto na poziomie 91,1 mln dol., podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej firma raportowała stratę w wysokości 167,1 mln dol.
W skali całego roku Twitter nadal ma ujemny wynik netto, ale znacznie mniejszy - w 2016 roku zanotował 456,9 mln dolarów straty, a w ub.r. - 108,1 mln dolarów.
Poprawa wyniku netto serwisu wynika głównie z ograniczenia kosztów - w całym ub.r. zmalały one z 2,9 do 2,4 mld dolarów, a w samym czwartym kwartale - z 860,8 do 621,5 mln dolarów. Twitter ograniczył wszystkie podstawowe rodzaje wydatków: na sprzedaż i marketing, badania i rozwój oraz nakłady określone jako związane z pozyskiwaniem wpływów.
Głównym źródłem przychodów Twittera w IV kwartale ub.r. były wpływy reklamowe w wysokości 644 mln dol., co oznacza niewielki wzrost rok do roku o 1 proc. W całym 2017 r. Twitter wykazał przychody w kwocie 2,4 mld dol. oraz stratę netto w wysokości 108 mln dol.
Niezmiennie ponad połowę swoich przychodów reklamowych Twitter osiąga w USA.
Obecnie z Twittera korzysta miesięcznie 330 mln użytkowników, 68 mln z nich to mieszkańcy USA, a 262 to internauci mieszkający w innych krajach. Twitter podaje, że w IV kwartale ub.r. liczba użytkowników korzystających z serwisu codziennie wzrosła o 12 proc. rok do roku.
Po ujawnieniu wyników kwartalnych i rocznych akcje Twittera na nowojorskiej giełdzie wzrosły o 15 proc.
Dołącz do dyskusji: Twitter z 330 mln użytkowników. Dzięki obniżeniu wydatków na marketing i badania ma pierwszy zysk kwartalny