Twitter z lepszymi od oczekiwań wynikami za cały I kw., ale w marcu spadki
W I kwartale 2020 roku Twitter osiągnął przychód w kwocie blisko 808 mln dolarów i zanotował rekordowy przyrost liczby użytkowników. Firma podkreśla, że pierwsze dwa miesiące roku przebiegły zgodnie z planem, ale na skutek kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa w marcu znacząco spadły wpływy z reklam.
W I kwartale 2020 roku Twitter zanotował stratę netto w wysokości 8,4 mln dolarów, w porównaniu do 190,8 mln dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2019.
W tym samym czasie o 3 proc. zwiększył się przychód firmy, z 786,9 mln dolarów do 807,6 mln dolarów.
Jeden kwartał, dwa okresy
Przychód z reklam Twittera sięgnął w I kwartale 682,2 mln dolarów, co jest wynikiem tylko o niecałe 3 mln dolarów lepszym w ujęciu rocznym. W liście do udziałowców firma podkreśla, że miniony kwartał najlepiej jest postrzegać jako dwa odrębne okresy. Od stycznia do początku marca niemal wszystko przebiegało zgodnie z oczekiwaniami, ale w pozostałym okresie dało się odczuć wpływ pandemii koronawirusa.
Od 11 do 31 marca wpływy z reklam Twittera były o ok. 27 proc. niższe niż w analogicznym okresie 2019 roku.
Liczba aktywnych dziennych użytkowników (tzw. monetyzowalnych – mDAU) Twittera, która przekłada się bezpośrednio na przychód serwisu z reklam, w I kwartale br. wzrosła o rekordowe 24 proc., do poziomu 166 milionów. Większość z nich (133 mln) pochodziła z rynków międzynarodowych, zaś 33 mln stanowili mieszkańcy USA.
Kwartalne wyniki Twittera były co prawda lepsze od spodziewanych przez analityków, ale firma nie uspokoiła inwestorów jeśli chodzi o jej przyszłość. Zaowocowało to stratami na Wall Street: w czwartek akcje serwisu traciły w ciągu dnia na wartości ok. 8 proc.
Ze względu na niepewność i szybko zmieniające się warunki rynkowe, Twitter zrezygnował z przedstawienia prognozy odnośnie swoich wyników finansowych w II kwartale.
Dołącz do dyskusji: Twitter z lepszymi od oczekiwań wynikami za cały I kw., ale w marcu spadki