Twitter testuje grupowanie wątków i wskaźnik obecności użytkowników na platformie
Twitter rozpoczął próby nowych rozwiązań, które mają wprowadzić więcej możliwości bieżącej konwersacji na platformie. Serwis testuje funkcję grupowania poszczególnych dyskusji w osobne wątki, chce także oznaczać bieżącą obecność lub nieobecność użytkowników na Twitterze. To ostatnie rozwiązanie wywołało wiele wątpliwości wśród użytkowników serwisu.
O testach nowych rozwiązań poinformowała na Twitterze Sara Haider, dyrektor ds. zarządzania produktami w serwisie. Opublikowała ona zrzuty ekranowe obrazujące o jakie funkcje dokładnie chodzi.
hey Twitter. we've been playing with some rough features to make it feel more conversational here. presence and reply threading. still early and iterating on these ideas. thoughts? pic.twitter.com/3U3NvpHWPy
— Sara Haider (@pandemona) 31 sierpnia 2018
Twitter planuje m.in. grupowanie konkretnych dyskusji toczących się pomiędzy użytkownikami w osobne wątki. Takie rozwiązanie miałoby ułatwić internautom szybkie orientowanie się w treści konwersacji prowadzonej na jeden temat jednocześnie przez wielu użytkowników i szybką odpowiedź na konkretne wpisy.
Drugie testowane przez Twittera rozwiązanie polega na wprowadzeniu oznaczeń pokazujących czy konkretny użytkownik Twittera jest aktualnie online. W założeniach ta opcja ma także ułatwiać kontakty pomiędzy internautami i dynamizować konwersację, jednak zapowiedź jej wprowadzenia wywołała spore kontrowersje wśród użytkowników Twittera. Wielu z nich wyraziło obawy, że jasna informacja o tym czy ktoś jest aktualnie online może sprzyjać ewentualnym atakom na taką osobę i rozwojowi mowy nienawiści.
W odpowiedzi na krytyczne głosy Sara Haider zastrzegła, że oba wspomniane rozwiązania są na razie w fazie prób i nie wiadomo czy w przyszłości zostaną w ogóle wprowadzone. Dodała też, że w wypadku oznaczenia obecności online w grę wchodzi opcja pozwalająca właścicielowi konta na decydowanie o tym czy jego dostępność będzie widoczna dla innych użytkowników.
W II kwartale 2018 r. Twitter zwiększył przychody o 24 procent, a zysk spółki wzrósł do 100 mln dolarów. Serwis zanotował jednak w ujęciu kwartalnym spadek liczby użytkowników o milion.
Dołącz do dyskusji: Twitter testuje grupowanie wątków i wskaźnik obecności użytkowników na platformie