Twitter stracił 2 mln polskich użytkowników, TikTok przyciąga na dłużej niż Facebook
Zdecydowanym liderem zasięgowym platform społecznościowych w Polsce pozostaje Facebook, natomiast pod względem średniego czasu korzystania został wyprzedzony przez TikToka. Duży spadek odwiedzalności zanotował Twitter.
Facebook, w wersji przeglądarkowej i jako aplikacja mobilna, w kwietniu br. przyciągnął 26,58 mln polskich internautów, co przełożyło się na 88,41 proc. zasięgu. Każdy odwiedzający spędził na platformie średnio 15 godzin, 6 minut i 35 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Zajmujący drugą pozycję Instagram, tak jak Facebook należący do koncernu Meta, zanotował 15,28 mln użytkowników, 50,82 proc. zasięgu oraz 4 godziny, 23 minuty i 49 sekund. Natomiast TikTok przyciągał polskich internautów na nieco dłużej od Facebooka - każdy z 14,11 mln użytkowników (46,93 proc. zasięgu) spędził tam przeciętnie 15 godzin, 48 minut i 3 sekundy.
Twittera odwiedziło 10,96 mln polskich użytkowników (to dało 36,45 proc. zasięgu), spędzając średnio po 52 minuty i 40 sekund. Bardzo zbliżone zasięgi zanotowały Snapchat i Pinterest. Pierwszy miał 8,38 mln odwiedzających, 27,87 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 2 minuty i 32 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika, a drugi - 8,31 mln internautów, 27,64 proc. zasięgu oraz 35 minut i 49 sekund średniego czasu korzystania.
Należącą do Google’a platformę Blogspot, w której domenie działa wiele blogów, odwiedziło 6,66 mln polskich internautów (22,17 proc. zasięgu), każdy spędził 3 minuty i 34 sekundy. Dotyczący życia zawodowego Linkedin (parę lat temu przejęty przez Microsoft) zanotował 5,84 mln użytkowników, 19,41 proc. zasięgu oraz 10 minut i 44 sekundy przeciętnego czasu korzystania.
W czołowej dziesiątce jest tylko jedna polska platforma - Wykop z 3,92 mln odwiedzających, 13,04 proc. zasięgu oraz 22 minutami i 57 sekundami średniego czasu korzystania. Natomiast jego amerykański odpowiednik Reddit miał 3,35 mln polskich użytkowników, 11,14 proc. zasięgu oraz 19 minut i 3 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez internautę.
Miesiąc do miesiąca Facebook zyskał 536,5 tys. internautów (2,1 proc. w górę), a średni czas spędzony przez odwiedzającego zmalał aż o 2 godziny, 15 minut i 21 sekund (13 proc.).
Instagram zanotował spadek o 605,1 tys. użytkowników (3,8 proc.) oraz 8 minut i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania (3,1 proc.), a TikTok - o 373,7 tys. (2,6 proc.) i 4 minuty średniego czasu korzystania (0,4 proc.).
Jeszcze mocniej zmalała odwiedzalność Twittera - liczba odwiedzających poszła w dół o 2,08 mln (15,9 proc.), a średni czas spędzony przez internautę - o 3 minuty i 17 sekund (5,9 proc.). Z kolei Linkedin stracił 747,5 tys. użytkowników (11,3 proc.) oraz 2 minuty i 38 sekund przeciętnego czasu korzystania (19,7 proc.), Wykop - 702,4 tys. internautów (15,2 proc.) oraz 6 minut i 54 sekund średniego czasu korzystania (23,1 proc.).
Natomiast na Reddit liczba internautów zmniejszyła się o 316,9 tys. (8,6 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 3 minuty i 57 sekund (26,2 proc.).
Nieznaczne wzrosty w obu statystykach osiągnęły Snapchat i Blogspot. Pierwszy zyskał 96,2 tys. użytkowników (1,2 proc.) oraz 2 minuty i 51 sekund przeciętnego czasu korzystania (1,6 proc.), a Blogspot - 70,1 tys. internautów (1,1 proc.) i 15 sekund średniego czasu korzystania (7,5 proc.).
Dołącz do dyskusji: Twitter stracił 2 mln polskich użytkowników, TikTok przyciąga na dłużej niż Facebook